- Структура
- Рада
- Виконавчий комітет
- Офіційні документи
- Публічна інформація
- Адмінпослуги
- Бюджет. Податки
- Регуляторна політика
- Освіта. Культура. Спорт
- Соціальний захист
- Інформація для ВПО
- Служба у справах дітей
- Медицина
- Містобудівна діяльність
- Аграріям
- Цивільний захист
- Військовий облік
- Воєнний стан
- Герої не вмирають
- «Центр пробації»
- Петиції
Дата оприлюднення 04.07.2023
УКРАЇНА
ГОРОДОЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Восьме скликання
(Двадцять третя чергова сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
29 червня 2023 року № 1272
Про хід виконання соціальної програми
запобігання та протидії домашньому
насильству та насильству за
ознакою статі на період до 2025 року
Заслухавши та обговоривши інформацію начальника відділу соціального захисту населення та захисту прав дітей Городоцької сільської ради Олени Моніної про хід виконання соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статті на період до 2025 року, затвердженої рішенням Городоцької сільської ради від 14 липня 2021 року № 594, керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійною комісією сільської ради з гуманітарних та правових питань, сільська рада
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію начальника відділу соціального захисту населення та захисту прав дітей сільської ради Олени Моніної взяти до уваги, що додається.
2. Відділу соціального захисту населення та захисту прав дітей сільської ради упродовж 2023 року продовжити виконання заходів соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статті на період до 2025 року.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію сільської ради з гуманітарних та правових питань.
Сільський голова Сергій ПОЛІЩУК
Додаток
до рішення Городоцької сільської ради
29.06.2023 №1272
Інформація
про хід виконання соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року
Соціальна програма запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року (далі Програма) розроблена і впроваджена з метою запобігання та протидії домашньому насильству за ознакою статі, зокрема шляхом підвищення ефективності виявлення осіб, які вчиняють такі злочини, або сприяють їх вчиненню, а також захисту прав осіб, особливо дітей, та надання їм допомоги.
Кошторисом Програми на реалізацію передбачених заходів на 2021 рік заплановано 1,5 тис. грн., на 2022 рік також заплановано 1,5 тис. грн. Фактично витрачено – 0 тис. грн.
У зв’язку з впровадженням у державі воєнного стану заходи даної Програми не фінансувались.
Продовжити виконання заходів Програми запобігання та протидія домашньому насильству та насильству за ознакою статті на період до 2025 року.
Інформація по заходах щодо виконання Програми запобігання та протидія домашньому насильству та насильству за ознакою статті наведена у таблиці, що додається.
Найменування завдання | Найменування заходу | Стан виконання |
1. Здійснення збору, аналізу і поширення інформації про домашнє насильство та/або насильство за ознакою статі. | 1) здійснення збору статистичних даних про факти домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі та проведення аналізу ситуації | Відділ соціального захисту населення та захисту прав дітей сільської ради, згідно листа заступника голови Рівненської обласної державної адміністрації від 03.03.2010 № вих-1760/0/01-35/10, щокварталу проводить збір та узагальнення інформації про здійснення заходів щодо проведення попередження насильства в сім’ї. У 2021 році зареєстровано 12 повідомлень, з них 8 від жінок, 2 від чоловіків, 1 від дитини, в тому числі 2 повідомлення від осіб з інвалідністю. У 2022 році зареєстровано 3 повідомлення, з них 2 від жінок, 1 від чоловіка. За звітний період в службі у справах дітей Городоцької сільської ради перебувала 1 дитина на обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, на підставі скоєння психологічного насильства над дитиною. З батьками дитини проводилася профілактично-роз’яснювальна робота. За звітний період проведено 11 обстежень умов проживання даної сім’ї. |
2. Підвищення рівня поінформованості населення про форми, прояви, причини і наслідки домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі; розуміння суспільством природи домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, його непропорційного впливу на жінок і чоловіків, у тому числі на осіб з інвалідністю, вагітних жінок, дітей, недієздатних осіб, осіб похилого віку | 1) забезпечення розповсюдження відповідно до законодавства інформації про домашнє насильство суб’єктами, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі; про права, заходи та соціальні послуги, які надають різні суб’єкти; категорії осіб, які можуть ними скористатися, та порядок отримання таких послуг; про відповідальність кривдників | Протягом звітного періоду у закладах освіти сільської ради проведено низку заходів: – представниками Академії патрульної поліції с. Городок було проведено бесіду з учнями 7-8 класів на тему: «Види булінгу та його наслідки»; – проведено бесіду на тему: «Скажімо – Ні!», 1-6 класи; – виготовлено лепбуки до акції «16 днів проти насилля», 5-7 класи; – перегляд соціального відеоролику із протидії торгівлі людьми. Виховна година «Сучасне рабство», 5-9 класи; – прокурором Рівненської окружної прокуратури – Биковим Д.О., проведено урок щодо запобігання домашньому насильству, 5-6 класи; – проведено анкетування здобувачів освіти 5-7 класів щодо вивчення проблеми насильства в ліцеях; – проведено анкетування здобувачів освіти 8-11 класів «Ще раз ПРО насильство»; – перегляд відео до «Міжнародного дня боротьби з насильством щодо жінок 25 листопада)» учні 8-11 класів (інформування через учнівські вайбер-групи); – перегляд відео «Що таке БУЛІНГ? Яким він буває? Та як спробувати його позбутися?» – учні 5 класів (інформування через учнівські вайбер-групи). На території Городоцької сільської ради спільно службою у справах дітей та представниками правоохоронних органів проведено 101 рейд, в ході яких перевірено умови утримання та виховання дітей у 159 сім’ях. Під час проведення рейдів із законними представникам дітей та неповнолітніми проведено бесіди щодо запобігання та протидії насильству, роз’яснення його форм, проявів і наслідків. |
2) проведення скоординованих національних, регіональних та місцевих інформаційно-комунікаційних кампаній для дітей, молоді, осіб похилого віку, внутрішньо переміщених осіб, учасників антитерористичної операції/операції обʼєднаних сил та членів їх родин, осіб з інвалідністю, інших соціальних груп, забезпечивши у разі необхідності осіб з порушенням слуху перекладачем жестової мови або онлайн-перекладом жестовою мовою із застосуванням мобільних додатків | Протягом 2021 та 2022 років в рамках проведення Всесвітньої акції «16 днів проти насильства», яка проходить з 25 листопада по 10 грудня в закладах освіти сільської ради, проведено ряд заходів, а саме: – години спілкувани «Як не потрапити до рабства», 7 клас, «Гендерна рівність», 7 клас, «Домашнє насильство: що ми знаємо?», 9 клас; – заняття з елементами тренінгу: «Всі ми різні, але всі ми рівні», 1-2 класи, “Ми проти насильства», 8-9 класи, «Будьмо добрими людьми», 3-4 класи, «Долоні не для биття», 5 клас; – проведено анкетування «Взаємини в сім’ї», 6-9 класи; – виховні години «Права дитини. Конвенція ООН», 5-9 класи, – шкільний флешмоб «Долонька толерантності»; – конкурс малюнків «Стоп булінг. Ми проти насилля», 1-6 класи; – перегляд презентації «16 днів проти насилля»; – проведено книжково-ілюстративну виставку «Насильству – СТОП»; – творчий урок-бесіда «Моє майбутнє без насилля»; – тренінг «Маршрут безпеки»; – моніторинг «Насилля в сучасному суспільстві». Городоцька сільська рада долучилася до проведення флешмобу «Рівненщина проти насильства». Метою заходу є привернення уваги громадськості до проблем подолання насильства в сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок. Зокрема, відзнято відеоролик «Скажи «ні» домашньому насильству», який був висвітлений на офіційному сайті сільської ради та соціальних мережах. | |
3) оприлюднення даних про суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі на регіональному і місцевому рівні, та забезпечення доступності інформації про їх функції та обов’язки у запобіганні та протидії домашньому насильству | Інформацію про форми, прояви, причини та наслідки домашнього насильства, контактні дані відповідальних осіб розміщено на офіційному веб сайті громади та на інформаційних стендах в приміщенні сільської ради. | |
3.Формування в суспільстві нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, насамперед постраждалих дітей, усвідомлення домашнього насильства як порушення прав людини | 1) забезпечення включення до базового компонента дошкільної освіти положень щодо ціннісних орієнтирів, змісту, результатів навчання ненасильницькій поведінці, ефективній комунікації, управлінню конфліктами, емоційній грамотності, рівності та недискримінації, ненасильницькому розв’язанню конфліктів у сімейних та міжособистісних відносинах; державного стандарту початкової освіти; державного стандарту базової середньої освіти; державного стандарту профільної середньої освіти. | На базі навчального закладу сільської ради, в грудні 2022 року проведено засідання методичної комісії ЗДВР, ЗДНВР, педагогів-організаторів ЗЗСО Городоцької сільської ради, де розглянули проблему булінгу, зокрема проблему домашнього насильства. З рекомендаціями ознайомили усіх учасників освітнього процесу . |
2) розроблення та впровадження програм попередження домашнього насильства, в тому числі для учасників бойових дій, родин ветеранів антитерористичної операції/операції обʼєднаних сил, внутрішньо переміщених осіб, осіб з інвалідністю, недієздатних осіб та осіб похилого віку | Розроблена та впроваджена соціальна програма домашнього насильства, в тому числі для учасників бойових дій, родин ветеранів антитерористичної операції/операції обʼєднаних сил, внутрішньо переміщених осіб, осіб з інвалідністю, недієздатних осіб та осіб похилого віку всіма відповідальними субєктами за виконанням заходів даної програми. | |
4.Заохочення всіх членів суспільства, насамперед чоловіків і хлопців, до активного сприяння запобіганню домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі | 1) залучення чоловіків і хлопців до заходів із формування в суспільстві нульової толерантності до домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі | Чоловіки і хлопці залучалися до всіх заходів із формування в суспільстві нульової толерантності до домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, які проводились на території сільської ради. |
5. Забезпечення координації та ефективної взаємодії спеціально уповноважених органів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, інших органів та установ, які виконують функції, пов’язані з проведенням заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі | 1) узгодження завдань із запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі між суб’єктами взаємодії і затвердження відповідних програм/заходів | Рішенням сесії від 14.07.2021 № 594 затверджено соціальну програму запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року. |
2) визначення уповноваженої посадової особи з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків, запобігання та протидії насильству за ознакою статі, відповідальної за координацію заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі | Розпорядженням сільського голови від 24.03.2021 №18 призначено посадову особу відповідальну за координацію заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству. | |
3) забезпечення діяльності координаційних рад | Рішенням виконавчого комітету від 30.03.2021 № 42 (зі змінами) утворено місцеву координаційну раду. Засідання координаційної ради з питань сім’ї, ґендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми проводяться за потреби. Протягом звітного періоду проведено 3 засідання координаційної ради. | |
4) визначення відповідальних працівників виконавчого комітету сільської ради, які приймають та реєструють заяви і повідомлення про вчинення домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, координацію заходів реагування на факти вчинення такого насильства, надання допомоги і захисту постраждалим особам, роботи з кривдниками | Визначено відповідальну особу за прийом, реєстрацію звернень та повідомлень про вчинення домашнього насильства. | |
5) визначення потреб територіальної громади у соціальних послугах, зокрема у соціальній профілактиці, з метою запобігання насильству, планування надання соціальних послуг для постраждалих осіб відповідно до оцінки потреб, визначення потреб у фінансуванні. | Щороку визначаються потреби територіальної громади у соціальних послугах, зокрема у соціальній профілактиці, з метою запобігання насильству, планування надання соціальних послуг для постраждалих осіб відповідно до оцінки потреб. | |
6) вжиття заходів до забезпечення територіальних громад фахівцями із соціальної роботи, психологами, фахівцями з виявлення осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, запобігання домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі, надання послуг постраждалим особам та вжиття заходів реагування до кривдників | У 2021 році до відділу соціального захисту населення та захисту прав дітей надійшло 12 повідомлень щодо вчинення домашнього насильства. Здійснено оцінку потреб постраждалих осіб, поінформовано про їх права та можливість отримання дієвої допомоги. За результатами оцінки потреб надано соціальні послуги інформування, консультування, соціальний супровід. Протягом 2022 року надійшло 3 повідомлення щодо вчинення домашнього насильства. Здійснено оцінку потреб постраждалих осіб, поінформовано про їх права та можливість отримання дієвої допомоги. За результатами оцінки потреб надано соціальну послугу інформування. | |
7) удосконалення порядку інформування не пізніше однієї доби про виявлені факти домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі у випадках, передбачених законодавством, з дотриманням правового режиму інформації з обмеженим доступом | Інформування про виявлені факти домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі відбувається в межах передбачених законодавством, з дотриманням правового режиму інформації з обмеженим доступом. | |
8) розроблення та затвердження механізму реагування суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі, на випадки такого насильства з урахуванням оцінки ризиків, що загрожують постраждалій особі | На засіданні кординаційної ради питань сім’ї, ґендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми обговорили механізм реагування суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та/або насильству за ознакою статі, на випадки такого насильства з урахуванням оцінки ризиків, що загрожують постраждалій особі. | |
9) розроблення суб’єктами взаємодії спільного алгоритму реагування на випадки домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі та надання дієвої допомоги постраждалим особам, що здійснюються різними суб’єктами, з урахуванням оцінки ризиків | На засіданні кординаційної ради питань сім’ї, ґендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми суб’єктами взаємодії обговорено алгоритм реагування на випадки домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі та надання дієвої допомоги постраждалим особам, що здійснюються різними суб’єктами, з урахуванням оцінки ризиків. | |
6. Забезпечення збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, адаптування, зміни, поновлення, використання, поширення (розповсюдження, реалізації, передачі), знеособлення і знищення даних про випадки домашнього насильства та насильства за ознакою статі | 1) здійснення обліку звернень щодо домашнього насильства та насильства за ознакою статі, облік скарг щодо неналежного/ несвоєчасного реагування | Відділом соціального захисту населення та засту прав дітей здійснюється облік звернень/повідомлень щодо домашнього насильства та насильства за ознакою статі, облік скарг щодо неналежного/ несвоєчасного реагування. |
7. Надання кожній постраждалій особі інформації про її права та можливості реалізації таких прав зрозумілою для неї мовою або через перекладача чи залучену третю особу, яка володіє мовою, зрозумілою постраждалій особі, та забезпечення реалізації таких прав | 1) забезпечення отримання постраждалою особою повної та вичерпної інформації від суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, про свої права і соціальні послуги, медичну, соціальну, психологічну допомогу, якими вона може скористатися | На кожне повідомлення/звернення щодо вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі, під час здійснення заходів, постраждалій особі надається вичерпна інформація від суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, про свої права і соціальні послуги, медичну, соціальну, психологічну допомогу, якими вона може скористатися |
2) забезпечення надання допомоги постраждалим особам, включаючи недієздатних осіб, | В 2021 році щодо вчинення домашнього насильства надійшло 2 повідомлення від осіб з інвалідністю. Потерпілим було надано інформацію про їх права визначених на законодавчому рівні. | |
3) забезпечення здійснення в кожній територіальній громаді своєчасних та дієвих заходів щодо захисту прав та законних інтересів постраждалої дитини | Спеціалісти служби у справах дітей взяли участь в тренінгу «Ефективний механізм взаємодії суб’єктів запобігання та протидії домашньому насильству на рівні територіальної громади в рамках проєкту «Впровадження механізму взаємодії суб’єктів щодо вирішення проблеми домашнього насильства на рівні територіальної громади». | |
8. Забезпечення доступу до загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб для отримання соціальних послуг медичної, соціальної, психологічної допомоги | 1) проведення аналізу потреб у створенні спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб відповідно до методики визначення потреб територіальних громад у таких службах | Потреби у створенні спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб на території громади немає. |
2) створення спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб | У 2021 та 2022 роках спеціалізовані служби підтримки постраждалих осіб на території громади не створювались. | |
3) забезпечення діяльності спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб (мобільних бригад соціально-психологічної допомоги, притулків, денних центрів соціально-психологічної допомоги/ спеціалізованих служб первинного соціально-психологічного консультування) | ||
9. Забезпечення притягнення кривдника до відповідальності, передбаченої законом | 1) інформування дитини, її батьків, інших законних представників про права дитини, заходи та послуги, якими вони можуть скористатися | Спеціалістами служби у справах дітей спільно з інспектором з ювенальної превенції Рівненського районного відділення поліції Рівненського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Рівненській області, поліцейським офіцером громади в навчальних закладах Городоцької сільської ради проведено акції «16 днів проти насильства». Під час проведення акцій з учнями проведено індивідуальні профілактичні бесіди щодо недопущення скоєння насильства в сім’ї а також про права дитини, заходи та послуги, якими вони можуть скористатися. |
2) запровадження інструментів проведення оцінки ризиків вчинення повторного правопорушення для планування профілактичної | Закладами освіти проводиться робота соціально-психологічної служби навчальних закладів. Метою служби є розширення знань здобувачів освіти про проблему гендерних взаємовідносин (насильство за ознакою статі) у суспільстві проведені різноманітні заходи, на яких розкриті поняття “гендер”, “гендерні стереотипи”, “гендерна роль”, “гендерна рівність” та “гендерна дискримінація”. | |
3) забезпечення виконання рішень судів про проходження програм для кривдників | У звітному періоді програми для кривдників не розроблялися. | |
10. Здійснення заходів щодо зміни моделі поведінки кривдника на соціально прийнятну | 1) забезпечення уповноваженим підрозділом органу Національної поліції взяття на профілактичний облік кривдника з моменту виявлення факту вчинення ним домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі на встановлений законодавством строк і проведення з ним профілактичної роботи відповідно до законодавства | Підрозділом органу Національної поліції взяття на профілактичний облік кривдника з моменту виявлення факту вчинення ним домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі на встановлений законодавством строк і проведення з ним профілактичної роботи відповідно до законодавства забезпечується. |
2) забезпечення проходження пробаційних програм відповідно до пункту 4 частини третьої статті 76 Кримінального кодексу України у разі покладення судом відповідного обов’язку на кривдника, зокрема на дитину-кривдника | Повідомлень до сільської ради про кривдника, зокрема кривдника-дитину на проходження пробаційних програм відповідно до пункту 4 частини третьої статті 76 Кримінального кодексу України у разі покладення судом відповідного обов’язку не надходило. |
Секретар сільської ради Людмила СПІВАК