- Структура
- Рада
- Виконавчий комітет
- Офіційні документи
- Публічна інформація
- Адмінпослуги
- Бюджет. Податки
- Регуляторна політика
- Освіта. Культура. Спорт
- Соціальний захист
- Інформація для ВПО
- Служба у справах дітей
- Медицина
- Містобудівна діяльність
- Аграріям
- Цивільний захист
- Військовий облік
- Воєнний стан
- Герої не вмирають
- «Центр пробації»
- Петиції
Дата оприлюднення 30.01.2024
Доповідна записка
про виконання бюджету Городоцької сільської територіальної громади за 2023 рік
Доходна частина бюджету Городоцької сільської територіальної громади на 2023 рік затверджена в сумі 182353519,00 гривень в тому числі по загальному фонду бюджету в сумі 180218519,00 гривень, по спеціальному фонду бюджету в сумі 2135000,00 гривень. В процесі виконання бюджету доходна частина, з врахуванням виконання планових призначень, збільшена на 50799128,27 гривень та становить по загальному фонду 227574126,27 гривень, та по спеціальному фонду 5578521,00 гривень. За звітний рік виконання загального фонду склало 228865268,92 гривень, що становить 100,6 відсотків до планових призначень. По спеціальному фонду бюджету отримано доходів на суму 9052824,72 гривень, що становить 162,3 відсотків до планових призначень за звітний період.
Доходна частина загального фонду бюджету Городоцької сільської територіальної громади виконана на суму 228865268,92 гривень, що становить 100,6 відсотків до планових призначень на звітний рік.
Власні надходження загального фонду бюджету громади затверджено з врахуванням внесених змін в сумі 184306089,75 гривень. По доходах загальний фонд бюджет за 2023 рік виконаний на 101,6 відсотка, надходження склали 187316859,92 гривень. Забезпечено виконання планових призначень по усіх видах доходів. Проти 2021 року збільшення власних надходжень бюджету громади склало 2,3 рази. Проти 2022 року отримано власних доходів на 33572800,00 грн.
В структурі доходів бюджету громади найбільшу питому вагу мають плата за землю і податок та збір на доходи фізичних осіб. Дані види надходжень складають 166774175,90 гривень, що становить 89,0 відсотків від загального обсягу власних доходів.
Надходження по податку на доходи фізичних осіб склали 119594500,75 гривень. Планові призначення по податку виконано на 101,9 відсотки. Проти відповідного періоду 2021 року збільшено надходження по ПДФО на 8809860 гривень, або у 3,7 рази. Проти 2022 року додатково отримано 20219400 гривень.
Така ситуація пояснюється перереєстрацію до бюджету територіальної громади, по місцю діяльності, ПрАТ «РІВНЕАЗОТ», який сплатив у 2022 році ПДФО на суму 47386845,00 гривень, та ТОВ «ІГ»АРХІ-БУД» – 13373909,00 гривень. У 2023 році ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» наростив сплату податків по ПДФО до громади і надходження склали 53750481,98 гривень, що становить 29,1 відсотка в структурі доходів. ТОВ «ІГ»АРХІ-БУД» сплатив податку на суму 16214236,84 гривень. ТзОВ «Короноспан Рівне» сплатив до бюджету громади у 2023 році ПДФО 10787623,05 гривень, ПрАТ «РЗНЗБК» – 2065921,48 гривень.
Фактичні надходження від справляння на території сільської ради плати за землю, що зараховується до бюджету громади, склали 47179675,15 гривень, план виконаний на 100,9 відсотки. Проти 2021 року збільшення надходжень склало 13223700,00 гривень , а проти 2022 року 7829200,00 гривень. Найбільшими платниками земельного податку з юридичних осіб є ПрАТ “РІВНЕАЗОТ”- 31646051,1 гривень, ТзОВ «Короноспан Рівне» – 6937591,27 гривень.
Єдиний податок, що надходить до загального фонду бюджету складає 12826727,81 гривень, в тому числі єдиний податок з юридичних осіб склав 2002184,45 гривень, єдиний податок з фізичних осіб 999619,02 гривень, єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників становить 824924,34 гривень.
Акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів надійшло 3159497,04 гривень. Рентна плата за користування природними ресурсами становить 300799,43 гривень, отримано податку на нерухоме майно в сумі 2979990,37 гривень, неподаткові надходження становлять 1226469,43 гривень.
Проти 2022 року зменшились надходження рентної плати за ліс на суму 42731,07 гривень, яка виникла у з’язку з ліквідацією в області управління лісового господарства та підпорядкування його управлінню на Волині.
Проти 2021 року зменшились надходження від рентної плати за користування надрами на суму 19305,92 гривень у з’язку з призупиненням у на початку 2022 року добування піску під час воєнного стану.
У 2023 році недоотримані кошти туристичного збору на суму 93147,00 гривень у з’язку з проведенням у готельному комплексі «Швейцарія» ремонтних робіт.
До спеціального фонду бюджету Городоцької сільської територіальної громади надійшло доходів в сумі 9052824,72 гривень, в тому числі: екологічний податок в сумі 4134931,98 гривень, відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва в сумі 77424,26 гривень, надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством в сумі 277496,8 гривень, благодійні внески, гранди і дарунки склали 2029873,29 гривень, надходження від реалізації майна становлять 4098,8 гривень та кошти від продажу земель несільськогосподарського призначення в сумі 1027192,02 гривень.
По видатках бюджет Городоцької громади на 2023 рік по загальному фонду затверджений в сумі 176314790,00 гривень. Протягом року обсяг видаткової частини збільшено на 44051138,52 гривень. Фактичне виконання видаткової частини загального фонду бюджету за звітний період склало 214167068,43 гривень, що становить 97,1 відсотків до планових призначень. В першу чергу проводилось фінансування захищених статей: заробітної плати, придбання продуктів харчування, розрахунки за спожиті енергоносії. За залишковим принципом фінансувалась решта видатків. В цілому на виплату заробітної плати використано 94637643,52 гривень. Видатки на розрахунки за спожиті енергоносії склали 10489240,81 гривень. На соціальне забезпечення використано 5038182,34 гривень. Придбано продуктів харчування на суму 1771658,87 гривень. Передано трансфертів органам управління інших рівнів на суму 29372151,10 гривень. На оплату послуг, придбання матеріалів, обладнання та інвентаря використано 60550838,01 гривень. трансферти підприємствам установам та організаціям склали 12120677,38 гривень. Проведено інших поточних видатків на суму 21668,39 гривень.
В цілому на виконання видаткової частини бюджету громади вплинула дія воєнного стан та обмеження видатків передбачене Постановою КМУ від 11.03.2022 № 252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» . За наслідками дії постанови з бюджету громади проводились першочергові та необхідні видатки . Тому бюджет громади виконано по видатках загального фонду на 97,1 відсотка . Економія коштів по заробітні платі в сумі 115438,02 гривень склалась внаслідок наявності лікарняних листів по тимчасовій непрацездатності. По використанню продуктів харчування економія коштів на суму 992 гривень по процедурі тендерних закупівель. Невикористані кошти по енергоносіях в сумі 760984,2 гривень у зв’язку з невикористанням коштів на придбання палива для генераторів, проведенням дистанційного навчання та відсутністю споживання енергоносіїв у жовтні 2023 року під час канікул. По коду економічної класифікації 2610 повернуто кошти інших субвенцій територіальним громадам, які не використані протягом року по Центру ПМСД на ремонти установ охорони здоров’я.
При економії бюджетних коштів забезпечено в повному обсязі виплату заробітної плати , розрахунки за спожиті енергоносії, видатки на соціальний захист населення, утримання установ . Заборгованість відсутня
Видаткова частина спеціального фонду бюджету територіальної громади виконана на суму 3096706,49 гривень. Проведено капітальних видатків на суму 29335014,83 гривень, із них на придбання предметів довгострокового користування – 1590958,62 гривень, на капітальний ремонт – 16875835,00 гривень, передано міжбюджетних капітальних трансфертів на суму 9136421,00 гривень. Передано капітальних трансфертів установам та організаціям на суму 1661123,37 гривень Використано на виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво укриття на суму 70676,75 гривень. За рахунок грандів та дарунків проведено видатків на суму 2029873,29 гривень. Видатки по власних надходженнях бюджетних установ склали 92192,39 гривень. За рахунок відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва проведено робіт по нормативно-грошовій оцінці земель на суму 685326,60 гривень.
В бюджеті громади на 2023 рік на державне управління по загальному фонду фактично використано 32163232,31 гривень, що становить 15,0 відсотків в структурі видатків 2023 року. При цьому у 2021 році витрати на апарат управління складали 20,9 відсотків в структурі видатків. В тому числі на виплату заробітної плати з нарахуваннями профінансовано 29268244,00 гривень. На розрахунки за спожиті енергоносії направлено 57271260,00 гривень.
По спеціальному фонду бюджету у 2023 році по апарату управління не здійснювались.
На забезпечення функціонування закладів освіти по загальному фонду бюджету профінансовано 70168020,46 гривень, що становить 98,5 відсотки до планових призначень на 2023 рік. В загальному обсязі видатків загального фонду витрати на освіту склали 32,8 відсотки. Загальна чисельність працівників освіти складає 324,98 штатних одиниці. На заробітну плату з нарахуваннями профінансовано 59406318,11 гривень, або 84,7 відсотка в структурі видатків. На розрахунки за спожиті енергоносії використано 4008062,18 гривень, придбано матеріалів, предметів та обладнання на суму 3627578,68 гривень, отримано послуг по ремонтах приміщень та утриманню закладів на суму 1449700,25 гривень. На забезпечення організації дитячого харчування профінансовано 1579670,87 гривень. За рахунок спецкоштів проведено видатків на суму 2389423,05 гривень, в тому числі за рахунок платних послуг – 80014,39 гривень, за рахунок грандів та дарунків- 1710249,06 гривень, за рахунок бюджету розвитку 599159,60 гривень. Для закладів освіти придбано обладнання довгострокового користування на суму 221098,00 гривень, проведено капітальних ремонтів на суму 292309,60 гривень. В основному кошти спеціального фонду бюджету використовувались на облаштування укриттів в загальноосвітніх навчальних закладах.
За рахунок місцевого бюджету на утримання шкіл профінансовано 27249371,00 гривень та за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 30034800,00 гривень. Дані видатки дозволили в повному обсязі забезпечити утримання шкіл, виплатити заробітну плату, організувати харчування дітей, провести розрахунки за спожиті енергоносії.
Проведено видатків на позашкілля в сумі 1394135,81 гривень та 3290885,36 гривень на утримання музичної школи.
На утримання інших закладів освіти- обслуговуючої групи та централізованої бухгалтерії профінансовано 5701853,92 гривень.
Діяльність інклюзивно-ресурсного центру забезпечується за рахунок коштів 6 територіальних громад на суму 867984,37 гривень та за рахунок освітньої субвенції на суму 1528925,00 гривень.
За рахунок субвенцій з державного та обласного бюджетів профінансовано заклади освіти на суму 78627,0 гривень на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
За рахунок місцевого бюджету на утримання амбулаторій, ФАПів профінансовано 12116859,29 гривень. На забезпечення медикаментами пільгових категорій громадян профінансовано 2180092,53 гривень. За рахунок даних коштів здійснювалось надання медичних послуг у 8 громадах району.
Витрати на соціальний захист населення в звітному періоді склали 4691348,43 гривень. За рахунок цих коштів проводилось видатки на компенсацію за перевезення пільгових категорій громадян залізничним транспортом на суму 2415,69 гривень, на послуги зв’язку для окремих категорій громадян профінансовано 1402,4 гривень. На проведення заходів до дня захисту дітей та для організації новорічних заходів для дітей , які потребують соціального захисту використано 21380,00 гривень.. Надано допомоги внутрішньо переміщеним особам на суму 170608,00 гривень. Виплачено матеріальної допомоги населенню, до дня козацтва, Перемоги та призваним на військову службу на суму 4132226,98 гривень. На виплатим фізичним особам, які надають послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю та нездатним до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги використано 363315,36 гривень.
Витрати на утримання закладів культури за 2023 рік за рахунок загального фонду бюджету склали 5758983,58 гривень. В межах даних коштів проведено видатки на утримання бібліотек в сумі 1495119,57 гривень, на утримання клубних закладів – 4226234,01 гривень, на проведення культурно-масових заходів профінансовано 37630,00 гривень. За рахунок спеціального фонду бюджету проведено видатків на заклади культури на суму 467531,98 гривень, в тому числі за рахунок платних послуг видатки склали 12178,00 гривень , за рахунок грандів та дарунків на суму 316945,98 гривень. Капітальні видатки бюджету розвитку проведені на суму 138408,00 гривень на придбання костюмів.
Видатки на фізичну культуру та спорт склали 1627697,39 гривень. В тому числі на заробітну плату з нарахуваннями 1296980,39 гривень. Проведено 20 спортивно-масових заходів серед населення громади на суму 91700,00 гривень.
На фінансування житлово-комунального господарства в загальному фонді бюджету передбачено 19752646,00 гривень, в звітному періоді профінансовано 19125836,83 гривень. В тому числі на оплату електроенергії для освітлення вулиць використано 3338944,93 гривень, на благоустрій території видатки склали 13549266,90 гривень. На вивезення сміття використано 2237625,00 гривень.
На проведення нормативно-грошової оцінки земель профінансовані кошти в сумі 397436,60 гривень. Проведена нормативно грошова оцінка більше 80 ділянок, яка затверджена та введена в дію з 01.01.2024 , що дозволить збільшити надходження до бюджету у 2024 році.
На поточний ремонт та утримання доріг профінансовані кошти в сумі 37917191,09 гривень. Проведено капітальних ремонтів доріг на суму 16583525,49 гривень В цілому на поточний ремонт та утримання доріг використано 22,7 відсотки загального обсягу бюджету.
Профінансовано на медичні огляди призовників на суму 69484,22 гривень.
Профінансовано робіт, товарів та послуг по територіальній обороні на суму 655195,73 гривень. В цілому на заходи щодо зміцнення обороноздатності держави з бюджету громади протягом 2023 року використано12583900 гривень.
На виконання місцевих програм в бюджеті громади були заплановані кошти в сумі 119604090,75 гривень.
Станом на 1 січня 2023 року кредиторська заборгованість по бюджету Городоцької сільської територіальної громади по загальному фонду бюджету складає 467244,32 гривень, по спеціальному фонду 50686,00 гривень, які були повністю профінансовані та не оплачені органами казначейства. Протягом 2023 року кредиторська заборгованість ліквідована повністю і станом на 01.01.2024 відсутня. Дебіторська заборгованість на звітну дату рахується в сумі 541102,85 гривень по попередній оплаті за енергоносії , забезпечувальні депозити при оренді приміщень.
Джерелами фінансування загального фонду бюджету громади передбачено залучення вільних залишків коштів в сумі 25162127,00 гривень, обсяг коштів переданих із загального фонду бюджету до спеціального фонду ( бюджету розвитку) затверджено в сумі 33640324 гривень. Відповідно до пункту 22/5 розділу УІ «Прикінцевих та перехідних положень» Бюджетного кодексу України передбачено передачу коштів із спеціального фонду бюджету до загального фонду в сумі 1270000,00 гривень. Фактично залишки коштів станом на 01.01.2023 становили 6648171,47 гривень , а станом на 01.012024 – 17457692,57 гривень. Передано до бюджету розвитку 24054596,44 гривень. Повернуто до обласного бюджету невикористані кошти субвенції з державного бюджету в сумі 105757,85 гривень.
По спеціальному фонду бюджету заплановані джерела покриття видатків в сумі 21941881,77 гривень. По залишках коштів на рахунках бюджетних установ від власних надходжень збільшено залишки коштів на сумі 48605,41 гривень. Залишки коштів цільових фондів протягом року збільшились на суму 2493565,91 гривень, надходження із загального фонду бюджету в сумі 24054596,44 гривень, передбачено передачу коштів із спеціального фонду бюджету до загального фонду в сумі 1270000,00 гривень.
Залишки коштів бюджету на кінець року по загальному фонду становлять 17457692,57 гривень, 1132776,36 гривень бюджету розвитку, 1754255,15 гривень природоохоронного фонду, 398643,66 гривень від відшкодування втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва.
Кошти місцевого бюджету на депозитах в банках не розміщались.
Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надійшли до бюджету громади у 2023 році склав 41548409,00 гривень, в тому числі отримано освітньої субвенції на виплату заробітної плати педагогічним працівникам в сумі 30034800,00 гривень, субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції на суму 1528925,00 гривень, субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету на суму 66840,00 гривень, субвенції з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду на суму 11787,00 гривень. Надходження інших субвенцій з бюджетів територіальних громад на обслуговування дітей в Городоцькому інклюзивно-ресурсному центрі та на забезпечення діяльності Центру ПМСД становлять 9906057,00 гривень.
До спеціального фонду бюджету отримано субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету на суму 85752,00 гривень та інших субвенцій з місцевих бюджетів на суму 1556853,37 гривень для центру ПМСД.
Передано до державного бюджету реверсну дотацію у сумі 19439000,00 гривень .
Видатки на передачу інших субвенцій з бюджету територіальної громади у 2023 році по загальному фонду бюджету склали 7140961,10 гривень.
Передано з загального фонду бюджету Городоцької сільської територіальної громади до обласного бюджету інших субвенцій на суму 708202,10 гривень. До бюджету Рівненської міської територіальної громади на утримання трудового архіву передано 266335,00 гривень. Районному бюджету передано кошти інших субвенцій на суму 468357,00 гривень. На надання жителям громади соціальних послуг через КЗ «Центр надання соціальних послуг» передано Дядьковицькій територіальній громаді 1301664,00 гривень. До бюджету Клеванської селищної громади перераховано субвенцію в сумі 4096403,00 гривень для КНП Клеванська лікарня імені Михайла Вервеги та на харчування дітей в Оржівському ДНЗ.
На обслуговування педагогічних працівників у КУ «Шпанівський центр професійного розвитку педагогічних працівників направлено 300000,00 гривень.
По спеціальному фонду бюджету передано інших субвенцій на суму 6660831,00 гривень.
В тому числі обласному бюджету на заходи територіальної оборони 6626807,00 гривень. Районному бюджету Рівненського району на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій направлено 34024,00 гривень.
За рахунок місцевого бюджету передано субвенцій державному бюджету в сумі 5267780,00 гривень. В тому числі по загальному фонду бюджету в сумі 2792190,00 гривень, по спеціальному фонду бюджету в сумі 2475590,00 гривень. Субвенції передано на забезпечення матеріально-технічно забезпечення військових частин, правоохоронних органів , закладів МНС.
Станом на 01.01.204 року штатна чисельність працівників апарату сільської ради становить 59 штатних одиниць, що проти початку року менше на 1 штатну одиницю. Рішенням сільської ради від 30 березня 2023 року № 1184 проведено скорочення чисельності по апарату управління та виведено 1 штатну посаду із складу відділу освіти, культури , молоді та спорту сільської ради. Даним рішення були внесені зміни до структури працівників, при цьому зміни фактична чисельність працівників не збільшувалась.
На території громади працює 4 загальноосвітніх навчальних заклади. Протягом року кількість дітей зменшилась на 39 учні у зв’язку із виїздом дітей на тимчасове перебування за кордоном на період воєнного стану. У зв’язку із збільшення кількості дітей із особливими освітніми потребами на 9 чоловік штатна чисельність педагогічних працівників –асистентів вчителя відповідно до рішень сільської ради збільшилась на 5,36 штатної одиниці , при цьому фактична чисельність зросла на 1,17 штатну одиницю. В 2023 році в Городоцький ліцей додатково передано шкільний автобус, тому чисельність технічного персоналу зросла на 1,41 штатних одиниць.
По позашкільному навчальному закладі та музичні школі чисельність працівників залишилась на рівні 2022 року.
По обслуговуючій групі та централізованій бухгалтерії відділу освіти, інклюзивно-ресурсному центрі зміни в фактичні чисельності працівників відбулись у межах затвердженої на початок року штатної чисельності.
По бібліотеках чисельність працівників складає 5 штатних одиниць. На 277504.00 гривень збільшились бібліотечні фонди за рахунок безкоштовно переданої літератури.
Рішенням сільської ради від 15 листопада 2023 року №1483 до штатних розписів клубних закладів введено додатково 1 штатну одиницю оператора котельні.
До структури комунального закладу Центр спорту та фізичного здоров’я сільської ради рішенням сільської ради від 15 листопада 2023 року 1484 введено додаткову посаду керівника гуртка по регбі.
Фінансовим відділом Городоцької сільської ради протягом 2023 року підготовлено 21 проєкт рішень сільської ради та виконавчого комітету, що стосується питань формування та виконання бюджету територіальної громади. Підготовлено та подано 4 доповідні записки щодо виконання бюджету за звітні періоди, щоденно проводиться аналіз стану виконання доходної частини бюджету про що інформується сільський голова. Проводиться постійний моніторинг виконання доходної частини бюджету територіальної громади по власних надходженнях, як в розрізі виконання податків так і в розрізі платників податків. При сільській раді працює комісія по забезпеченню своєчасності і повноти сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджету громади.
За період дії комісії проведено чотири засідання на які були запрошені 25 платників податків, які мають заборгованість перед бюджетом та не вирішені питання користування земельними ділянками. За результатами роботи комісії вдалось забезпечити нарахування та сплату податків на суму на загальну суму 821,5 тис.грн.
На офіційному вебсаті сільської ради розміщається щомісячно інформація про виконання бюджету. Щоквартально подається детальна інформація з доповідною запискою про бюджет за звітний період.
Питання виконання бюджету за 2022 рік заслуховувалось на сесії сільської ради та питання виконання бюджету за 2023 рік розглядались щоквартально на засіданнях виконавчого комітету.
Працівниками фінансового відділу регулярно здійснюється контроль стану фінансово-бюджетної роботи в бюджетних установах. В поточному році проведено 3 перевірки стану формування кошторисі, бюджетних запитів та паспортів бюджетних програм, 36 експертиз кошторисів, штатних розписів, планів асигнувань. Постійно проводилось погодження змін до кошторисних призначень установ. Погодження паспортів бюджетних програм. Проводиться аналіз ефективності бюджетних програм.
Забезпечено у установлені законодавством терміни формування та затвердження бюджету територіальної громади на 2024 рік.
Створено робочі групу по формування бюджету, встановленню місцевих податків та зборів.