Дата оприлюднення 04.05.2023

УКРАЇНА
ГОРОДОЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ  ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Р І Ш Е Н Н Я 

28 квітня 2023 року                                                       № 94

 Про створення Городоцької субланки
Рівненської районної ланки Рівненської
територіальної підсистеми єдиної
державної системи цивільного захисту

Відповідно до статті 10 Кодексу цивільного захисту України, Закону України від 17 лютого 2022 року № 2081-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту», постанови Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня   2015 року № 101 «Про затвердження Типових положень про функціональну і територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту», керуючись статями 36, 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет сільської ради

ВИРІШИВ:

1. Створити Городоцьку субланку Рівненської районної ланки Рівненської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.

2. Затвердити Положення про Городоцьку субланку Рівненської районної ланки Рівненської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (додається).

3. Керівникам виконавчих органів Городоцької сільської ради, підприємств установ і організацій, старостам старостинських округів сільської ради забезпечити дотримання вимог даного Положення.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів сільської ради Сергія Сайка.

Сільський голова                                                                          Сергій ПОЛІЩУК

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчого
комітету сільської ради
28.04.2023 № 94 

ПОЛОЖЕННЯ

про Городоцьку субланку Рівненської районної ланки Рівненської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту

Це Положення визначає організацію, завдання, склад сил та засобів, порядок діяльності Городоцької субланки Рівненської районної ланки Рівненської територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (далі – Городоцька субланка).

У цьому Положенні термін «Городоцька субланка » вживається у значенні складової частини територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється у Городоцькій сільській територіальній громаді Рівненського району Рівненської області і до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.

Метою створення та функціонування Городоцької субланки є здійснення заходів щодо захисту населення і території від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період.

Правовою підставою для створення Городоцької субланки є:

1) Кодекс цивільного захисту України;

2) Постанова Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту»;

3) Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 року № 101 «Про затвердження типових Положень про функціональну і територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту»;

4) Постанова Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 409 «Про затвердження Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно – екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій»;

5) Постанова Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року № 469 «Про затвердження Положення про спеціалізовані служби цивільного захисту»;

6) Постанова Кабінету Міністрів України від 09 жовтня 2013 № 787 «Про затвердження Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту»;

7) Постанова Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року № 773 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту»;

8) Постанова Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 443 «Про затвердження Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту»;

9) Постанова Кабінету Міністрів України від 09 серпня 2017 року № 626 «Про затвердження Порядку розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту».

 

Завданнями Городоцької субланки є:

1) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;

2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій Городоцької сільської територіальної громади від надзвичайних ситуацій;

3) планування заходів цивільного захисту;

4) організація та здійснення заходів із запобігання виникнення надзвичайних ситуацій;

5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;

6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;

7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Городоцької сільської територіальної громади, оцінка соціально – економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;

8) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;

9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;

10) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців Городоцької сільської ради, підпорядкованих підприємств, установ, організацій, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;

11) здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;

12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і своєчасного реагування на надзвичайні ситуації;

13) забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання на території громади в особливий період;

14) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;

15) інші завдання, визначені законом.

Городоцька субланка складається з органів управління та сил цивільного захисту суб’єктів господарювання, які находяться на території сільської ради, що утворюються виконавчим комітетом Городоцької сільської ради.

Безпосереднє керівництво діяльністю Городоцької субланки здійснюється сільським головою.

На виконавчі органи Городоцької сільської ради та територіальні органи міністерств і відомств України у громаді, у межах повноважень Городоцької субланки, покладається виконання функцій у сфері цивільного захисту на території громади.

Постійно діючими органами управління цивільного захисту Городоцької субланки, до повноважень яких належать питання організації та здійснення заходів цивільного захисту, є:

  • на місцевому рівні – виконавчий комітет Городоцької сільської ради;
  • на обʼєктовому рівні – керівники підприємств, установ, організацій, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) відповідно до чинного законодавства.

Для координації діяльності Городоцької субланки, суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту функціонують:

  • на місцевому рівні – Комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій сільської ради;
  • на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій підприємств, установ, організацій.

Діяльність зазначених комісій проводиться відповідно до положень про них.

Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території Городоцької сільської ради, при виконавчому комітеті сільської ради та на об’єктах господарювання у разі потреби утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, діяльність яких проводиться відповідно до положень про такі комісії. Рішення про утворення такої комісії приймає виконавчий комітет сільської ради, керівник суб’єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного рівня.

Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку у місцях виникнення надзвичайних ситуацій у Городоцької субланки функціонують:

  • на місцевому рівні:
  • чергова служба сільської ради.
  • на об’єктовому рівні:
  • чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (в яких вони створені).

Для забезпечення сталого управління Городоцької субланки та виконання функцій, передбачених на особливий період використовується система пунктів управління.

Для управління Городоцької субланки використовується телекомунікаційна мережа загального користування.

У складі Городоцької субланки функціонуть :

– Рівненське районне управління ГУ ДСНС у Рівненській області;

– 2 державна пожежно-рятувальна частина 3 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Рівненській області;

  • поліцейські офіцери громади Рівненського районного управління поліції;
  • об’єктові аварійно – рятувальні служби;
  • об’єктові та територіальні формування цивільного захисту;
  • об’єктові та територіальні спеціалізовані служби цивільного захисту;
  • добровільні формування цивільного захисту.

Облік сил цивільного захисту в громаді ведеться відділом з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи сільської ради спільно  Рівненським районним управлінням ГУ ДСНС у Рівненській області.

Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, в громаді або в межах конкретної її території встановлюється один із таких режимів Городоцької субланки:

  • повсякденного функціонування;
  • підвищеної готовності;
  • надзвичайної ситуації;
  • надзвичайного стану.

В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій Городоцької субланки здійснює свою діяльність в режимі повсякденного функціонування.

Підставами для тимчасового введення в громаді або в межах конкретної її території для Городоцької субланки режиму підвищеної готовності є загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня.

Підставами для тимчасового введення на території громади або в межах конкретної території громади режиму надзвичайної ситуації для Городоцької субланки є виникнення надзвичайної ситуації, що класифікується як надзвичайна ситуація місцевого рівня.

Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 368.

Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації в громаді або в межах її території вводиться за рішенням Городоцького сільського голови.

У період дії надзвичайного стану, в разі його введення, Городоцька субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України «Про правовий режим надзвичайного стану» та іншими нормативно – правовими актами.

В особливий період Городоцька субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із законами України «Про правовий режим воєнного стану» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також іншими нормативно-правовими актами.

Основним завданнями, що виконуються територіальною підсистемою, є:

  • у режимі повсякденного функціонування:
  • забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно – небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;
  • забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;
  • здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;
  • розроблення і виконання цільових та науково-технічних програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
  • здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
  • забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;
  • організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
  • створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
  • організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;
  • підтримання у готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.
  • у режимі підвищеної готовності:
  • здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
  • формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
  • посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, територіями об’єктів підвищеної небезпеки або за їх межами, територіями на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
  • уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
  • уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
  • приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.
  • у режимі надзвичайної ситуації:
  • уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;
  • здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
  • призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
  • визначення зони надзвичайної ситуації;
  • здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
  • організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
  • організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
  • організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
  • організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і території від наслідків надзвичайної ситуації;
  • здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
  • інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.
  • у режимі надзвичайного стану – виконання завдань відповідно до Закону України «Про правовий режим надзвичайного стану».

З моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації, чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях Городоцька субланка переводиться у режим функціонування в умовах особливого періоду.

Переведення Городоцької субланки у режим функціонування в умовах особливого періоду здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період.

Для організації діяльності Городоцької субланки відділом з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи сільської ради розробляється план основних заходів цивільного захисту Городоцької сільської територіальної громади на відповідний рік.

Для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, виконавчим комітетом сільської ради, суб’єктами господарювання із чисельністю працюючого персоналу більше 50 осіб розробляються плани реагування на надзвичайні ситуації.

Функціонування Городоцької субланки в особливий період здійснюються відповідно до плану цивільного захисту на особливий період.

З метою організації заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на потенційно-небезпечних об’єктах та об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.

З метою організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту Городоцької субланки під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій, зазначеними органами та силами відпрацьовуються плани такої взаємодії.

Організаційно-методичне керівництво діяльністю Городоцької субланки здійснює відділ з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи сільської ради. З метою забезпечення здійснення заходів в Городоцькій сільській територіальній громаді щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій проводяться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій.

Організація оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Органи управління цивільного захисту здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов’язані надавати населенню через засоби масової інформації, гучномовні пристрої (ручні та стаціонарні), офіційний веб сайт Городоцької сільської ради та інші засоби передачі інформації, оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.

Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.

Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт в Городоцькій субланці під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.

Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації є:

  • заступник сільського голови з питань діяльності виконавчих органів сільської ради – у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня;
  • керівник субʼєкта господарювання – у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного обʼєктового рівня.

Для безпосередньої організації і координації аварійно – рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Основну частину робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємств, установ чи організацій, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги Городоцькою субланкою із залученням:

– Рівненського районного управління ГУ ДСНС у Рівненській області;

– 2 державної пожежно-рятувальної частини 3 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Рівненській області;

– поліцейських офіцерів громади Рівненського районного управління поліції;

– ПрАТ «Рівнеобленерго»;

– АТ «Рівнегаз»;

– ГУ Держпродспоживслужби у Рівненській області;

– КНП «Центр ПМСД «Медичний простір» Городоцької сільської ради.

Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється виконавчим комітетом сільської ради відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.

У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.

Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.

Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.

До робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виконуються в Городоцькій субланці, можуть залучатися Збройні Сили України, інші військові формування та правоохоронні органи спеціального призначення відповідно до Конституції і законів України.

До робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об’єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

У Городоцькій субланці з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації організовується взаємодія з питань:

  • визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил (засобів) реагування на них;
  • погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;
  • організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;
  • всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, в тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.

Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на місцевому та об’єктовому рівні – між сільською радою, її силами реагування та суб’єктами господарювання.

З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами сільської ради, підприємств, установ та організацій і Рівненським районним управлінням ГУ ДСНС у Рівненській області організовується обмін інформацією про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.

Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та при ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників сільської ради, які залучаються до здійснення таких заходів. Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються Городоцькою сільською радою або виконавчим комітетом сільської ради.

Забезпечення фінансування Городоцької субланки здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, коштів субʼєктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел.