Дата оприлюднення 15.01.2025

ПРОЄКТ

ГОРОДОЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ  ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я 

_____________2025 року          с. Городок                        № ____

Про підсумки здійснення делегованих
повноважень органів виконавчої  влади
виконкомом Городоцької сільської ради
за 2024 рік

Заслухавши та обговоривши інформацію сільського голови Сергія Поліщука про підсумки здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади виконавчим комітетом Городоцької сільської ради за 2024 рік, з метою забезпечення належного контролю та вдосконалення роботи виконавчого комітету сільської ради, відповідно до статей 27-40, 52, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет сільської ради

ВИРІШИВ:

1. Інформацію сільського голови Городоцької сільської ради Сергія Поліщука про підсумки здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади виконкомом Городоцької сільської ради за 2024 рік взяти до відома (додається).

2. Секретарю сільської ради, заступнику сільського голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючому справами виконавчого комітету, керівникам виконавчих органів сільської ради забезпечити контроль за станом виконання прийнятих виконавчим комітетом рішень щодо здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, визначених статтями 27-40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

3. Заслуховувати звіти керівників виконавчих органів сільської ради про стан виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади на засіданнях виконавчого комітету упродовж року відповідно до плану роботи виконавчого комітету на 2025 рік.

4. Контроль за виконанням цього рішення залишаю за собою.

Сільський голова                                                                          Сергій ПОЛІЩУК

 

Додаток
до рішення виконавчого
комітету сільської ради
___________ № _____

Інформація
про підсумки здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади виконкомом Городоцької сільської ради за 2024 рік 

Делеговані повноваження – це повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”.

Згідно  п .2 ст.11 вказаного Закону виконавчі органи сільських, селищних та міських рад є підконтрольними та підзвітними відповідним органам виконавчої влади з питань здійснення делегованих повноважень.

Стан виконання делегованих повноважень відповідно до статті 27, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” 

Регуляторна політика

На виконання статті 27 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та відповідно до Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” у 2024 році Городоцькою сільською радою прийнято три регуляторні акти, які стосувались змін щодо земельного податку та нерухомого майна, а також вступу в дію нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться за межами населеного пункту та надаються в оренду.

Зокрема, рішенням сільської ради від 26 червня 2024 року № 1664 внесено зміни до рішення сільської ради від 29 червня 2023 року № 1264 „Про встановлення місцевих податків і зборів на території Городоцької сільської ради”. Відповідно до зазначеного акту на території громади змінено місцеві податки і збори в частині податків щодо земельних ділянок та нерухомого майна.

Також рішенням сільської ради від 11 липня 2024 року № 1761 внесено зміни до рішення сільської ради від 29 червня 2023 року № 1264 „Про встановлення місцевих податків і зборів на території Городоцької сільської ради”. Рішення спрямовано на зменшення земельного податку громадянам.

Рішенням сільської ради від 20 грудня 2024 № 1868 внесені зміни до рішення сільської ради від 29 червня 2023 року № 1264 „Про встановлення місцевих податків і зборів на території Городоцької сільської ради”, відповідно до зазначеного регуляторного акту на території громади встановлено місцеві податки і збори на 2024 рік. Прийняття такого рішення пов’язано із змінами в Податковому кодексі України в частині вступу в дію нормативної грошової оцінки щодо земель, які розташовані за межами населеного пункту, які надаються в оренду, та по яким нормативна грошова оцінка не проводилась, а її розмір вище від НГО по ріллі в області.     

На виконання статті 7 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” рішенням сільської ради від 18 листопада 2024 року № 1843 затверджено План діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Городоцької сільської ради на 2025 рік.

Всі проєкти регуляторних актів та План діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів Городоцької сільської ради на 2024 рік були оприлюднені на офіційному сайті Городоцької сільської ради у терміни передбачені статтею 13 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”. 

Надання адміністративних послуг

У Городоцькій територіальній громаді діє відділ з питань надання адміністративних послуг сільської ради (ЦНАП). Протягом 2024 року в Центрі громадяни та суб’єкти господарювання мали можливість отримати 38 видів послуг.

Загалом, упродовж 2024 року жителям територіальної громади відділом з питань надання адміністративних послуг сільської ради надано 10941 адміністративних послуг з питань Держгеокадастру України, державної реєстрації нерухомого майна, послуг дозвільного характеру, реєстрації актів цивільного стану, реєстрації місця проживання, зняття з обліку та інше, послуг Державної міграційної служби, нотаріату, соціального захисту, Пенсійного фонду, державного реєстратора фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб, Державної інспекції архітектури та містобудування України.

У 2024 році за платні адміністративні послуги до бюджету громади надійшло 1 млн. 593 тис.грн. 

Стан виконання делегованих повноважень відповідно до статті 28 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” 

Фінансово-бюджетна сфера

На виконання делегованих повноважень відповідно до статті 28 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” та з метою забезпечення стабільного функціонування громади наприкінці 2023 року був затверджений бюджет, який ґрунтувався на детальному аналізі  податкової бази  та можливості додаткових джерел  його наповнення.

Протягом 2024 року фінансовий відділом сільської ради забезпечено виконання доходної частини бюджету територіальної громади по загальному фонду  на  103,8 відсотки. Надходження до загального фонду бюджету у звітному році склали 276976503,36 гривень, що на 39580403 гривень більше ніж у попередньому році.

Власні надходження загального фонду бюджету Городоцької сільської ради  затверджено було  в сумі 216028102,6  гривень, виконано 226897262,0 гривень, що становить 105,0 відсотків до планових призначень. Отримано податку на доходи  фізичних осіб на суму 145572684,87 гривень проти 119594457,75 гривень за відповідний період попереднього року. Виконання планових призначень по даних податках склало 105,4 відсотків за звітний період. Надходження ПДФО становлять 64,2 відсотки в структурі власних доходів.

Фактичні надходження від справляння на території сільської ради  плати за землю, що зараховується до бюджету територіальної громади склали    51873444,47 гривень при плані 50137572,06 гривень, план виконаний на 103,4 відсотки. Проти відповідного періоду попереднього року  надходження по земельному податку зросли 4663769,32 гривень за рахунок проведення індексації, інвентаризації земельних ділянок, переукладення договорів оренди, проведення номативно-грошової оцінки земель.

Єдиний податок, що надходить до загального фонду бюджету складає 18839489,45 гривні, в тому числі єдиний податок з юридичних осіб 1805031,72 гривень, єдиний податок з фізичних осіб 16041375,00 гривень та єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників  993082,73 гривень.

Акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів надійшло 3805405,87 гривень.   Рентна плата за  користування природними ресурсами становить 362735,79 гривень,  отримано податку на нерухоме майно в сумі 3532544,94 гривень. Неподаткові надходження становлять 2788482,80 гривень, в тому числі плата на надання  адмінпослуг склала 1597353,35 гривень, адмінштрафи склали  30889,00 гривень.

Отримано освітньої субвенції з державного бюджету на суму 35760700,00  гривень, субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 1828600,00 гривень. Надійшло субвенції на надання державної підтримки  особам з особливими освітніми потребами в сумі 136138,53 гривень, на „Нову українську школу” – 453504,00 гривень, на харчування учнів початкових класів 458978,73 гривень. Обсяг субвенцій з інших місцевих бюджетів на інклюзивно-ресурсний центр та на заклади охорони здоров’я  становить 11441320,10 гривень.

До спеціального фонду бюджету Городоцької сільської ради надійшло  доходів в сумі 12922088,68 гривень, в тому числі:  екологічний податок в сумі 161116573,09 гривень, надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством в сумі 243778,04 гривень та благодійні  кошти, гранди та дарунки склали 2072444,30 гривень. Поступлення від відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва  склали 51407,43 гривень. Від грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням природоохоронного законодавства становлять 18168,86 гривень.

По видатках бюджет Городоцької сільської ради на 2024 рік по загальному фонду з врахуванням внесених змін затверджений   в сумі   208211586,00 гривень. Фактичне виконання  видаткової частини загального фонду бюджету за звітний період  склало 201922829,77 гривень ,  що становить 97,0 відсотків до планових призначень на звітний період. В першу чергу проводилось  фінансування захищених статей: заробітної плати, придбання продуктів харчування, розрахунки за спожиті енергоносії. За залишковим принципом фінансувалась решта видатків. В цілому на виплату заробітної плати використано 115598150,98 гривень , що складає 57,3 відсотки в структурі видатків. Видатки на розрахунки за спожиті енергоносії склали 11269492,39 гривень. На соціальне забезпечення  використано 7677767,07 гривень.  Передано трансфертів органам управління інших рівнів на суму 28449302,68 гривень.

По спеціальному фонду бюджету проведено видатків на суму 82642917,89 гривень. В тому числі за рахунок спеціального фонду проведено   капітальних видатків  на суму 81498876,22 гривень, в тому числі на фінансову підтримку військових частин, органів безпеки та організацію територіальної оборони передано міжбюджетних трансфертів в сумі 50094467,00 гривень. За рахунок грандів та дарунків проведено видатків на суму 2072444,30  гривень.

Забезпечення виконання видаткової частини бюджету дозволило в повному обсязі забезпечити потребу в виплаті заробітної плати працівникам бюджетних установ, утримання закладів, видатки на благоустрій території, ремонт доріг. Профінансувати потреби соціального захисту населення, допомоги  призваним на військову службу, пораненим, сім’ям загиблих. Надати допомогу силам безпеки і оборони на суму 55554000 гривень, в тому числі на придбання  квадрокоптерів для військових частин  25000000,00 гривень.

Фінансовим відділом за 2024 рік здійснювався контроль за виконанням розпису доходів та видатків бюджету. Проведено уточнення бюджету 343 довідками  та надано фінансування 752 розпорядженнями. Проведено три перевірки правильності формування  бюджетних запитів та кошторисів установ.

Проводились  засідання комісії з питань сплати податків, так у 2024 році  на засідання комісії були запрошені  7 платників податків, які мають заборгованість перед бюджетом та не вирішені питання користування земельними ділянками.  За результатами роботи комісії вдалось  забезпечити  нарахування та сплату податків на суму на загальну суму 294300 гривень.

Проведена робота по виконанню делегованих повноважень у галузі бюджету та фінансів дозволило забезпечити стабільність функціонування бюджетної сфери, надання соціальних послуг та недопущення будь-яких  заборгованостей.

Стан виконання делегованих повноважень в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку (стаття 30 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”)

На виконання делегованих повноважень відповідно до статті 30 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” у сфері житлово-комунального господарства, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, розвитку транспорту та зв’язку виконкомом сільської ради ведеться постійна робота з здійснення заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств житлово-комунального господарства, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, розвитку транспорту і зв’язку.

На території громади працює 26 закладів роздрібної торгівлі, 12 закладів ресторанного господарства. Наявні заклади з побутового обслуговування населення: перукарні, майстерні з пошиття одягу, лазні, тощо. Місцевих ринків чи ярмарків на території громади не зареєстровано.

У населених пунктах громади працює 2 відділення Укрпошти та 1 відділення Нової пошти. У селах, де відсутні поштові відділення, працюють пересувні відділення поштового зв’язку. Поштове відділення забезпечує своєчасну доставку кореспонденції і періодичних видань до споживачів. На пошті також приймаються платежі за спожиті послуги, земельний податок, тощо. Листоноші доставляють пенсіонерам, пенсію та соціальні виплати.

У Городоцькій сільській раді відсутні комунальні підприємства, що надають послуги з водопостачання, водовідведення, теплопостачання та вивезення твердих побутових відходів.

Тверді побутові відходи протягом 2024 року збираються і вивозяться спеціально обладнаними для цього транспортними засобами з усіх 12 населених пунктів територіальної громади комунальним підприємством „Великошпанівське”, яке було відібране на конкурсних засадах. Окремі вулиці населених пунктів забезпечуються централізованим водопостачанням на договірних засадах від локальних джерел водопостачання.

Громадські вбиральні облаштовані в місцях масового перебування населення – на кладовищах, біля соціально-культурних закладів, тощо. Ведеться підтримка в належному стані стоянок та майданчиків для паркування автомобільного транспорту. Усі паркувальні майданчики мають вільний доступ та безкоштовні.

У галузі функціонування та розвитку транспортної мережі, робота виконавчого комітету ради направлена першочергово на збереження існуючих пасажирських маршрутів та їх вдосконалення, зокрема: додаткового охоплення маршрутом частини с. Обарів, відновлення маршруту до с. Рогачів, можливість охоплення маршрутами громадського транспорту сіл Понебель та Караєвичі.

Виконавчим комітетом відповідно до законодавства здійснюється контроль за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв’язку, за технічним станом, використанням та утриманням інших об’єктів нерухомого майна усіх форм власності, за належними, безпечними і здоровими умовами праці на цих підприємствах і об’єктах.

Контроль у сфері торгівлі та громадського харчування, а також побутового обслуговування населення здійснюється адміністративною комісією при виконавчому комітеті ради за наданими матеріалами уповноважених органів.

Враховуючи ринкові механізми здійснення будь-якої діяльності у вищевказаних галузях, виконавчий комітет ради у своїй діяльності намагається уникати зайвого адміністративного тиску на бізнес. Рішень про припинення дії наданого виконавчим комітетом дозволу на експлуатацію об’єктів у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства протягом 2024 року не приймалося.

Згідно Закону України „Про захист прав споживачів” виконавчий комітет здійснює контроль по регулюванню відносин між споживачами товарів (робіт, послуг і виробниками, продавцями в умовах різних форм власності). Виконавчим комітетом в межах повноважень постійно надаються консультації суб’єктам підприємницької діяльності.

У разі надходження звернень, виконавчий комітет встановлює, за погодженням з власниками, зручний для населення режим роботи розташованих на території Городоцької сільської ради підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності. У 2024 році відповідних звернень не надходило.

Виконавчий комітет відповідно до закону здійснює облік житлового фонду та здійснює контроль за його використанням. В межах компетенції проводиться збір даних про його кількісний та якісний склад, належність, а також чисельність громадян, що в ньому проживають. На балансі Городоцької сільської ради об’єкти житлового фонду відсутні.

У виконавчому комітеті сільської ради ведеться облік громадян, що потребують соціального захисту, поліпшення житлових умов. На соціальному першочерговому квартирному обліку перебуває 1 особа, на позачерговому – 21 осіб, з них: дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 20 осіб, 1 особа з інвалідністю внаслідок війни 3 групи.

Протягом звітного періоду виконавчим комітетом Городоцької сільської ради ордерів на заселення жилої площі в будинках державних та комунальних організацій не видавалося.

Виконавчий комітет в межах повноважень здійснює облік нежилих приміщень на відповідній території незалежно від форм власності, вносить пропозицій їх власникам щодо використання таких приміщень для задоволення потреб територіальної громади.

Рішенням Городоцької сільської ради № 181 від 26 березня 2021 року „Про затвердження Переліку об’єктів комунальної власності Городоцької територіальної громади” затверджено Перелік об’єктів комунальної власності Городоцької територіальної громади. Протягом 2024 року безхазяйного майна на території громади не виявлено.

Контроль за станом квартирного обліку та додержанням житлового законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, незалежно від форм власності, виконавчими органами сільської ради не здійснюється через відсутність на території Городоцької сільської об’єднаної територіальної громади відомчого житлового фонду.

Виконавчий комітет в межах повноважень здійснює контроль за дотриманням підприємствами комунальної власності вимог законодавства щодо забезпечення на договірній основі безперешкодного доступу постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі, що перебуває у них на балансі, а також за правильністю обрахування плати за доступ.

З метою створення сприятливих умов для функціонування розвитку телекомунікаційних мереж загального користування та повноцінного надання телекомунікаційних послуг на території Городоцької сільської ради було прийнято рішення виконавчого комітету №132 від 29 вересня 2021 року „Про забезпечення збереження кабельних ліній електрозв’язку на території Городоцької сільської ради”. 

Стан виконання делегованих повноважень відповідно до статей 31, 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”

Виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади в галузі будівництва відповідно статті 31 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” в Городоцькій сільській раді покладено на відділ архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства, який є виконавчим органом Городоцької сільської ради, який забезпечує здійснення повноважень для реалізації завдань місцевого самоврядування в сферах архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства, на території Городоцької сільської ради, та є уповноваженим органом містобудування та архітектури.

На території сільської ради з кожним роком збільшується нове будівництво та проходить реконструкція існуючих об’єктів, тому відділом здійснюється постійний контроль щодо додержання земельного та природоохоронного законодавства мешканцями сіл, контроль за використанням земель та їх призначенням, за станом забудови сіл територіальної громади.

Городоцькою сільською радою організовано прийом документів щодо надання (отримання, реєстрація) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснення державного архітектурно-будівельного контролю та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів у випадках та відповідно до вимог, встановлених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Між Корнинською територіальною громадою та Городоцькою територіальною громадою 31 березня 2023 року укладено договір про співробітництво територіальних громад у сфері архітектури та будівництва.

Також, 31 грудня 2024 року укладено договір про співробітництво територіальних громад, а саме між Великоомелянською територіальною громадою в особі Великоомелянської сільської ради та Городоцькою територіальною громадою в особі Городоцької сільської ради у сфері архітектури та будівництва.

Проводиться збір інформації та підготовка для створення і ведення містобудівного кадастру населених пунктів територіальної громади.

Населені пункти сільської ради частково забезпечені містобудівною документацією. При видачі документів на будівництво або реконструкцію об’єктів відділ дотримується законодавства в галузі будівництва, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій. Проводиться зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об’єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу.

Здійснюється, у встановленому законодавством порядку, контроль за дотриманням законодавства в галузі будівництва, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації і проектів окремих об’єктів, а також може заподіяти шкоди навколишньому природному середовищу, шляхом інформування державної інспекції архітектури та містобудування в Рівненській області.

На території сільської ради розташовані: Свято-Миколаївський Городоцький жіночий монастир в селі Городок, Миколаївська церква (1740 року), дзвіниця в селі Городок, ландшафтний парк (початок 19 століття) в селі Городок.

Також, варто зазначити, що на належному рівні проводиться вирішення спорів з питань містобудування. Протягом 2024 року на всій території громади видано 119 рішень щодо надання дозволу на переведення садового будинку у житловий.

При розгляді та прийнятті рішень з питань у галузі будівництва враховуються інтереси держави, громадськості та населення територіальної громади. Відділ архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства сільської ради намагається своєчасно і результативно реагувати на скарги громадян з питань містобудування.

Виконання делегованих повноважень згідно пункту 1 б статті 31 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” перебуває на належному рівні.

Також, варто зазначити, що виконавчим комітетом Городоцької сільської ради повноваження у сфері у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища здійснюються на належному рівні згідно повноважень та вимог чинного законодавства.

Городоцькою сільською радою розроблена Програма охорони навколишнього природного середовища на території Городоцької сільської ради, яка затверджена рішенням від 15 листопада 2023 року № 1477 „Про затвердження Програми охорони навколишнього природного середовища на території Городоцької сільської ради на 2024-2026 роки”, що спрямована на реалізацію державної політики у сфері екології, підтримання природного середовища на належному рівні. Програма розроблена з метою забезпечення екологічної безпеки, захисту життя і здоров’я мешканців територіальної громади від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонії взаємодії суспільства і природи.

Продовжується виконання заходів виконання делегованих повноважень у сфері регулювання земельних відносин на території Городоцької сільської ради.

У 2024 році прийнято рішення на проведення повторної нормативної грошової оцінки 40 земельних ділянок на території сільської ради.

У сільській раді створюються умови для удосконалення ведення Державного земельного кадастру.

Пунктом „б” статті 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом.

Городоцькою сільською радою рішення про здійснення державного контролю за використанням та охороною земель не приймалося.

Відповідно до абзацу шостого пункту г статті 61 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» у разі якщо сільські, селищні, міські ради не прийняли рішення про здійснення державного контролю за використанням та охороною земель та не забезпечили призначення державних інспекторів відповідних рад, повноваження рад у зазначеній сфері виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, до прийняття радами в установленому цим Законом порядку рішення про виконання радами повноважень із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.

На офіційному вебсайті Городоцької сільської ради створено та забезпечується функціонування автоматичного поста моніторингу стану атмосферного повітря в селі Городок. Обладнання для автоматичного посту моніторингу якості повітря „Аirpointer” здійснює вимірювання цілодобово та оприлюднює результати вимірювання в онлайн режимі на цій сторінці відповідно до Індексу якості повітря AQI.

Координується робота розробників землевпорядної документації, вживаються необхідні заходи щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до закону, інформування про них населення, залучення в установленому законом порядку до цих робіт підприємств, установ та організацій, а також населення.

Виконання делегованих повноважень згідно пункту 1 б статті 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” перебуває на належному рівні.

Зокрема, проводиться організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою. Відділом архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства Городоцької сільської ради проведений аналіз щодо наявності на території Городоцької територіальної громади вільних земельних ділянок придатних для заліснення.

Проводиться контроль за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.

Ведеться постійний моніторинг щодо безперешкодного і безоплатного доступу громадян до узбережжя водних об’єктів та островів для загального водокористування відповідно до закону.

Спеціалістами сільської ради надається податковим органам у строки та в порядку, встановлені Податковим кодексом України, інформація щодо власників та користувачів, у тому числі на правах оренди (суборенди), емфітевзису, земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих на території Городоцької територіальної громади. 

Стан виконання делегованих повноважень у сфері освіти, охорони здоров’я, культури, молодіжної політики, фізкультури і спорту, утвердження української національної та громадянської ідентичності (стаття 32Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”)

Освіта та культура

З метою виконання делегованих повноважень відповідно до статті 32 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” в громаді діє відділ освіти, культури, молоді та спорту сільської ради.

Відділ освіти, культури, молоді та спорту здійснює управління закладами, підпорядкованими Відділу, координує діяльність даних закладів. контролює дотримання чинного законодавства з питань освіти, культури, фізкультури та спорту.

На території Городоцької територіальної громади знаходяться: 4 комунальні заклади загальної середньої освіти, 4 дошкільних підрозділи на базі комунальних закладів загальної середньої освіти (наразі 1 структурний підрозділ перебуває у стані реорганізації шляхом виділу), КЗ „Городоцька школа мистецтв”, КУ „Городоцький ІРЦ”, Центр дитячої та юнацької творчості, КЗ „Центр спорту та фізичного здоров’я”, КЗ „Культурно-дозвіллєвий центр”, КЗ „Публічно-шкільна бібліотека”. 

Діти дошкільного та шкільного віку охоплені навчанням та вихованням. У 2024 -2025 н.р. році освітніми послугами охоплено 159 дітей  дошкільних структурних підрозділів та 1303 дитини закладів загальної середньої освіти. Організація обліку дітей здійснюється через АІКОМ – електронну систему управління освітою зі збору, зберігання управління, використання даних у сфері освіти.

Мережа закладів освіти забезпечує освітні потреби здобувачів освіти. Повністю забезпечена можливість отримання освіти державною мовою. Здобувачів освіти забезпечено підручниками на 98%. Діти пільгових категорів забезпечені на 100%, Створено умови для самоосвіти. Забезпечено безкоштовним харчуванням дітей пільгових категорій, в тому числі дітей –сиріт, дітей з інвалідністю, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених сімей.

Організоване методичне забезпечення закладів, своєчасне підвищення кваліфікації педагогічних, медичних працівників, працівників харчоблоків, осіб, відповідальних за охорону праці, працівників  закладів культури. 

 Матеріально-технічна база закладів освіти утримується та розвивається на рівні достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов: задля створення безпечного освітнього середовища, з урахуванням  першочергових потреб  організовано виконання ремонтних робіт, придбання товарів і послуг, облаштування укриттів, організовано харчування з дотриманням санітарних норм, доступ до Інтернету та ін.

У закладах освіти  працює система контролю за відвідуваннями учнями уроків. З метою виконання заходів профілактики злочинів систематично проводяться заходи правовиховної роботи: соціальними педагогами та психологами проводиться корекційно-роз’яснювальна та профілактична робота з дітьми та батьками.  Адміністрація закладів співпрацює зі службою у справах дітей, поліцейськими офіцерами громади, ювенальною поліцією.

Відповідно до рішення Городоцької сільської ради від 15 листопада   2023 року №1470 „Про комплексну  Програму розвитку фізичної культури та спорту на території сільської ради на 2024-2026 роки” проводиться сприяння наданню у встановленому порядку у користування спортивних споруд, облаштованих засобами безперешкодного доступу до них осіб з обмеженими фізичними можливостями, для проведення фізкультурно-оздоровчої та реабілітаційної роботи серед інвалідів та відповідно до програми було сформовано обсяги фінансування на 2024 рік в розмірі 500 тис. грн. з  місцевого бюджету Городоцької сільської ради.

На підставі рішення виконавчого комітету Городоцької сільської ради від 26 серпня 2022 року № 151 „Про погодження плати та встановлення пільг за навчання у комунальному закладі „Городоцька школа мистецтв” та інших нормативно-правових актів право на отримання пільг на навчання отримують діти-сироти, діти з малозабезпечених/багатодітних сімей, діти з інвалідністю, діти, батьки яких є учасниками бойових дій (в ООС, АТ), діти, батьки яких загинули під час участі в ООС, АТО, діти, батьки яких загинули під здійсненні заходів із забезпечення національної оборони, відсічі військової агресії рф,      учні – переможці обласних конкурсів, при навчанні двох дітей з однієї сім’ї, при навчанні на 2 і більше відділах. 

На виконання розпорядження Городоцької сільської ради від 30 серпня   2024 року № 82 „Про проведення моніторингу стану збереження об’єктів (пам’яток) культурної спадщини на території Городоцької сільської ради”, з метою  забезпечення належного утримання об’єктів (пам’яток) культурної спадщини (пам’ятки історії, монументальне мистецтво, архітектурні пам’ятки),  робочою комісією проведено моніторинг об’єктів (пам’яток) культурної спадщини, які розміщенні на території Городоцької сільської ради. Стан дотримання чинного законодавства у сфері охорони культурної спадщини тримається на постійному контролі.

Охорона здоров’я 

На території сільської ради надають медичну допомогу 3 лікарські амбулаторії в селах Городок, Обарів, Карпилівка та 5 ФАПів в селах Метків, Ставки, Бронники, Б.Хутори, Рогачів. Працює 6 лікарів на 5,5 ставки (з них 1 мобілізований в ЗСУ) та 17 медичних сестер (з них також 1 перебуває в лавах ЗСУ) та 6 осіб допоміжного персоналу.

Медичним інвентарем та обладнанням амбулаторії та ФАПи забезпечені згідно табеля оснащень.  КНП „Медичний простір” мав у 2024 році  підписаний договір з НСЗУ по 4 пакетам („Первинна медична допомога”, „Мобільна паліативна допомога дорослим та дітям” „Лікування та супровід хворих на туберкульоз на амбулаторному етапі”, „Лікування та супровід дорослих та дітей з психічними розладами на первинному рівні медичної допомоги”).

Лікарями громади укладено 8475 декларацій.

Протягом 2024 року у лікарські амбулаторії було зроблено 21119 відвідувань, з них:

Відвідувань з приводу захворювань дорослі – 12911;

Відвідувань з приводу захворювань діти – 5482;

Відвідувань на дому – 536.

Крім того на ФАПи було – 2464 звернень, на дому – 805. 

ПОКАЗНИКИ ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ

Демографічні дані за 12 міс. 2024 року

Назва показника

12 міс.2024 ОТГ

12 міс.2024 ПМСД

12 міс. 2023 р. ОТГ

12 міс. 2023 р. ПМСД

1.

Народжуваність на 1000 населення

7,6

6,8

8,4

6,5

2.

Загальна смертність на 1000 населення

6,0

8,5

6,3

8,1

3.

Малюкова смертність на 1000 народжених

4.

Материнська смертність

5.

Природній приріст

+1,6

-1,7

+2,1

-1,6

Показник загальної захворюваності по ОТГ всього за 12 місяців 2024 року –  693,3.

Фінансування

У 2024 році Городоцькою сільською радою на виконання „Програми розвитку та фінансової підтримки комунального некомерційного підприємства  „Центр ПМСД „Медичний простір” Городоцької сільської ради Рівненського району, Рівненської області було виділено субвенцію у розмірі  5 418 142,76  грн.

Кошти спрямовані: на комунальні послуги – 572 491,07 грн., матеріальне стимулювання медичних працівників – 650 000 грн., на придбання предметів та матеріалів, матеріалів для ремонту, меблів – 346 485,05 грн., на інші поточні видатки (повірка, роз пломбування  лічильників, перевірка димоходів, навчання персоналу) – 43 273,90 грн., на поточний ремонт системи водопостачання та приміщень Обарівської амбулаторії загальної практики-сімейної медицини – 2 421 642,00 грн.., на поточний ремонт приміщень Городоцької амбулаторії загальної практики-сімейної медицини – 980 533,13 грн., на забезпечення громадян громади пільговими ліками– 168 233,97 грн., на  придбання виробів медичного призначення пільговим категоріям громадян – 235483,64 грн.

Підприємством сплачено до бюджету Городоцької сільської ради податок з доходу фізичних осіб за 12 місяців 2024 року 1 637 332,38 грн. 

Стан виконання делегованих повноважень у сфері соціального захисту населення (стаття 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”) 

Соціальний захист

Відповідно до статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” одним із напрямів Городоцької сільської ради є здійснення соціального захисту незахищених верств населення.

У виконавчому комітеті сільської ради ведеться облік громадян, що потребують соціального захисту, поліпшення житлових умов.

На території Городоцької сільської ради зареєстровано 13384 громадян, які проживають у 12 населених пунктах Городоцької сільської ради. З них:

172 особи з інвалідністю;

67 дітей з інвалідністю;

290 учасників бойових дій;

16 сімей військовослужбовців зниклих безвісти;

33 члени сімей загиблих (померлих) захисників;

20 дітей позбавлених батьківського піклування та дітей сиріт;

282 багатодітні сім’ї  (у яких проживає 1093 дітей);

92 внутрішньо переміщених осіб.

З метою надання послуг соціального характеру із застосуванням електронного документообігу в Городоцькій сільській раді працює програмний комплекс „Інтегрована інформаційна система „Соціальна громада”. Працівниками відділу соціального захисту населення та захисту прав дітей у   2024 році було сформовано 959 електронних справ. Зокрема, з них 363 – соціальних допомог, 253  – пільг, 343 – субсидій.

На соціальному першочерговому квартирному обліку перебуває 1 особа, на позачерговому – 21 особа, з них: дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа – 20 осіб, 1 особа з інвалідністю внаслідок війни 3 групи.

Протягом 2024 року жителі Городоцької сільської ради отримували соціальні послуги в КЗ „Центр надання соціальних послуг” Дядьковицької сільської ради: стаціонарний догляд у стаціонарному відділені – 3 особи похилого віку, догляд вдома – 16 осіб похилого віку, на обслуговування, яких з сільського бюджету витрачено 1 357676,00 гривень. В інтернатних закладах області перебувало 11 осіб з інвалідністю та осіб похилого віку, на яких з сільського бюджету витрачено 622306,00 гривень.

Протягом 2024 року направлено на реабілітацію до КЗ „Рівненський обласний центр комплексної реабілітації” Рівненської обласної ради 20 осіб, зокрема з них: 16 осіб з інвалідністю, 1 учасник бойових дій та 3 внутрішньо переміщені особи. Загальна сума видатків з місцевого бюджету становить 145250,00 гривень.

З метою організації забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та іншим окремим категоріям населення і виплатами їм грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні та інші засоби реабілітації, працівниками відділу прийнято 50 заяв щодо забезпечення кріслами колісними, ортопедичним взуттям та протезами молочної залози. Всі заяви з пакетом необхідних документів передано на опрацювання до Рівненського відділення Фонду соціального захисту інвалідів захищеними каналами зв’язку.  

Відділом соціального захисту населення та захисту прав дітей постійно проводиться робота щодо прийому заяв з відповідним пакетом документів для направлення на оздоровлення дітей, які потребують особливої уваги до дитячих оздоровчих таборів. У звітному періоді за рахунок коштів державного бюджету було оздоровлено 28 дітей.

Підготовлено клопотання та зібрано необхідний пакет документів для присвоєння почесного звання України „Мати-героїня” 11 жінкам – жителям громади.

У Городоцькій сільській раді створено опікунську раду з питань забезпечення прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування). На засіданнях опікунської ради  розглядалися питання щодо надання подань до Рівненського районного суду про звільнення від повноважень опікуна над недієздатною особою та доцільність призначення опікуна над недієздатною особою.

Протягом звітного періоду надійшло 43 повідомлення про сім’ю/особу, які перебувають у складних життєвих обставинах. Під соціальним супроводом перебуває 4 сім’ї, де виховується 9 дітей.

У Городоцькій сільській раді затверджено Програму матеріальної підтримки найбільш незахищених верств населення. Дана Програма спрямована на покращення соціального обслуговування, захисту та матеріального становища найбільш соціально незахищених жителів громади.

Захист прав дітей

На виконання Закону України „Про охорону дитинства” та Закону України „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” забезпечує реалізацію на території громади повноваження з питань захисту прав дитини – служба у справах дітей.

З метою забезпечення реалізації в Городоцькій сільській раді прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, сімейне виховання та всебічний розвиток, утворено комісію з питань захисту прав дитини та міждисциплінарну команду.

Протягом 2024 року проведено 12 засідань комісії з питань захисту прав дитини, на яких затверджено 20 індивідуальних планів соціального захисту дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах, дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування. За рекомендаціями Комісії прийнято 21 рішення виконавчого комітету сільської ради.

На виконання статті 32 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” щодо організації роботи щодо запобігання бездоглядності дітей службою у справах дітей спільно з поліцейськими офіцерами громади протягом 2024 року проведено 41 профілактичний рейд на території громади, обстежено умови проживання дітей в 101 сім’ї. Протягом звітного періоду на обліку дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, перебувало 13 дітей, з яких 3 дітей було знято з позитивним результатом, 3 – набули статусу дітей, позбавлених батьківського піклування.

На первинному обліку служби у справах дітей на кінець 2024 року перебувало 20 дітей, які мають статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування (3 дитини сироти та 17 дітей, позбавлених батьківського піклування).

На виконання статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” щодо реалізації права дитини на зростання в сімейному оточенні та створення умов для реалізації кожною дитиною такого права, забезпечено пріоритет сімейного виховання.  Всі діти влаштовані в сімейні форми виховання.

Працівники служби у справах дітей надають правову допомогу дітям, їхнім батькам та іншим законним представникам у вирішенні питань усиновлення та вирішення у встановленому законодавством порядку питань опіки і піклування. 

Стан виконання делегованих повноважень щодо організації та забезпечення цивільного захисту (стаття 361 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”) 

Протягом 2024 року проведено 6 засідань Комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Городоцької сільської ради, на яких розглянуто 13 питань, щодо забезпечення нормальних умов життєдіяльності населення громади. На засіданнях Комісії розглядалися питання щодо стану пожежної безпеки в громаді, готовності до проведення сезону безпеки на водних об’єктах, про забезпечення укриття населення у фонді захисних споруд цивільного захисту в умовах воєнного стану, про стан готовності сільської ради, дорожніх, організацій до дій під час несприятливих погодних умов в зимовий період 2024-2025 років та інші питання. Забезпечено протягом 2024 року проходження підготовки слухачів Городоцької сільської ради у навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності області: за планом 22 чол. пройшли навчання 24 чол.. Організовано розміщення плакатів з текстами застережень на об’єктах з масовим перебуванням людей, соціально-побутових, медичних, закладах освіти та культури на території громади. Проводиться роз’яснювальна робота серед населення щодо дотримання заходів пожежної безпеки. 

Стан виконання делегованих повноважень щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, реєстрації місця проживання (371, 38, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”)

За 2024 рік до сільської ради надійшло 1130 звернень громадян, з них: 2 – поштою, 1095 – на особистому прийомі, 23 – від органів влади вищого рівня та 9 звернень на електронну пошту: gorodok.zvernenya@gmail.com.

Із зазначеної кількості звернень 1064 звернень від громадян вирішено позитивно, на 13 звернень надано вмотивовану відмову, на 6 звернень надано роз’яснення та 47 звернень перебувають на розгляді.

З загальної кількості громадян, що звернулися до сільської ради: 7 – від учасників бойових дій, 90 – від осіб з інвалідністю І-ІІІ гр., 2 – від Матерів-героїнь, 30 – від членів багатодітних сімей, 19 – від членів сімей військовослужбовців, які загинули у ході війни та 982 – інші категорії громадян.

У своїх зверненнях населенням громади перед сільською радою порушено 1130 питань.

Серед них: 735 – з питань соціального захисту, 20 – комунального господарства, 12 – житлової політики, 8 – екології та природних ресурсів, 1 – з питань працевлаштування, 6 – з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 273 – звернень з питань аграрної політики та земельних відносин, 16 – з питань сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей, 23 – з питань культури, культурної спадщини та  туризму, 1 – з питань діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, 2 – з питань діяльності органів місцевого самоврядування, 1 – з питань освіти та науки та 32 – звернення з інших питань.

Результати аналізу письмових звернень, за змістом, свідчать про те, що найактуальнішими були питання соціального захисту, виділення матеріальної допомоги, аграрної політики та земельних відносин.

Від органів державної влади вищого рівня для розгляду та вирішення, протягом 2024 року, надійшло 23 звернення громадян. Усі звернення розглянуто в установлені терміни та надано відповідна інформація в органи влади вищого рівня щодо результатів розгляду.

Відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” при Городоцькій сільській раді та її виконавчому комітеті діє адміністративна комісія.

У 2024 році проведено 16 засідань адміністративної комісії, на яких розглянуто 33 протоколи про вчинення адміністративних правопорушень з них : 24  щодо порушення статті 152 КУпАП (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів), 5 щодо порушення ч. 2 ст. 156 КУпАП (порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами), 2  щодо порушення частини 1 статті 154 КУпАП (порушення правил тримання собак і котів) та 2  щодо порушення  статті 183 КУпАП (завідомо неправдивий виклик спеціальних служб). У ході засідань накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу на 19 порушників на загальну суму 18 360,00 гривень, з яких фактично сплачено  до бюджету громади 18 020 гривень, решта коштів  штрафу перебуває на виконання в органах ДВС.

На виконання статті 371 та пункту 1 б статті 38 упродовж 2024 року здійснено:

Реєстрація місця проживання, зняття з обліку та інше – 2648;

Державна реєстрація фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб-1018;

Державна реєстрація на нерухоме майно та їх обтяжень- 2277.

Протягом 2024 року у виконавчому комітеті Городоцької сільської ради вчинено 558 нотаріальних дій. Зареєстровано 268 актів цивільного стану, зокрема: 154 смертей, 78 народжень, 36 шлюбів. 

Враховуючи вищевикладене, можна зазначити що виконавчим комітетом  Городоцької сільської ради та її виконавчими органами забезпечено виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади у повному обсязі та у відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування”.

 

Керуючий справами виконавчого

комітету сільської ради                                                              Марія ЯКИМЧУК