Дата оприлюднення 29.11.2023

УКРАЇНА
ГОРОДОЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ  ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я 

24 листопада   2023 року                                                      № 257

Про проєкт бюджету Городоцької
сільської територіальної громади
на 2024 рік

Заслухавши та обговоривши інформацію начальника фінансового відділу Городоцької сільської ради Ірини Іллюк про проєкт бюджет Городоцької сільської територіальної громади на 2024 рік, відповідно до Бюджетного кодексу України,  інших чинних нормативно-правових актів з цих питань, керуючись статтями 52, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  виконавчий комітет сільської ради

ВИРІШИВ:

1. Схвалити проєкт рішення «Про бюджет Городоцької сільської територіальної громади на 2024 рік».

2. Фінансовому відділу сільської ради подати проєкт рішення «Про бюджет Городоцької сільської територіальної громади на 2024 рік» на розгляд та затвердження сесії сільської ради.

3. Контроль за виконанням рішення залишаю за собою.

Сільський голова                                                                         Сергій ПОЛІЩУК

 

Пояснююча записка
до проекту бюджету Городоцької сільської територіальної громади
на 2024 рік

За січень – жовтень 2023 року до загального фонду  бюджету Городоцької сільської територіальної громади надійшло доходів на суму  189151,6  тис.грн. По власних надходженнях планові призначення за звітний період виконано на 105,8  відсотків. Отримано  власних надходжень на суму 152933.2 тис.грн.  проти планових призначень на рік 176520,2 тис.грн. Очікувані надходження за 2023  рік складуть 183849,2 тис.грн. У структурі доходів найбільшу питому вагу мають надходження від податку на доходи фізичних осіб, які склали 96618,6 тис.грн., або 63,2 відсотків в загальному обсязі доходів. Надходження земельного  податку  з юридичних осіб склали  36553,6 тис.грн., або  23,9 відсотка від загального обсягу власних надходжень.

При прогнозуванні доходної частини бюджету територіальної громади на 2024 рік було враховано фактичне виконання доходної частини за результатами  10 місяців 2023 року з врахуванням зростання  мінімальної заробітної плати з 01.01.2024 в сумі 7100 гривень та 01.04.2024 – 8000 гривень Загальний обсяг доходів по власних надходженнях запланований в сумі 193085,2 тис.грн., що на 9,3 відсотки більше планових призначень на звітний рік та на 7,0 відсотків більше очікуваного виконання у 2023 році. При цьому враховано, що до бюджету громади не плануються надходження з ПДФО від військовослужбовців та працівників правоохоронних органів. У 2023 році сума надходжень від даних  категорії працівників за 9 місяців склала 2869,3 тис.грн. З 01.10.2023 податок на доходи фізичних осіб  від військовослужбовців та працівників правоохоронних органів  зараховується до державного бюджету. Збільшення надходжень та перегляд сум заробітної плати працівникам ПРАТ «Рівнеазот» відбулось у серпні-вересні 2023 року і буде проводитись тільки доплата  до мінімальної заробітної плати по деяких категоріях працівників.

Зростання земельного податку з юридичних осіб на  суму 1500,0 тис.грн. проти очікуваного в поточному році  обумовлено проведенням у 2023 році нормативно-грошової оцінки 83 земельних ділянок, плата з яких по нових ставках вводиться з 01.01.2024. Переглянуто протягом звітного року 4 договори оренди землі та укладено 40 нових угод,  що дозволить збільшити  орендну плату на 370 тис.грн.  Збільшення єдиного податку заплановано у сумі 2120,0 тис.грн. у зв’язку з зміною ставки податку від мінімальної заробітної плати.      

При формуванні державного бюджету проведено розрахунок  горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів.  Метою регулювання міжбюджетних відносин є забезпечення відповідності повноважень на здійснення видатків, закріплених законодавчими актами за бюджетами, та фінансових ресурсів, які мають забезпечувати виконання цих повноважень. При розрахунку обсягу міжбюджетних трансфертів враховано індекс податкоспроможності місцевих бюджетів – коефіцієнт співвідношення обсягу надходжень ПДФО у розрахунку на 1 жителя до середнього значення по України. Під час здійснення розрахунку горизонтального вирівнювання податкоспроможності  місцевих  бюджетів на 2024 рік Міністерством фінансів України враховано для Городоцької сільської територіальної громади чисельність населення 10597 чоловік, при цьому наявна чисельність населення сільської ради за даними сільської ради складає більше 13000 чоловік. Надходження ПДФО за 2023 рік враховано в сумі 104311,9 тис.грн. По розрахунках Міністерства  враховані надходження на одного жителя по громаді складуть 8695,32  гривень  проти 3742,45 гривень в середньому по Україні. Внаслідок проведених розрахунків  обсяг реверсної дотації для громади в проекті Закону  України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» до другого читання  складає 30010,2 тис.грн.

До спеціального фонду  бюджету очікується одержати 3125,0  тис.грн. Виходячи із фактичних надходжень 2023 року поступлення до  природоохоронного фонду передбачені в сумі 2010,0 тис.грн. Власні надходження бюджетних установ заплановані в сумі 125,0 тис.грн.

Таким чином, обсяг доходної частини  бюджету на 2024 рік становить всього 231970,9 тис.грн., в тому числі: по загальному фонду    228845,9 тис.грн.,  по спеціальному фонду –3125,0 тис.грн. При цьому, в проекті бюджету на даний час враховано обсяг міжбюджетних трансфертів з державного бюджету по освітній субвенції в сумі 35760,7 тис.грн.

Видаткова частина бюджету територіальної громади сформована виходячи з наявного фінансового ресурсу та першочергового фінансування бюджетних установ, територіальної оборони, здійснення заходів по благоустрою населених пунктів, вивезенню сміття, проведення ремонтів доріг.   Розрахунок видатків на оплату праці працівників бюджетної сфери, визначений виходячи з мінімальної заробітної плати з 1 січня  2024 року в сумі 7100 грн. та з 01 квітня 2024 року в сумі 8000,0 грн. Перший тарифний розряд ЄТС планується з січня 2024 року в сумі 3195 грн. , з 01 квітня в сумі 3600 гривень проти 2893 гривні у 2023 році. Ріст оплати праці по мінімальній заробітні платі заплановано на 16,0 відсотків  та по ЄТС на 20,9 відсотки. При здійсненні розрахунку показників видатків враховано збільшення вартості енергоносіїв з врахуванням цін , які склались станом на жовтень 2023 року та індекс інфляції протягом 2024 року.  В структурі видатків загального фонду бюджету на 2024 рік видатки на заробітну плату складають 41,7 відсотка. На розрахунки за спожиті енергоносії заплановано 15733,7 тис.грн.

Видатки на утримання апарату управління та відділів сільської ради передбачені в бюджеті в сумі 39238,6 тис. грн., що складає 17,1 відсотки в загальному обсязі доходів загального фонду бюджету.

Для забезпечення оприлюднення в засобах масової інформації рішень  сільської ради  та іншої діяльності  ради заплановано 50,0 тис.грн.

На виконання статті 89 Бюджетного кодексу України  передбачені видатки на комунальні послуги та за спожиті енергоносії для центру первинної медико-санітарної допомоги  в сумі 2957,0 тис.грн. На пільгові рецепти передбачено 250,0 тис.грн.

В бюджеті територіальної передбачено  видатки  на соціальний захист та соціальне забезпечення населення в сумі 5765 тис.грн., в тому  числі  на пільги по послугах зв’язку 10,0 тис.грн,  на компенсацію послуг залізничного транспорту 5,0 тис.грн., на надання матеріальної допомоги  громадянам та виконання місцевих програм підтримки  жителів  Городоцької сільської ради , які  призвані на військову службу під час  мобілізації, уклали  контракт внаслідок  оголошення  рішення про мобілізацію та  (або) воєнного стану, прирівняних до них  інших осіб, та членів їх сімей – 5000,0 тис.грн. На проведення заходів службою у справах дітей до Дня захисту дітей та до Дня Святого Миколая заплановано 50,0 тис.грн. У зв’язку з продовженням дії воєнного стану  передбачені видатки на надання підтримки внутрішньо переміщеним особам в сумі 200,0 тис.грн. На надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги заплановано 350,0 тис.грн.

На заходи з територіальної оборони передбачені кошти в сумі 1000,0 тис.грн.

На житлово-комунальне господарство заплановано 20000,0 тис.грн., в тому числі  на забезпечення  вивезення сміття 2500,0 тис.грн., на розрахунки за вуличне освітлення 5000,0 тис.грн., на благоустрій території 12500,0 тис.грн.           На поточний ремонт та утримання доріг комунальної власності заплановані кошти в сумі 15400,0 тис.грн.

За рахунок природоохоронних коштів планується проведення видатків на суму 3000,0 тис.грн.

На виготовлення містобудівної документації передбачені кошти в сумі 1000,0 тис.грн.

У проекті бюджету на 2024 рік на фінансування закладів освіти, культури, молоді та спорту  передбачено спрямувати 102624,6 тис.грн., з яких 62952,8 тис.грн. на виплату заробітної, 7571,1 тис.грн. на розрахунки за спожиті енергоносії.

На утримання шкіл сільської ради за рахунок місцевого бюджету  передбачено 36264,7 тис.грн., в тому числі  заплановано на виплату заробітної плати  обслуговуючому персоналу, вихователям – 17557,1 тис.грн., на розрахунки за спожиті енергоносії 6215,0 тис.грн. За рахунок коштів бюджету розвитку передбачені капітальні  видатки на вкрай необхідні  видатки по забезпеченню функціонування установ в умовах воєнного стану на суму 1261,5 тис.грн. За рахунок освітньої субвенції з державного бюджету заплановані видатки на заробітну плату з нарахуваннями в сумі 35760,7 тис.грн. Видатки на  функціонування позашкільного навчального закладу враховані кошти в сумі 2761,2 тис.грн. У 2024 році  на фінансування з бюджету територіальної громади школи естетичного виховання в с. Городок з філіями у с.Обарів та с. Бронники заплановані кошти  в сумі 4437,2 тис.грн.  На забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру за рахунок бюджету громади заплановано 487,1 тис.грн.  Даним центром планується обслуговування дітей  5 громад. В процесі виконання бюджету будуть укладені угоди про співпрацю в даному питанні з усіма громадами, які передадуть субвенції на утримання даного центру пропорційно кількості дітей  рад, які у ньому обслуговуються.

На проведення молодіжних заходів  заплановано 50,0 тис.грн.

Для забезпечення діяльності закладів культури передбачено 12000,2 тис.грн.

В тому числі на утримання бібліотек- 2051,1 тис.грн., із них на капітальні видатки по поповненню бібліотечних фондів 100,0 тис.грн. Видатки на утримання клубних закладів передбачені в сумі 9549,1 тис.грн., в тому числі по капітальних видатках в сумі 3219,0 тис.грн. , які заплановані після закінчення воєнного стану.

На проведення культурно-масових заходів враховано 300,0 тис.грн.

За рахунок коштів місцевого бюджету заплановано на заклади фізичної культури та спорту, проведення спортивно-масових заходів 2671,8 тис.грн.

Обсяг міжбюджетних трансфертів визначений в сумі 6517,4 тис.грн., в тому числі відповідно до ст.89 Бюджетного кодексу України на забезпечення надання вторинної медичної допомоги в КНП Клеванська  лікарня імені Михайла Вервеги 4520,6 тис.грн., на обслуговування жителів громади у стаціонарному відділені  КЗ «Центр надання соціальних послуг» Дядьковицької сільської ради та  на утримання соціальних  робітників , які здійснюють  надання соціальних послуг на території Городоцької сільської ради – 1357,7 тис.грн. Для забезпечення збереження архівних фондів по ліквідованих підприємствах, установах та організаціях передбачена субвенція бюджету  Рівненської міської територіальної громади в сумі 289,1 тис.грн. На підвищення кваліфікації педагогічних працівників передано субвенцію Шпанівській сільській  територіальній громаді у сумі 300,0 тис.грн. та обласному бюджету  для участі дітей громади у пластових  заходах та таборах. У сумі 50,0 тис.грн. Для вирішення питань, які не могли бути передбачені при формуванні бюджету, сформовано резервний фонд в сумі 2000,0  тис.грн.

Начальник фінансового відділу                                                            Ірина ІЛЛЮК

ДОДАТКИ ДО РІШЕННЯ