Дата оприлюднення 05.02.2024

ЗВІТ

СІЛЬСЬКОГО ГОЛОВИ ГОРОДОЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
СЕРГІЯ ПОЛІЩУКА ЗА 2023 РІК

Підводячи підсумки роботи за 2023 рік хочу зазначити, що звітний рік,  як і 2022 рік був насиченим важливими подіями, як місцевого, так і регіонального значення. Черговий рік, в умовах війни, для нашої Городоцької територіальної громади був непростим. У 2023 році далеко не всі плани і задуми в громаді вдалося реалізувати. Однак, спільно з працівниками сільської ради,  депутатським корпусом та виконавчим комітетом ми змогли оперативно вирішувати нагальні проблеми та реагувати на нові виклики.

У своєму звіті хочу відмітити позитивні сторони та здобутки, яких ми разом досягли впродовж року, обумовити позитивні напрямки діяльності депутатського корпусу, виконавчого комітету Городоцької сільської ради. 

Загальна інформація про Городоцьку сільську раду

Городоцька сільська територіальна громада була утворена відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 722-р „Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Рівненської області”.

04 грудня 2020 року відбулася перша сесія новообраної Городоцької сільської ради. До складу ради обрано 22 депутати.

Виконавчий комітет Городоцької сільської ради сформований відповідно до вимог статті 51 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” у складі 26 членів.

Городоцька сільська територіальна громада складається з 12 населених пунктів, зокрема с. Городок, с. Обарів, с. Бронники, с. Карпилівка, с.Караєвичі, с.Метків, с. Рубче, с. Михайлівка, с. Ставки, с. Рогачів, с. Білівські Хутори.

Чисельність населення громади станом на 01 січня 2024 року становить 12 975 чол. Загальна площа територіальної громади становить 131,7 км2.

Громада межує з Рівненською, Великоомелянською, Дядьковицькою, Зорянською, Клеванською, Деражненською, Олександрійською та Шпанівською територіальними громадами.

Основу економічного розвитку Городоцької територіальної громади становить промисловість та сільське господарство. Найбільшими підприємствами – роботодавцями громади є:

ПрАТ „РІВНЕАЗОТ OSTCHEM” – більше 4000 робочих місць;

ТОВ „Кроноспан Рівне” – більше 400 робочих місць.

Загалом, на території громади зареєстровано 103 юридичних особи та 202 фізичні особи-підприємці, у тому числі установи роздрібної торгівлі та громадського харчування.

Діяльність ради та виконавчого комітету

Діяльність ради, виконавчого комітету та виконавчих органів сільської ради спрямована на забезпечення виконання повноважень, направлених на розв’язання проблемних питань розвитку території, задоволення соціально-економічних потреб населення, здійснення від імені територіальної громади та в її інтересах функцій і повноважень місцевого самоврядування, визначених діючим законодавством.

Відповідно до вимог статті 46 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” основна форма роботи ради – проведення сесій. Їх скликання проводилося відповідно до розпоряджень сільського голови, при чіткому дотриманні норм Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та Регламенту Городоцької сільської ради.

Протягом 2023 року було проведено 11 сесійних засідань Городоцької сільської ради, з них: чергових – 4, позачергових – 7, на яких прийнято  394 рішення.

Важливою складовою роботи сільської ради є діяльність 4 постійно діючих депутатських комісій, які згідно статті 47 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” є органами ради, створеними для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, що належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради. Як показала практика, левова частка роботи з розгляду питань відбувається саме на засіданнях постійних комісій, які проводяться перед сесією ради, де опрацьовуються проєкти рішень і програм, готуються відповідні висновки, рекомендації з усіх питань, які потім виносяться на розгляд сесії.

Протягом року всі депутатські комісії працювали належним чином. За звітний період було проведено 35 засідань постійних комісій, на яких розглянуто 401 питання, з яких 394 винесено на розгляд сесії. Упродовж 2023 року сільською радою прийнято 23 місцеві цільові програми та внесено зміни і доповнення до 9 програм, які були затверджені у  2021-2023 роках.

Станом на 01 січня 2024 року на території ради реалізовуються 29 цільових програм.

Робота депутатського корпусу сільської ради є злагодженою, суттєвих розбіжностей в думках, позиціях немає, рішення в основному приймаються одноголосно.

Виконавчими органами Городоцької сільської ради є її виконавчий комітет та виконавчі органи сільської ради. Виконавчий комітет Городоцької сільської  ради сформований відповідно до вимог статті 51 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” у складі 26 членів.

До складу виконавчого комітету обрані керівники виконавчих органів сільської ради, керівники підприємств, установ, організацій, що діють на території громади. Основною формою роботи виконавчого комітету є його засідання, які проводилися у міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць згідно Регламенту та плану роботи виконавчого комітету на 2023 рік та відповідно до повноважень, визначених статтями 27-40 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”.

Упродовж 2023 року проведено 12 засідань виконавчого комітету, на яких прийнято 330 рішень. Переважна більшість питань були розглянуті виконавчим комітетом у відповідності до плану роботи на поточний рік.

На засіданнях виконавчого комітету вносили зміни до вже діючої програми; схвалено та передано на затвердження сесії сільської ради проєкти 17 програм;  заслухано звіти про роботу директора КНП „Центр ПМСД „Медичний простір” Городоцької сільської ради, поліцейських офіцерів громади, про роботу адміністративної комісії, стан дотримання військового обліку, про підсумки роботи зі зверненнями громадян та стан виконавської дисципліни, про роботу комісії з питань захисту прав дитини та комісії з питань забезпечення своєчасності та повноти сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджету Городоцької сільської рад, заслухано інформації керівників про діяльність відділу соціального захисту населення та захисту прав дітей, про роботу закладів культури, освіти, Центру надання адміністративних послуг, служби у справах дітей Городоцької сільської ради, про підсумки опалювального сезону та стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період, про створення матеріального резерву для запобігання надзвичайних ситуацій, розробку програм у сфері цивільного захисту та ін.

Упродовж 2023 року заслуховувалися звіти про виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади, визначених Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”.   

З метою присвоєння поштових адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна, на засіданні виконавчого комітету схвалювалися проєкти рішень „Про перейменування вулиці Дружби на вулицю імені фізичної особи Валентина Середи в селі Обарів Городоцької сільської ради” та „Про найменування поіменованого об’єкта за межами населених пунктів Городоцької  територіальної громади”.

На виконання Програми матеріальної підтримки найбільш незахищених верств населення Городоцької сільської ради на засіданнях виконавчого комітету у 2023 році розглянуто 509 заяви про надання одноразової грошової допомоги жителям громади та виділено коштів з місцевого бюджету 2 529 700 грн. До Дня захисника та захисниць України 422 особи отримали по 2 тис. грн., на загальну суму – 844 тис. грн.

На виконання Програми підтримки жителів Городоцької сільської ради, які призвані на військову службу під час мобілізації, уклали контракт внаслідок оголошення рішення про мобілізацію та (або) воєнного стану, прирівняних до них інших осіб, та членів їх сімей, розглянуто 120 заяв від військовослужбовців, які надали необхідний пакет документів відповідно до порядку, та виділено по 5000 грн. кожному заявнику, на загальну суму – 600 тис. грн.

Всі рішення виконавчого комітету сільської ради були прийняті на засіданнях відкритим голосуванням більшістю від загального складу виконкому. Прийняті рішення виконавчого комітету оприлюднювалися на офіційному вебсайті Городоцької сільської ради.

Для забезпечення галузевих повноважень та відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” при Городоцькій сільській раді та її виконавчому комітеті діє низка постійно діючих комісій, зокрема: адміністративна комісія, комісія з питань захисту прав дитини в Городоцькій сільській раді, комісія з формування пропозицій щодо потреби в субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа при Городоцькій сільській раді, комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Городоцької сільської ради, експертна комісія Городоцької сільської ради, комісія з питань роботи із службовою інформацією в Городоцькій сільській раді, комісія з житлових питань при Городоцькій сільській раді, комісія з питань евакуації Городоцької сільської ради, комісія з питань охорони праці при Городоцькій сільській раді, комісія з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків, зборів та інших обов’язкових  платежів до бюджету Городоцької сільської ради.

Крім того, з метою захисту особистих та майнових прав, інтересів повнолітніх осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати свої обов’язки, запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків та протидії торгівлі людьми при сільській раді у 2023 році діяли Координаційна рада з питань сім’ї, ґендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми, опікунська рада з питань забезпечення прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування).

З метою забезпечення інтересів дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування діє міждисциплінарна команда Городоцької сільської ради.

Організаційно-кадрова робота, робота з питань діловодства та контролю

Відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, вимог Регламенту роботи виконавчого комітету сільської ради у виконавчому комітеті та виконавчих органах сільської ради постійно вживаються заходи щодо зміцнення виконавської дисципліни у роботі з документами, посилення контролю та підвищення відповідальності посадових осіб сільської ради за своєчасним виконанням завдань, визначених законами України, актами і дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України, розпоряджень та доручень голів обласної державної адміністрації, районної державної адміністрації, рішень обласної та районної рад.

Протягом 2023 року до сільської ради надійшло, всього – 2371                      документів від органів влади вищого рівня, що на 209 документів більше порівняно з 2022 роком. Зокрема:  розпоряджень голови облдержадміністрації – 25; розпоряджень голови райдержадміністрації – 43; доручень голови облдержадміністрації та його заступників – 16; доручень голови райдержадміністрації – 5; рішень обласної ради – 8; наказів голови обласної військової адміністрації – 13; наказів голови районної військової адміністрації – 2; листів – 2259.

На контролі знаходиться всього 82 документи, з них: розпоряджень – 13 (щоквартальних – 6, щомісячних – 12, щорічних – 5); доручень – 1 ( щомісячно); листів – 68 ( щоквартальних – 19, щомісячних – 40, щорічних – 9).

Загалом, впродовж 2023 року інформації про виконання розпоряджень, доручень голови райдержадміністрації, та  його заступників, інших документів з контрольними термінами подавалися вчасно.

На відповідні рішення обласної та районної рад, розпорядження голів облдержадміністрації та райдержадміністрації в межах компетенції розроблено відповідні заходи та  місцеві Програми.

Протягом 2023 року видано 115 розпоряджень з основної діяльності та 75 розпоряджень з кадрових питань.

З метою здійснення основних галузевих повноважень відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” протягом 2023 року в структурі сільської ради відбулися певні зміни.  Впорядкування структури проведено на підставі рішень сесії Городоцької сільської ради згідно із Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”.

Відповідно до рішення сільської ради від 30 березня 2023 року № 1184 „Про внесення змін до рішення сільської ради від 04 грудня 2020 року № 14 „Про затвердження структури та чисельності працівників Городоцької сільської ради та її виконавчих органів” (зі змінами) з метою оптимізації чисельності працівників зі складу сільської ради та її виконавчих органів виведено посаду діловода відділу організаційного забезпечення, документообігу, інформаційної діяльності, комунікацій з громадськістю та доступу до публічної інформації Городоцької сільської ради 1 штатна одиниця, та 1 штатна одиниця спеціаліста виведена із структури відділу культури, освіти, молоді та спорту Городоцької сільської ради.

Штатна чисельність працівників Городоцької сільської ради протягом 2023 року була скорочена та станом на 01 січня 2024 року складає 72 штатні одиниці, у тому числі три юридичні особи: фінансовий відділ сільської ради; відділ освіти, культури, молоді та спорту сільської ради; служба у справах дітей сільської ради.

Вступ на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється з підстав передбачених чинним законодавством в умовах воєнного стану. Тому, упродовж 2023 року конкурси не оголошувалися та засідання конкурсної комісії Городоцької сільської ради не проводилися.

Призначення на посади посадових осіб органів місцевого самоврядування здійснюється з урахуванням вимог до кожної посади відповідно до законодавства. У 2023 році дисциплінарні провадження в Городоцькій сільській раді не здійснювалися.

На постійному контролі в сільській раді перебуває питання додержання працівниками вимог та спеціальних обмежень, встановлених Законом України „Про запобігання корупції”.

Проведено низку превентивних заходів серед працівників та депутатів сільської ради спрямованих на запобігання, виявлення та припинення корупційних проявів шляхом надання методичної, консультаційної та практичної допомоги з дотримання норм антикорупційного законодавства.

За звітний період приписів, повідомлень чи звернень пов’язаних з корупцією до сільської ради не надходило.

Відповідно до плану-графіка підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування комунального навчального закладу „Рівненський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій” на 2023 рік у звітному періоді підвищили кваліфікацію 32 посадові особи сільської ради.

З метою інформування населення, зокрема, молоді, про умови проходження служби в органах місцевого самоврядування на офіційному сайті Городоцької сільської ради діє рубрика „Кадрові питання”, де розміщено перелік вакансій, умови проведення конкурсу, оголошення про проведення конкурсу, інформацію про проходження перевірки посадовими особами Городоцької сільської ради відповідно до Закону України „Про очищення влади” та інші документи з кадрових питань, які підлягають оприлюдненню. 

Робота зі зверненнями громадян та запитами на публічну інформацію 

Упродовж 2023 року виконавчим комітетом Городоцької сільської ради вживалися належні заходи спрямовані на виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та інших нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян.

Упродовж 2023 року до сільської ради надійшло 1050 звернень громадян, з них: 3 – поштою; 1030 – на особистому прийомі, 16 – від органів влади вищого рівня та 1 звернення на електронну пошту: gorodok.zvernenya@gmail.com.

Із зазначеної кількості звернень 1048 звернень від громадян вирішено позитивно, на 2 звернення надано вмотивовану відмову.

З загальної кількості громадян, що звернулися до сільської ради, за категорією авторів звернень: 1 – звернення від учасника війни, 1 – від учасника бойових дій, 68 від інвалідів І-ІІІ гр., 3 – від Метері-героїні, 25 – від членів багатодітних сімей, 1 – від осіб, що потерпіли від аварії на ЧАЕС, 5 – від членів з сімей загиблих у ході війни та 946 – інші категорії громадян.

Населенням громади перед сільською радою у зверненнях  порушено 1050 питань. Серед них: 630 – з питань соціального захисту, 24 – комунального господарства, 11 – житлової політики, 11 – екології та природних ресурсів, 1 – з питань працевлаштування, 60 – сімейної, гендерної політики та захисту прав дітей, 287 –з питань аграрної політики та земельних відносин, 1 звернення з питання інформаційної політики та діяльності ЗМІ, 1 – звернення з питань культури та збереження культурної спадщини, туризму та 24 – звернень з інших питань.

Результати аналізу письмових звернень за змістом свідчать про те, що найактуальнішими були питання соціального захисту, виділення матеріальної допомоги, аграрної політики та земельних відносин.

Від органів державної влади вищого рівня для розгляду та вирішення протягом 2023 року надійшло 16 звернень громадян. Усі звернення розглянуто в установлені терміни та надано відповідну інформацію до органів влади вищого рівня щодо результатів розгляду.

На особистому контролі керівництва сільської ради та керівників виконавчих органів сільської ради перебувають звернення, що надходять від жінок яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв України, членів сімей загиблих військовослужбовців, а також учасників бойових дій, інвалідів війни з числа військовослужбовців, які брали безпосередню участь у проведенні операції Об’єднаних сил.

Всі звернення розглянуто в установленому чинним законодавством порядку, про результати розгляду заявників інформовано, відповіді на звернення громадян у судовому порядку не оскаржувалися.

З метою виконання законів України „Про доступ до публічної інформації”, „Про інформацію”, постанов Кабінету Міністрів України сільською радою вжито низку заходів.

Зокрема, у сільській раді затверджено та діє:

Порядок складання, подання, опрацювання та розгляду запитів щодо надання публічної інформації, що знаходиться у володінні Городоцької сільської ради, форму запиту на інформацію, створено спеціальні робочі місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, що містять публічну інформацію;

розмір фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядником якої є Городоцька сільська рада, та Порядок відшкодування цих витрат;

Положення, Порядок та перелік відкритих даних, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України підлягають оприлюдненню на Єдиному Державному веб-порталі відкритих даних.

На виконання Закону України „Про доступ до публічної інформації” у  2023 році надано вичерпні відповіді за 22 інформаційними запитами у визначені Законом терміни.

Забезпечення законності, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян

Правове забезпечення діяльності ради, її виконавчих органів та захист інтересів органу місцевого самоврядування в судах є важливим напрямком роботи.

Упродовж 2023 року в провадженні за участі сільської ради та виконавчого комітету сільської ради перебувало 36 судових справ, які слухалися в Рівненському районному суді, Рівненському міському суді, Рівненському окружному адміністративному суді, Господарському суді Рівненської області, в апеляційній  та касаційній інстанціях. З них 22 справи – розглянуто з постановленням процесуального рішення. Надалі триває розгляд у 14 судових справах, з них у 2-ох справах  провадження зупинено.

Предметом розгляду даних справ є позови щодо вирішення земельних  спорів; про визнання протиправними рішень сільської ради; про встановлення факту, що має юридичне значення; про визнання осіб недієздатними, встановлення опіки над ними та призначення опікуна; про стягнення збитків; про визнання додаткових угод недійсними та стягнення коштів.

Своєчасно та якісно здійснюється надання практичної допомоги у розгляді звернень громадян, запитів, які надходять від правоохоронних органів, адвокатів та запитів щодо надання публічної інформації та інше. 

У  поточному році проведено 10 засідань адміністративної комісії, на яких розглянуто 17 протоколів про вчинення адміністративних правопорушень: 12 із них щодо порушення статті 152 КУпАП (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів), 4 протоколи щодо порушення ч. 2 ст. 156 КУпАП (порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами) та 1 протокол щодо порушення частини 1 статті 154 КУпАП (порушення правил тримання собак і котів). У ході засідань накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу на 4 порушників на загальну суму 9860 (дев’ять тисяч вісімсот шістдесят гривень 00 коп.).

Важливим кроком для забезпечення безпеки жителів громади є функціонування в Городоцькій територіальній громаді пункту для поліцейських офіцерів громади. За кошти громади було облаштовано приміщення для офіцерів поліції, придбано оргтехніку, меблі. Офіцери поліції забезпечені службовими автомобілями „Renault Duster”. 

Інформаційна діяльність, взаємодія з громадськістю

З метою забезпечення гласності та відкритості у роботі Городоцької  сільської ради та на виконання рекомендацій постанови Кабінету Міністрів України від 12 червня 2021 року №493 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо функціонування офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади” в сільській раді діє офіційний вебсайт Городоцької сільської ради: https://gorodok-gromada.gov.ua.

На офіційному вебсайті сільської ради систематично оприлюднюються офіційні документи, зокрема: проєкти рішень, рішення сільської ради, рішення виконавчого комітету, розпорядження сільського голови, звіти про використання бюджетних коштів та інша актуальна інформація про роботу сільської ради та її виконавчих органів.

Для забезпечення висвітлення інформації про роботу ради, також, діє офіційна сторінка у соціальній мережі „Facebook”, створено та діють вайбер-група „Городоцька ТГ НОВИНИ” та телеграм канал „Городоцька сільська рада  НОВИНИ”. Крім того, з метою забезпечення кращої комунікації з жителями громади зокрема, надання інформації про зроблену роботу упродовж 2023 року було опубліковано низку інформаційних матеріалів у регіональних засобах масової інформації, зокрема: „Вільне слово”, „Вісті Рівненщини”, Рівне – 1.

У 2023 році Городоцькою сільською радою організовано та проведено низку інформаційних кампаній до Дня пам’яті та примирення, Дня Незалежності України, Дня Соборності України, Дня пам’яті жертв Голодомору, Дня захисників та захисниць України, іміджеві кампанії Міноборони України щодо підтримки Збройних Сил України, Міністерства соціальної політики щодо підтримки внутрішньо переміщених осіб та ін. Під час інформаційних кампаній забезпечено розповсюдження на території територіальної громади тематичної зовнішньої реклами.

Мобілізаційна та оборонна робота

У Городоцькій сільській раді протягом 2023 року вирішувалися першочергові питання оборонного характеру. З метою забезпечення реалізації заходів з мобілізаційної підготовки та виконання завдань з підготовки територіальної оборони Городоцькою сільською радою здійснено низку заходів. Зокрема, рішенням сільської ради від 23 січня 2023 року № 1155 затверджено місцеву цільову Програму „Про підготовку територіальної оборони та населення Городоцької сільської територіальної громади до участі в русі національного спротиву на 2023-2025 роки”. На виконання зазначеної Програми з бюджету сільської ради у  2023 році виділено кошти у сумі 12 020 432, 00 грн.

У 2023 році двічі на засіданнях виконавчого комітету заслуховувалися питання щодо стану виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади в галузі оборонної роботи.

Станом на 31 грудня 2023 року на військовому обліку в Городоцькій сільській раді перебуває – 1032 військовозобов’язаних, у тому числі офіцерів – 42 чол., військовозобов’язаних рядового та сержантського складу – 897 чол., жінок – 93 та 509 призовників.

На виконання Указу Президента  України „Про загальну мобілізацію”  призвано на службу в Збройних Силах України – 453  військовозобов’язаних, які проживають на  території сільської  ради.

Також, на обліку в сільській раді перебуває – 148  учасників бойових дій, 7 інвалідів війни, та 18 сімей загиблих воїнів.

Працівниками сільської ради здійснюються відповідні заходи щодо військово-патріотичного виховання населення. Зокрема, проводиться роз’яснювальна робота серед військовозобов’язаних щодо відповідальності за ухиляння від служби у Збройних Силах України.

Постійно здійснюється контроль за персонально-первинним та військовим обліком призовників, оповіщенням, збором документів, необхідних для оформлення особових справ призовників та доставки юнаків на призовну дільницю.

Організація та ведення військового обліку відповідає вимогам керівних документів. Документація відпрацьована згідно методичних рекомендацій Рівненського районного територіального центру комплектування та                  соціальної підтримки та постанови Кабінету Міністрів України від 07 грудня 2016 року № 921. Картотека побудована згідно зі схемою, затвердженою військовим комісаром. Функціональні обов’язки адміністрації пункту збору і відправки ресурсів сільської ради на час мобілізації доведені до посадових осіб.

 Цивільний захист населення

З метою  попередження виникнення надзвичайних ситуацій  природного та техногенного характеру на території територіальної громади. Протягом 2023 року проведено 6 засідань Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Городоцької сільської ради, на яких розглянуто 11 питань, щодо забезпечення нормальних умов життєдіяльності населення громади.

На засіданнях Комісії розглядалися питання щодо стану пожежної безпеки в громаді, готовності до проведення сезону безпеки на водних об’єктах, про забезпечення укриття населення у фонді захисних споруд цивільного захисту в умовах воєнного стану, про стан готовності сільської ради, дорожніх, організацій до дій під час несприятливих погодних умов у зимовий період 2023-2024 років та інші питання.

Для  належного забезпечення проведення евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації на території громади діє комісія з питань евакуації Городоцької сільської ради.

Протягом 2023 року забезпечено проходження підготовки слухачів сільської ради у навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності області: за планом 27 чол. пройшли навчання 31 чол.

Відділом з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи сільської ради систематично проводиться роз’яснювальна робота серед населення щодо дотримання заходів пожежної безпеки.

Зокрема, протягом 2023 року організовано розміщення плакатів з текстами застережень на об’єктах з масовим перебуванням людей, соціально-побутових, медичних, закладах освіти та культури на території громади. Проводиться роз’яснювальна робота серед населення щодо дотримання заходів пожежної безпеки.

На виконання Програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та забезпечення організації заходів пожежної, техногенної безпеки Городоцької сільської ради на 2021-2025 роки з бюджету сільської ради виділено кошти у сумі 200 000, 00 грн. 

Надання адміністративних послуг

У Городоцькій територіальній громаді діє відділ з питань надання адміністративних послуг сільської ради (ЦНАП). Протягом 2023 року у Центрі громадяни та суб’єкти господарювання мали можливість отримати 38 видів послуг.

Загалом, упродовж 2023 року жителям територіальної громади відділом з питань надання адміністративних послуг сільської ради надано 9346 адміністративних послуг, зокрема: з питань Держгеокадастру України – 1642, державної реєстрації нерухомого майна – 1521, послуг дозвільного характеру – 2, реєстрації актів цивільного стану – 161, реєстрації місця проживання, зняття з обліку та інше – 1486, нотаріату – 275, соціального захисту – 998, Пенсійного фонду -175, Державна реєстрація фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб – 825, Державної інспекції архітектури та містобудування України – 2105, інформаційні довідки – 156.

У 2023 році за платні адміністративні послуги до бюджету громади надійшло 942 тис. 542 грн.

Робота в Відділі спрямована на попередження фактів порушення законодавства, тому за весь період не зафіксовано порушень строків розгляду та видачі адміністративних послуг.

Регуляторна політика

На виконання статті 27 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та відповідно до Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” у 2023 році Городоцькою сільською радою прийнято три рішення.

Зокрема, рішення сільської ради від 29 червня 2023 року № 1264 „Про встановлення місцевих податків і зборів на території Городоцької сільської ради”, відповідно до зазначеного регуляторного акту на території громади встановлено місцеві податки і збори на 2024 рік.

Рішенням сільської ради від 29 червня 2023 року затверджено Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради.

На виконання статті 7 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” рішенням сільської ради від 05 грудня 2023 року № 1532 затверджено План діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Городоцької сільської ради на 2024 рік.

Всі проєкти регуляторних актів разом із відповідним аналізом регуляторного впливу та План діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Городоцької сільської ради на 2024 рік були оприлюднені на офіційному сайті Городоцької сільської ради у терміни передбачені статтею 13 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”. 

Фінансово-бюджетна сфера

Запорукою успішного розвитку громади є соціально-орієнтований, економічно-обґрунтований, збалансований бюджет.

На виконання делегованих повноважень, відповідно до статті 28 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та з метою забезпечення стабільного функціонування громади наприкінці 2022 року був затверджений бюджет на 2023 рік, який ґрунтувався на детальному аналізі  податкової бази  та можливості додаткових джерел  його наповнення.

Доходна частина загального фонду бюджету Городоцької сільської територіальної громади виконана на суму 228865268 гривень, що  становить 100,6 відсотків до планових призначень на звітний рік. Власні надходження загального фонду бюджету громади затверджено з врахуванням внесених змін в сумі 184306089,75 гривень.  По доходах загального фонду бюджет за 2023 рік виконаний на 101,6 відсотка, надходження склали 187316859,92 гривень. Забезпечено виконання планових призначень по усіх  видах  доходів.

В структурі доходів бюджету громади найбільшу питому вагу мають плата за землю і податок та збір на доходи фізичних осіб. Дані види надходжень складають 166774175,90 гривень, що становить 89,0 відсотки від загального обсягу власних доходів.

Надходження по податку на доходи фізичних осіб склали 119594500,75 гривень. Планові призначення по податку виконано на 101,9 відсотки.

Фактичні надходження від справляння на території сільської ради  плати за землю, що зараховується до бюджету громади, склали 47179675,15 гривень, план виконаний на 100,9 відсотки.

Єдиний податок, що надходить до загального фонду бюджету  складає 12826727,81 гривень, у тому числі єдиний податок з юридичних осіб склав 2002184,45 гривень, єдиний податок з фізичних осіб 999619,02 гривень, єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників становить 824924,34 гривень.

Акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів надійшло 3159497,04 гривень.   Рентна плата за  користування природними ресурсами становить 300799,43 гривень,  отримано податку на нерухоме майно в сумі 2979990,37 гривень, неподаткові надходження становлять 1226469,43 гривень.

Обсяг міжбюджетних трансфертів у 2023 році склав 41548409,00 гривень, у тому числі отримано освітньої субвенції на виплату заробітної плати педагогічним працівникам, у сумі 30034800,00 гривень, субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції на суму  1528925,00 гривень, субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету на суму 66840,00 гривень, субвенції з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду на суму 11787,00 гривень. Надходження  інших субвенцій з бюджетів територіальних громад на обслуговування дітей в Городоцькому інклюзивно-ресурсному центрі  та  на забезпечення діяльності Центру ПМСД становлять 9906057,00 гривень.

До спеціального фонду бюджету Городоцької сільської територіальної громади  надійшло  доходів в сумі 9052824,72 гривень, в тому числі:  екологічний податок в сумі 4134931,98 гривень, відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва в сумі 77424,26 гривень, надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством в сумі 277496,8 гривень, благодійні внески, гранди і дарунки  склали 2029873,29 гривень, надходження від реалізації майна становлять  4098,8 гривень та кошти від продажу земель несільськогосподарського призначення в сумі 1027192,02 гривень. Отримано субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету на суму 85752,00 гривень та інших субвенцій з місцевих бюджетів на суму 1556853,37 гривень.

По  видатках бюджет Городоцької громади на 2023 рік по загальному фонду затверджений в сумі 176314790,00 гривень. Протягом року обсяг видаткової частини збільшено на 44051138,52 гривень. Фактичне виконання видаткової частини загального фонду бюджету за звітний період склало 214167068,43 гривень,  що становить 97,1  відсотків до планових призначень. В першу чергу проводилось фінансування захищених статей: заробітної плати, придбання продуктів харчування, розрахунки за спожиті енергоносії. За залишковим принципом фінансувалась решта видатків. В цілому, на виплату заробітної плати використано 94637643,52 гривень. Видатки на розрахунки за спожиті енергоносії склали 10489240,81 гривень. На соціальне забезпечення використано 5038182,34 гривень. Придбано продуктів харчування на суму 1771658,87 гривень

Передано трансфертів органам управління інших рівнів на суму 29372151,10 гривень. На оплату послуг, придбання  матеріалів, обладнання та інвентаря використано 60550838,01 гривень. трансферти підприємствам установам та організаціям склали 12120677,38 гривень. Проведено інших поточних видатків на суму 21668,39 гривень.

Видаткова частина спеціального фонду бюджету територіальної громади виконана на суму 3096706,49 гривень. Проведено капітальних видатків на суму 29335014,83 гривень, із них на придбання предметів довгострокового користування – 1590958,62 гривень,  на капітальний ремонт – 16875835,00 гривень, передано міжбюджетних капітальних трансфертів на суму 9136421,00 гривень. Передано капітальних трансфертів установам та організаціям на суму 1661123,37 гривень Використано на виготовлення проектно-кошторисної документації на будівництво укриття на суму 70676,75 гривень. За рахунок грандів та дарунків проведено видатків на суму 2029873,29 гривень. Видатки по власних надходженнях бюджетних установ склали 92192,39 гривень. За рахунок відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва проведено робіт по нормативно-грошовій оцінці земель на суму 685326,60 гривень.

Станом на 1 січня 2024 року кредиторська заборгованість по бюджету Городоцької сільської територіальної громади  відсутня.

Залишки коштів бюджету на кінець року по загальному фонду становлять 17373132,57 гривень, 1124576,36 гривень бюджету розвитку, 1757565,15 гривень природоохоронного фонду, 488093,66 гривень від відшкодування втрат сільськогосподарського, лісогосподарського виробництва.

За 2023 рік проведено 2 засідання  комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків, зборів та інших обов’язкових  платежів до бюджету Городоцької сільської ради, на які були запрошені 25 платників податків, які мають заборгованість перед бюджетом. За результатами роботи комісії вдалось  вирішити питання забезпечення нарахування та сплати податків на суму на загальну суму 637,1 тис.грн. 

Житлово-комунальне господарство, благоустрій

На виконання власних (самоврядних) повноважень відповідно до ст. 30 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” у сфері житлово-комунального господарства, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, розвитку транспорту та зв’язку виконкомом сільської ради ведеться постійна робота з пошуку джерел надходжень до місцевого бюджету, залучення підприємців які б надавали якнайширший спектр послуг населенню у галузі житлово-комунального господарства.

У виконавчому комітеті сільської ради ведеться облік громадян, що потребують соціального захисту, поліпшення житлових умов. На соціальному першочерговому квартирному обліку перебуває 1 особа, на позачерговому – 21 осіб, з них: дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 20 осіб, 1 особа з інвалідністю внаслідок війни 3 групи. Протягом звітного періоду виконавчим комітетом Городоцької сільської ради ордерів на заселення жилої площі в будинках державних та комунальних організацій не видавалося. Облік та реєстрація нерухомого майна незалежно від форм власності не ведеться.

Контроль за станом квартирного обліку та додержанням житлового законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, незалежно від форм власності, виконавчими органами сільської ради не здійснюється через відсутність на території Городоцької сільської об’єднаної територіальної громади відомчого житлового фонду.

У Городоцькій сільській раді відсутні комунальні підприємства, що надають послуги з водопостачання, водовідведення, теплопостачання та вивезення твердих побутових відходів. Окремі вулиці населених пунктів забезпечуються централізованим водопостачанням на договірних засадах від власників приватних джерел водопостачання.

Тверді побутові відходи збираються і вивозяться спеціально обладнаними для цього транспортними засобами з усіх 12 населених пунктів територіальної громади комунальним підприємством „Великошпанівське”, яке було відібране на конкурсних засадах.

Упродовж 2023 року проведено  відповідні роботи з організації благоустрою населених пунктів територіальної громади. Зокрема, у 2023 року на території громади було ліквідовано 10 стихійних сміттєзвалищ та проведено відповідні заходи із озеленення їх території. Впроваджується роздільне збирання твердих побутових відходів.

Постійно проводяться заходи з озеленення населених пунктів та підтримка існуючих зелених насаджень в належному стані. Сільська рада долучилася до щорічної всеукраїнської акції „За чисте довкілля”.

Забезпечення утримання в належному стані кладовищ здійснюється Службою господарського забезпечення Городоцької сільської ради.

Упродовж звітного року вжито низку заходів щодо утримання у належному стані місцевих кладовищ, зокрема регулярно проводилося викошування трави на території кладовищ, прибирання та вивезення сміття. На кладовищі у с.Понебель облаштовано асфальтовану пішохідну доріжку.

Значна увага приділялася проведенню поточних ремонтів зупинок. У звітному році в селах Ставки, Обарів, Понебель, Городок та Білівські Хутори проведено поточні ремонти зупинок для громадського транспорту.

Зупинка у с. Ставки

У с. Понебель по вулиці Лесі України облаштовано пішохідну доріжку, а в селі Обарів проведено поточні ремонти 2 пішохідних доріжок. В селах Карпилівка та Городок проведено поточні ремонти дитячих майданчиків, а в с. Ставки по вул. Михайлівська  навколо дитячого майданчика встановлено огорожу.

Упродовж 2023 року у населених пунктах територіальної громади проведено поточні ремонти вуличного освітлення. Загалом, на здійснення ремонтів та утримання об’єктів вуличного освітлення з бюджету тергромади було використано 7 млн. 156 грн.

У населених пунктах громади систематично проводиться обрізка дерев, які заважають руху транспорту, пішоходам або були в лініях електропередач.

Протягом 2023 року на території територіальної громади проведено ремонти дорожнього покриття низки доріг місцевого значення.

Зокрема, проведено поточні ремонти та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності по населених пунктах громади: с. Обарів, с. Городок, с. Ставки, с. Бронники, с. Рогачів, с. Понебель, с. Карпилівка, с. Білівські Хутори.

с.Городок вул. Бегенська

У селах Рогачів, Городок, Карпилівка, Ставки, Бронники, Обарів проведено капітальні ремонти низки доріг місцевого значення.

с.Обарів, вул. Вишнева

с.Бронники, вул. Лесі Українки

Громадські вбиральні облаштовані в місцях масового перебування населення – на кладовищах, біля соціально-культурних закладів, тощо. Ведеться підтримка в належному стані стоянок та майданчиків для паркування автомобільного транспорту. У 2023 році проведено поточний ремонт майданчика для стоянки автотранспорту по вул. Б. Хмельницького у селі Городок. Усі паркувальні майданчики мають вільний доступ та безкоштовні.

На території громади працює 26 закладів роздрібної торгівлі, 12 закладів ресторанного господарства. Наприкінці 2023 року в с.Городок припинив роботу аптечний заклад. Наявні заклади з побутового обслуговування населення: перукарні, майстерні з пошиття одягу, тощо. Місцевих ринків чи ярмарків на території громади не зареєстровано.

У галузі торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування виконавчим комітетом сільської ради налагоджено персональну роботу з підприємцями-власниками торгових точок та іншими суб’єктами підприємницької діяльності, направлену на неухильне дотримання правил торгівлі та захист прав споживачів. Контроль у сфері торгівлі та громадського харчування, а також побутового обслуговування населення здійснюється адміністративною комісією при виконавчому комітеті ради за наданими матеріалами уповноважених органів.

Упродовж 2023 року в населених пунктах громади працювало 2 відділення Укрпошти та 1 відділення Нової пошти. У населених пунктах, де відсутні поштові відділення, працюють пересувні відділення поштового зв’язку. Поштове відділення забезпечує своєчасну доставку кореспонденції і періодичних видань до споживачів. На пошті також приймаються платежі за спожиті послуги, земельний податок, тощо. Листоноші доставляють пенсіонерам, пенсію та соціальні виплати.

У закладах торгівлі та громадського харчування за погодженням з виконавчим комітетом встановлено зручний для населення режим роботи.

У відносинах з суб’єктами підприємницької діяльності виконавчий комітет надає допомогу, в межах діючого законодавства, щодо вдосконалення торгівельної мережі та розширення асортименту послуг. Враховуючи ринкові механізми здійснення будь-якої діяльності у вищевказаних галузях, виконавчий комітет ради у своїй діяльності намагається уникати зайвого адміністративного тиску на бізнес.

У галузі функціонування та розвитку транспортної мережі, робота виконавчого комітету ради направлена першочергово на збереження існуючих пасажирських маршрутів  та їх вдосконалення, зокрема: додаткового охоплення маршрутом частини с. Ставки, відновлення маршруту до с. Рогачів, можливість охоплення маршрутами громадського транспорту сіл Понебель та Караєвичі.

Забезпечення соціально-культурних закладів комунальної власності паливом, електроенергією, газом здійснювалося в рамках проходження осінньо-зимового періоду 2022-2023 років та осінньо-зимового періоду 2023-2024 років.

Для безперебійної роботи установ та структурних підрозділів сільської ради придбані генераторні установки.

У зв’язку з пошкодженням критичної інфраструктури унаслідок масових ракетних обстрілів України збройними силами Російської Федерації, та з метою реагування на надзвичайні ситуації, зокрема надання допомоги населенню у разі критичних проблем з енергетикою та опаленням, створення умов для тимчасового перебування населення у разі порушення нормальних умов життєдіяльності (відсутності питного водопостачання, водовідведення, електро-, газо- і теплопостачання, мобільного зв’язку) у Городоцькій територіальній громаді створено „Пункти незламності”. Такі пункти  діють у будинку культури села Городок, вул. Незалежності, 2 та Обарівському ліцеї,  вул. Ставківська, 40. Тут є інтернет, подовжувачі, гарячий чай та продукти, санвузол, аптечка, щоб у разі необхідності надати до медичну допомогу.

 Містобудування та земельні відносини

У Городоцькій сільській раді уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури є відділ архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства сільської ради, який забезпечує здійснення власних та делегованих повноважень для реалізації завдань місцевого самоврядування в сферах архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства.

З метою виконання делегованих повноважень відповідно до статей 31, 33, 37 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” протягом 2023 року відділом архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства сільської ради було видано:

272 будівельних паспортів забудови земельної ділянки;

підготовлено та видано, відповідно до законодавства, 21 містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будівництва;

6 паспортів прив’язки тимчасової споруди торговельного призначення;

147 витягів з містобудівної документації;

2 технічні документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності;

84 технічних документацій із землеустрою щодо  виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок за межами населених пунктів Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області;

надано 1663 відомостей з Державного земельного кадастру відповідно до Закону.

Відділ здійснює повноваження щодо присвоєння в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва поштових адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна. Упродовж 2023 року на всій території громади видано 153 рішення щодо надання дозволу на переведення садового будинку у житловий.

На виконання Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення вимог цивільного захисту під час планування та забудови територій” розроблюється Єдиний державний реєстр адміністративно-територіальних одиниць та територій Городоцької сільської ради, Єдиний державний реєстр адрес, Реєстр будівель та споруд протягом дії експериментального проекту із створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

31 березня 2023 року між Корнинською територіальною громадою та Городоцькою територіальною громадою укладено договір про співробітництво територіальних громад, у сфері архітектури та будівництва, у формі делегування одному із суб’єктів співробітництва іншими суб’єктами співробітництва виконання одного чи кількох завдань з передачею йому відповідних ресурсів.

За результатами розгляду заяв та звернень підготовлено та подано на розгляд сесії Городоцької сільської ради 276 проектів рішень, з них підтримано депутатами 272 рішень.

З метою наповнення місцевого бюджету та недопущення втрат коштів, що надходять у вигляді земельного податку та орендної плати, проведена робота, пов’язана з оновленням та звірянням списків фізичних та юридичних осіб, що мають у власності чи користуванні земельні ділянки на території Городоцької сільської ради.

Також постійно ведеться робота по приведенню договорів оренди землі у відповідність до вимог чинного законодавства.

Гуманітарна сфера

Освіта 

З метою виконання делегованих повноважень відповідно до статті 32 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” в громаді діє відділ освіти, культури, молоді та спорту сільської ради, 4 заклади загальної середньої освіти з денною формою навчання, 3 дошкільні навчальні заклади, КЗ „Центр дитячої та юнацької творчості”, КЗ „Городоцька школа мистецтв”, КЗ „Центр спорту та фізичного здоров’я” та КЗ „Городоцький інклюзивно-ресурсний центр”.

Станом на 31 грудня 2023 року у закладах освіти здобувають освіту 1376 учнів у 63 класах. Дошкільну освіту здобувають 153 вихованці.

Важливим питанням щодо створення сприятливих умов для доступу школярів до якісної освіти та збереження здоров’я організовано підвезення учнів до закладів освіти Городоцької сільської ради. Станом на 31 грудня 2023 року підвезення 199 дітей, які проживають поза межею пішохідної доступності, здійснюється 4 шкільними автобусами: 3 – в опорному закладі „Городоцький ліцей” та 1 в Обарівському ліцеї.

Значні фінансові ресурси у 2023 році спрямовані на забезпечення облаштування найпростіших укриттів для організації навчального процесу у закладах загальної середньої освіти.

Захисні споруди було укомплектовано всім необхідним відповідно до вимог та рекомендацій щодо організації укриттів у закладах освіти. В укриттях облаштовано приміщення для перебування учасників освітнього процесу, медичні куточки з необхідним запасом засобів медичної допомоги, санвузли. Наявне водопостачання, додаткове живлення – закуплено генератори,  облаштовано вентиляційну систему. Об’єкти в належному технічному, санітарному та протипожежному стані.

У листопаді 2023 року в підвальному приміщенні ОЗ „Городоцький ліцей” відкрито клас безпеки, в якому проведено сучасний ремонт з можливістю розміщення одночасно 160 осіб.

Для проведення занять приміщення забезпечене необхідною кількістю столів та стільців з передбаченими зонами: зона мінної, пожежної безпеки (з різними видами засобів пожежогасіння: вогнегасники та стенд пожежний з щитом, манекени  захисного одягу рятувальників, поліції та медичних працівників), домедичної допомоги, симулятор пожежної безпеки „Електрична духовка”, тренажер серцево-легеневої реанімації, набір дорожніх знаків та світлофора, набір моделей ран та ушкоджень, набори дитячого одягу рятувальників, набір комплектів наочних посібників-стендів „Вибухонебезпечні предмети”. У класі наявний телевізор Smart TV та ноутбук, які підключені до мережі Інтернет. На облаштування класу безпеки витрачено коштів на загальну суму 150921,00 грн.

Організація харчування у закладах освіти здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).

У 2023 році безоплатним харчуванням було охоплено близько 302 учня. Послугами платного харчування скористались близько 471 учнів. Харчування організоване на підставі перспективного меню, яке погоджене з Рівненським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області.

Дошкільну освіту в освітніх закладах тергромади здобувають 153 вихованці. У дошкільних підрозділах налічується 4 різновікові групи (3-6 (7) років), 2 середні групи ( 4-5 років), 1 молодшого дошкільного віку (3-4 роки), 1 старшого дошкільного віку (5-6 років), 1 з короткотривалим перебуванням (без харчування).

Станом на 31 грудня 2023 року  один дошкільний підрозділ працює за змішаною формою. Охоплення дітей дошкільною освітою (різними формами) становить 100 %. На ста місцях виховується 91 дитина. 5 дітей з особливими освітніми потребами виховуються в 4 інклюзивних групах дошкільних підрозділів.  Дану категорію дітей супроводжують 2 асистенти вихователя.

У громаді працює КЗ „Городоцький інклюзивно-ресурсний центр”. Фахівці ІРЦ проводять корекційно-розвиткові заняття для осіб з особливими освітніми потребами. Дані послуги інклюзивно-ресурсний центр, у рамках укладених договорів про співпрацю, надає і сусіднім громадам: Дядьковицькій, Великоомелянській, Білокриницькій, Зорянській, Олександрійській сільським радам. Загальна кількість дитячого населення від 0 до 18 років, які обслуговує  Городоцький інклюзивно-ресурсний центр, становить  11267  дитини.

За звітній період 2023 року було проведено 144 комплексні психолого-педагогічні оцінки розвитку дитини. На даний час на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі перебуває 558 осіб.

У центрі облаштовано кабінети: приймальня – для здійснення первинного прийому батьків або законних представників дитини; кабінет лікувальної  фізкультури; кабінети фахівців: вчителя-логопеда та двох практичних психологів, кімната спільних засідань; ресурсна кімната та окремий санвузол.

У 2023 році було облаштовано меблями, дидактичними матеріалами новостворену сенсорну кімнату та суттєво поповнився корекційним обладнанням кабінет логопеда.

Всі заклади загальної середньої освіти Городоцької сільської ради мають фінансову автономію, у підпорядкуванні яких функціонують дошкільні навчальні заклади. Заборгованості з виплати заробітної плати працівникам освіти не було. Педагогічним працівникам здійснюються всі виплати в повному обсязі. У 2023 році, також, виплачено матеріальну допомогу на оздоровлення та кошти відповідно до статті 57  Закону України „Про освіту”. 

Культура

У Городоцькій сільській раді з метою забезпечення якісного виконання повноважень у галузі культури, статті 32 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” діє низка комунальних закладів, зокрема: комунальний заклад „Культурно-дозвіллєвий центр”, комунальний заклад „Городоцька школа мистецтв”, комунальний заклад „Публічно-шкільна бібліотека”.

Комунальний заклад „Культурно-дозвіллєвий центр” Городоцької сільської ради це група клубних закладів, структурних підрозділів „Центру”: будинки культури сіл Городок, Обарів, Карпилівка та клуби сіл Караєвичі, Михайлівка, Метків, Бронники, Рогачів, Ставки, основною діяльністю яких є діяльність у сфері культури та які включені до базової мережі закладів культури.

Діяльність закладів культури Городоцької сільської ради упродовж 2023 року була спрямована  на національно-патріотичне, громадське, трудове, естетичне виховання; виховання культури читання здобувачів освіти, керівництво позакласним читанням; поповнення і збереження книжкових фондів; відродження національних традицій, розвиток усіх видів та жанрів аматорського народного мистецтва, забезпечення доступу населення до культурних надбань; розвиток навчально-виховного процесу, збільшення контингенту учнів, створення нових дитячих колективів.

Упродовж 2023 року в громаді проведено низку заходів з нагоди відзначення знаменних дат та державних свят, зокрема: День Соборності України – у Будинку культури с. Карпилівка організовано виставку книг „Соборна! Вільна! Неподільна! Моя Україна!”, проведено ІX-й різдвяний фестиваль колядок та щедрівок „Городок наш колядує”, де діяв благодійний ярмарок зі збору коштів на підтримку Збройних Сил України.

Впродовж квітня 2023 року у населених пунктах громади діяла виставка Великодніх писанок „Писанкове диво”.

У липні 2023 року в с.Карпилівка відбулося фольклорно-обрядове дійство „Чарівна ніч – купальська ніч”. Під час заходу для дітлахів діяли патріотичні атракціони та експозиція музею російсько-української війни від патріотичного волонтерського центру „Укроленд” та проводився благодійний ярмарок на підтримку Збройних Сил України.

У 2023 році в с.Городок, Обарів, с.Рогачів відбувся культурно-мистецький захід „Таланти твої громадо” – благодійний концерт та ярмарок на підтримку Збройних Сил України, а в  с.Караєвичі захід „Разом до Перемоги”.

29 серпня 2023 року з нагоди Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та  в пам’ять про загиблих жителів тергромади відкрито „Алею пам’яті”.

Проведено заходи з відзначення Міжнародного дня волонтерів „Волонтери – люди доброї волі” та благодійний ярмарок на підтримку Збройних Сил України та ін.

Загалом, під час проведення благодійних заходів закладами культури територіальної громади було зібрано, понад 200 тис. грн, які були передані на потреби Збройних Сил України.

Діяльність Комунального закладу „Городоцька школа мистецтв” у 2023 році  була зосереджена на організацію та розвиток навчально-виховного процесу, збільшення контингенту учнів, створення нових дитячих колективів та розвиток матеріально-технічної бази.  У закладі навчається 95 учнів (43 учнів у с. Городок, 43 учні с. Обарів та 9 філіал с. Бронники), з них у 2023 випустили 7 випускників.

Упродовж 2023 року було розширено матеріально-технічну базу, зокрема: придбано звуко-підсилюючу апаратуру, духові мідні, дерев’яні та ударні інструменти, на суму відреставровано 3 бандури та придбано допоміжний інвентар для покращення проведення занять, проведено поточний ремонт приміщення КЗ „Городоцька школа мистецтв”, ремонт системи опалення та вентиляції.

У 2023 році учні школи мистецтв стали переможцями таких конкурсів та фестивалів: „Євро зима”, „Різдвяне диво”, „Зірки навколо”, всеукраїнський конкурс мистецтв „Дар”, перемога нашої учениці Жуковської Ангеліни у всеукраїнському марафоні з музичної літератури „MUSICA ARS”, фестиваль-конкурс „Зіркова зима”.

Загалом упродовж 2023 року у закладах освіти та культури  територіальної громади проведено низку ремонтних робіт, на загальну суму – 1 млн.187 тис. грн., зокрема:

Ремонтні роботи в сучасному класі з програмним забезпеченням для організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання в Обарівському ліцеї Городоцької сільської ради на суму 84468 грн.

Ремонт протирадіаційного укриття Обарівського ліцею Городоцької сільської ради на суму 232762 грн.

Поточний ремонт системи блискавкозахисту будівлі опорного закладу „Городоцький ліцей” Городоцької сільської ради на суму 110928 грн.

Поточний ремонт господарського майданчика для сміттєвих баків в опорному закладі „Городоцький ліцей” Городоцької сільської ради на суму 88655 грн.

Поточний ремонт та облаштування укриття дошкільного підрозділу опорного закладу „Городоцький ліцей” Городоцької сільської ради на суму 86806.0 грн.

Проведено роботи з благоустрою території будинку культури с. Карпилівка комунального закладу „Культурно-дозвіллєвий центр” Городоцької сільської ради на суму 20087 грн.

Поточний ремонт укриття відділу освіти, культури, молоді та спорту на суму 199995 грн.

Виготовлено проектно-кошторисну документацію по об’єкту: „Капітальний ремонт будівлі котельні опорного закладу „Городоцький ліцей” Городоцької сільської ради за адресою: вул. Б. Хмельницького, 3 с. Городок, Рівненський район – 150000 грн. (будуть встановлені 2 твердопаливні котли).

Виготовлено проектно-кошторисну документацію по об’єкту: „Капітальний ремонт спортивного залу опорного закладу „Городоцький ліцей” Городоцької сільської ради за адресою: вул. Б.Хмельницького, 3 с. Городок, Рівненський район, Рівненська область на суму 142309 грн.

У 2024 році планується будівництво протирадіаційного укриття з майстернею на території Карпилівської гімназії Городоцької сільської ради. На даний час по цьому об’єкту проведено інженерно-геологічні роботи на суму 49071 грн. та інженерно-геодезичні роботи на суму 21605 грн.

 Спорт

З метою створення сприятливих умов для реалізації молодіжних ініціатив в різних напрямках та реалізації  права громадян на заняття фізичною культурою, задоволення потреб населення громади у фізкультурно-оздоровчих і фізкультурно-спортивних послугах за місцем проживання та відпочинку, залучення різних груп населення, зокрема соціально незахищених, до занять фізичною культурою у Городоцькій територіальній громаді діє комунальний заклад „Центр спорту та фізичного здоров’я”.

За 2023 рік Центром було проведено 20 спортивних заходів та взято участь у 18 заходах районного, обласного та Всеукраїнського рівня.

Проведено низку заходів волонтерського спрямування: закриття футбольного сезону 2023 року – 5500 грн., благодійний турнір з настільного тенісу – 3500, День фізичної культури та спорту – 5300, пляжний футбол – 4000, пляжний волейбол – 4000, відкриття футбольного сезону 2023 року – 6400 грн.

Кошти зібрані під час заходів були передані для потреб підрозділів Збройних Сил України.

У 2023 році 4 футбольні колективи від громади приймали участь у районному чемпіонаті з футболу у 3-х лігах. З початку 2023 року в ОЗ „Городоцький ліцей” запрацював гурток з футболу, а в Обарівському ліцеї – гуртки з легкої атлетики та регбі.

У Городку приймали учасників зональних змагань з настільного тенісу та футболу 2006 року народження та молодші. Обласний дитячий турнір „Відкритий кубок Городоцької ТГ” серед дітей 2011 року та молодші.

Спортивна команда тергромади двічі вигравала обласні змагання „Краща сільська спортивна громада Рівненщини”. Як переможці обласних змагань у 2023 році команда Городоцької сільської ради двічі представляла Рівненську область на Всеукраїнських змаганнях „Краща сільська спортивна громада України”. 

Охорона здоров’я

На території Городоцької сільської ради первинну медико-санітарну допомогу надають 3 лікарські амбулаторії, в селах Городок, Обарів, Карпилівка та 5 ФАПів, в селах Метків, Ставки, Бронники, Білівські Хутори, Рогачів, які входять до складу КНП „Центр ПМСД „Медичний простір”.

У 2023 році проведений частковий ремонт туалету Городоцької амбулаторії та ремонт під приміщення центру ПМСД і кабінету сімейного лікаря Обарівської амбулаторії. Всі амбулаторії забезпечені бензогенераторами та резервним пальним

Медичним інвентарем та обладнанням амбулаторії та ФАПи забезпечені згідно табеля оснащень. Холодильне обладнання все нове та ним забезпечений кожен заклад підприємства. КНП „Медичний простір” має підписаний договір з НСЗУ по 4 пакетам: „Первинна медична допомога”, „Мобільна паліативна допомога дорослим та дітям” „Лікування та супровід хворих на туберкульоз на амбулаторному етапі”, „Надання психологічної та психіатричної допомоги населенню на первинному рівні”. Лікарями громади укладено 8 698 декларацій.

У 2023 рік консолідований дохід КНП становив 56576 150,92 грн., з них від НСЗУ профінансовано 49 713 174,39 (71,3%), них кошти Городоцької територіальної громади становлять 2 812 531,61 грн. (5%, з врахуванням відшкодування пільгових рецептів). Крім того, за рахунок платних послуг оренди і інших грошових надходжень КНП заробило 1 430 106,87 грн. (2,7%), гуманітарна та благодійна допомога – 9568229,43 (6,9%).

У 2023 році  використано 2 812 531,61 грн. коштів Городоцької сільської ради (за 2022 рік – 1 699 129,31  грн.)

Кошти спрямовані: на комунальні послуги – 706 983,35 грн., матеріальне стимулювання медичних працівників – 400 000,00 грн., на придбання бензину – 50 710,00 грн., для проведення ремонту вбиральні Городоцької АЗПСМ – 199 937,27 грн., для проведення поточного ремонту Обарівської АЗПСМ –  250 000,00 грн., на інші поточні видатки (повірка, розпломбування лічильників, перевірка димоходів, навчання персоналу, відшкодування експлуатаційних послуг) – 184 523,20 грн. на придбання будівельних матеріалів для Обарівської АЗПСМ та приміщення центру ПМСД – 814 844,61 грн., на придбання  дров – 20 480,00 грн., на придбання вогнегасників – 820,00 грн.

За кошти спеціального фонду було придбано два ноутбуки для лікарів амбулаторій – 59 270,00 грн.

На забезпечення жителів громади пільговими ліками у 2023 році було використано – 145 443,18 грн., в т.ч. придбання підгузків – 48 161,27 грн. Підприємством сплачено до бюджету сільської ради  податок з фізичних осіб за 2023 рік на суму  1 649 082,08 грн. 

Соціальний захист населення та захист прав дітей

Відповідно до статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” одним із напрямів Городоцької сільської ради є здійснення соціального захисту незахищених верств населення.

Відділом соціального захисту населення та захисту прав дітей ефективно впроваджена робота Програмних комплексів „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада” та Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС).

Протягом 2023 року прийнято, опрацьовано та передано до управління соціального захисту населення Рівненської райдержадміністрації та Головного управління Пенсійного Фонду України в Рівненській області 1177 електронних справ, з яких 655 – на призначення усіх видів державних допомог 291 – на отримання житлових субсидій, 231 – на отримання пільг.

Упродовж 2023 року щомісячно нараховувалася компенсація на безоплатне тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб для 8 домогосподарств, які розмістили в себе 32 внутрішньо переміщені особи на загальну суму – 210836,00 гривень.

Забезпечено призначення і виплату компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Наразі виплату отримують 21 особа. Сума видатків з місцевого бюджету для виплати компенсації за звітний період становить 363315,00 гривень.

За звітний період працівниками відділу було прийнято 45 заяв від осіб з інвалідністю щодо забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації. Пакети документів було передано на опрацювання до Рівненського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів захищеними каналами зв’язку.

Підготовлено клопотання та зібрано необхідний пакет документів до департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації на поселення до інтернатних установ 2 осіб з інвалідністю та осіб похилого віку. На сьогодні в інтернатних закладах області на обслуговуванні знаходиться 11 осіб з інвалідністю та осіб похилого віку.

КЗ „Центр надання соціальних послуг” Дядьковицької сільської ради забезпечує надання соціальних послуг жителям громади, які того потребують, а саме: стаціонарний догляд, догляд вдома, натуральна допомога, зокрема: стаціонарний догляд – 4 особи; догляд вдома – 17 осіб; натуральна допомога – 17 осіб.

Сума видатків з місцевого бюджету на оплату надання соціальних послуг КЗ „Центр надання соціальних послуг” Дядьковицької сільської ради становить 1 302 000 гривень.

Підготовлено та зібрано пакет документів для направлення 14 осіб з інвалідністю на реабілітацію до КЗ „Рівненський обласний центр комплексної реабілітації” Рівненської обласної ради.

Для 9 дітей з інвалідністю було зібрано та оформлено пакет документів на проходження реабілітації у реабілітаційних центрах. 14 дітей, які потребують особливої уваги направлено на оздоровлення та відпочинок до дитячих оздоровчих таборів, серед яких 5 відпочивали за кордоном.

Рішенням виконавчого комітету Городоцької сільської ради від 25 лютого 2021 року № 21 створено опікунську раду з питань забезпечення прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування). За звітний період було проведено 3 засідання опікунської ради.

Підготовлено клопотання та зібрано необхідний пакет документів для присвоєння почесного звання України „Мати-героїня” 5 жінкам – жителькам громади.

З сім’ями, які опинилися в складних життєвих обставинах, сім’ями, де батьки ухиляються від виконання батьківських обов’язків проводилися профілактичні роботи та обстеження їх матеріально-побутових умов проживання, здійснюється оцінка потреб сім’ї/особи, які опинилися в складних життєвих обставинах.

Протягом 2023 року відділом соціального захисту населення та захисту прав дітей сільської ради надійшло 54 повідомлення про дитину, сім’ю/особу, які перебувають у складних життєвих обставинах.

Під соціальним супроводом перебуває 3 сім’ї, де виховується 5 дітей. У ході соціального супроводу членам сімей, які знаходяться у складних життєвих обставинах було надано соціальні послуги інформаційно-консультативного характеру.

Відділом соціального захисту населення та захисту прав дітей сільської ради  за звітний період надано 157 консультацій з різних питань, що стосуються соціального захисту населення. Проведено та видано 258 актів обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї. 

У 2023 році для 154 внутрішньо переміщених осіб, які зареєстровані в громаді, надано продуктові пакети на загальну суму 109 485,00 гривень.

 Захист прав дітей

З метою виконання статті 38 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, реалізації на території Городоцької сільської ради державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень; визначення пріоритетних напрямів поліпшення становища дітей у сільській раді, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвитку в Городоцькій громаді діє Служба у справах дітей сільської ради.

Протягом 2023 року службою у справах дітей забезпечено організацію проведення 12 засідань комісії з питань захисту прав дитини Городоцької сільської ради. За поданням служби у справах дітей, комісією розглянуто та прийнято 9 рішень органу опіки та піклування.

Спеціалісти служби здійснюють постійний контроль за дотриманням житлових та майнових прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування. На квартирному обліку перебуває 17 осіб із числа дітей сиріт дітей, позбавлених батьківського піклування та 3 дитини, позбавлені батьківського піклування.

За звітний період спеціалістами служби у справах дітей відвідано всіх дітей, які перебувають на обліку, за місцем проживання, про що складено відповідні акти, ретельно здійснюється контроль за станом утримання, виховання, навчання  дітей, підготовки їх до самостійного життя, навчання.

Протягом 2023 року проведено 87 профілактичних рейдів, в ході яких обстежено житлово-побутові умови проживання 90 сімей. Під час обстежень умов проживання дітей надається інформаційна, правова, гуманітарна допомога у подоланні складних життєвих обставин, які склалися в їх сім’ях, в тому числі повернення дітей до навчальних закладів, виявлення дітей, з якими жорстоко поводяться батьки чи дорослі, надання допомоги батькам у працевлаштуванні, а за необхідності – влаштування дітей до закладів соціального захисту.

До Дня захисту дітей 33 дитини із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах та дітей, які тимчасово переміщені на територію Городоцької сільської ради отримали подарунки у вигляді продуктових пакетів.

З нагоди відзначення Різдвяних та Новорічних свят 30 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах та дітей, які тимчасово переміщені на територію Городоцької сільської ради отримали подарунки у вигляді солодощів.

 Волонтерський рух

З початку повномасштабного вторгнення російських загарбників на територію України у закладах освіти Городоцької територіальної громади розпочався потужний волонтерський рух.

Протягом 2023 року, як і у 2022 році, у будинках культури, закладах освіти територіальної громади майстрині-волонтерки плели маскувальні сітки, шили  бинти, сідачки, підлокотники, інші вироби яких потребують військовослужбовці Збройних Сил України та ін. У громаді організовано систематичне відправлення машин з продуктами харчування для військових та місцевого населення.

Волонтерський рух культпрацівників Городоцької громади не припинявся ні на один день випікають пироги, піци, ковбаси, плетуть маскувальні сітки, проводять роботу з внутрішньо-переміщеними особами.

Упродовж 2023 року відбулася низка благодійних культурно-мистецьких та спортивних заходів, під час яких зібрано понад 200 тис. грн. Всі кошти були передані на потреби Збройних сил України.

У 2023 році, за ініціативи працівників Городоцької сільської ради, щомісяця здійснювався перерахунок одноденного заробітку із заробітної плати на потреби Збройних Сил України. Завдяки цьому, та коштів зібраних під час благодійних заходів у закладах освіти, культури, під час спортивних заходів, упродовж 2023 року для потреб підрозділів Збройних сил України, територіальної оборони було закуплено та передано:

5 нічних прицілів;

9 автомобілів;

20 FPV-дронів для 3-ї окремої танкової бригади: з них 16 іменних дронів названі на честь загиблих героїв з Городоцької громади. 288 000 грн на них зібрані із заробітної плати працівників сільської ради у рамках проєкту „Іменний ударний дрон” для Збройних сил України, ініційований БФ „Відповідальні Українці”. Ще 4 дрони придбані за кошти, які зібрані під час благодійних заходів у закладах освіти.

Крім того, будівельна бригада з Городоцької територіальної громади приймала участь у відбудові житлової та критичної інфраструктури, яка постраждала внаслідок підриву росіянами Каховської ГЕС на Херсонщині Залучено було 6 одиниць техніки, 7 працівників-будівельників та надано будівельні матеріали на відбудову пошкодженого майна.

Таким чином, підсумовуючи пророблену роботу за 2023 рік можна зазначити, що Городоцька сільська рада, як орган місцевого самоврядування, з урахуванням кадрового потенціалу спроможна виконувати повноваження, передбачені діючим законодавством.

Городоцький сільський голова                                                  Сергій ПОЛІЩУК

Презентація до звіту сільського голови за 2023 рік