- Структура
- Рада
- Виконавчий комітет
- Офіційні документи
- Публічна інформація
- Адмінпослуги
- Бюджет. Податки
- Регуляторна політика
- Освіта. Культура. Спорт
- Соціальний захист
- Інформація для ВПО
- Служба у справах дітей
- Медицина
- Містобудівна діяльність
- Аграріям
- Цивільний захист
- Військовий облік
- Воєнний стан
- Герої не вмирають
- «Центр пробації»
- Петиції
Дата оприлюднення 09.09.2024
ГОРОДОЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
____________2024 року с. Городок № ______
Про виконання делегованих
повноважень органів виконавчої
влади щодо забезпечення законності,
правопорядку, охорони прав, свобод
і законних інтересів громадян
Заслухавши інформацію начальника юридичного відділу сільської ради Лілії Китовської про виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, з метою посилення ефективного контролю та підвищення персональної відповідальності посадових осіб та органів місцевого самоврядування щодо здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади, керуючись статтями 38, 51, 52, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет сільської ради
ВИРІШИВ:
1. Інформацію начальника юридичного відділу сільської ради Лілії Китовської взяти до уваги (додається).
2. Роботу з виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян вважати задовільною.
3. Керівникам виконавчих органів сільської ради під час розгляду звернень громадян забезпечити згідно із Законом України «Про звернення громадян» дотримання порядку розгляду, виконавської дисципліни та термінів їх розгляду.
4. Рекомендувати неухильне додержання чинного законодавства:
1) секретарю сільської ради Людмилі Співак та керуючому справами виконавчого комітету сільської ради Марії Якимчук продовжувати відповідно роботу по вчиненню нотаріальних дій та реєстрації актів цивільного стану громадян;
2) голові адміністративної комісії Сергію Сайку в подальшому забезпечувати своєчасний та об’єктивний розгляд справ про адміністративні правопорушення, які віднесені до її компетенції;
3) начальнику відділу з питань надання адміністративних послуг сільської ради Павлу Тарасовичу забезпечувати в подальшому реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у встановленому законом порядку;
4) начальникам фінансового відділу сільської ради Ірині Іллюк, начальнику відділу архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства сільської ради Тетяні Опанасик, начальнику юридичного відділу сільської ради Лілії Китовській забезпечити обмін інформацією для забезпечення здійснення контролю за своєчасною та повною сплатою платежів до місцевого бюджету за володіння, користування землями комунальної власності.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконавчого комітету сільської ради Марію Якимчук.
Сільський голова Сергій ПОЛІЩУК
Інформація
про виконання сільською радою делегованих повноважень органів виконавчої влади щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян
Поєднання інтересів держави та громади є однією з найважливіших ознак розвитку демократичних засад в суспільстві. Забезпечується це в нашій країні, зокрема, делегуванням виконавчою владою окремих повноважень органам місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про місцевого самоврядування в Україні», делеговані повноваження – повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законом, а також повноваження органів місцевого самоврядування, які передаються відповідним місцевим державним адміністраціям за рішенням районних, обласних рад.
Відповідно до частини 2 статті 11 вказаного Закону, виконавчі органи сільських, селищних, міських є підконтрольними та підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Пунктом «б» частини першої статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачено делеговані повноваження щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян.
Основним завданням роботи із зверненнями громадян є забезпечення належного розгляду звернень та організації прийому громадян головою, секретарем ради, заступником сільського голови з питань діяльності виконавчих органів сільської ради, перевірки стану цієї роботи в виконавчих органах сільської ради.
Упродовж 8 місяців 2024 року виконавчим комітетом сільської ради вживалися належні заходи на виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та інших нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян.
Виконавчим комітетом сільської ради забезпечується моніторинг додержання законодавства з питань звернень громадян.
Упродовж 8 місяців 2024 року до сільської ради надійшло 747 звернень громадян, з них: 4 – поштою, 712 – на особистому прийомі, 20 – від органів влади вищого рівня та 11 звернень на електронну пошту: gorodok.zvernenya@gmail.com.
Із зазначеної кількості звернень – 717 вирішено позитивно, на 13 звернень надано вмотивовану відмову, 30 звернень від громадян перебувають на розгляді (земельні питання).
З загальної кількості громадян, що звернулися до сільської ради 9 звернень надійшло від учасників бойових дій, 50 звернень від осіб з інвалідністю І-ІІІ гр., 1 звернення від Матері-героїні, 15 звернень від членів багатодітних сімей, 7 звернень від членів з сімей загиблих у ході війни та 665 звернень – інші категорії громадян.
У своїх зверненнях, населенням громади, перед сільською радою порушено 747 питань.
Серед них: 474 звернень з питань соціального захисту, 12 звернень з питань комунального господарства, 6 звернень з питань житлової політики, 10 звернень з питань екології та природних ресурсів, 1 звернення з питань працевлаштування, 1 звернення з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 190 звернень з питань аграрної політики та земельних відносин, 12 звернень з питань культури, культурної спадщини та туризму, 1 звернення з питань діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, 10 звернень з питань сім’ї, дітей, молоді гендерної рівності, фізичної культури та захисту прав дітей, та 30 звернень з інших питань.
Результати аналізу письмових звернень, за змістом, свідчать про те, що найактуальнішими були питання соціального захисту, виділення матеріальної допомоги, аграрної політики та земельних відносин.
Від органів державної влади вищого рівня для розгляду та вирішення, протягом 8 місяців 2024 року, надійшло 20 звернень громадян. Усі звернення розглянуто в установлені терміни та надано відповідна інформація в органи влади вищого рівня щодо результатів розгляду.
На особистому контролі керівництва сільської ради, старост старостинських округів №1, 2, 3 перебувають звернення, що надходять від жінок яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв України, членів сімей загиблих військовослужбовців, а також учасників бойових дій, інвалідів війни з числа військовослужбовців, які брали безпосередню участь у проведенні операції Об’єднаних сил.
Всі звернення розглянуто в установленому чинним законодавством порядку, про результати розгляду заявників інформовано, відповіді на звернення громадян у судовому порядку не оскаржувалися.
Стан роботи зі зверненнями громадян, виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008, відповідних розпоряджень та доручень голови облдержадміністрації та райдержадміністрації знаходиться на постійному контролі у виконавчому комітеті сільської ради.
Відділом організаційного забезпечення, документообігу, інформаційної діяльності, комунікацій з громадськістю та доступу до публічної інформації сільської ради забезпечується щомісячний моніторинг додержання законодавства з питань звернень громадян.
Відповідно до статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та з метою виконання повноважень щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян при виконавчому комітеті Городоцької сільської ради створено адміністративну комісію.
Адміністративна комісія діє у межах повноважень, передбачених статтею 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Адміністративна комісія забезпечує своєчасне та об’єктивне з’ясування всіх обставин кожної справи, вирішення їх у повній відповідності із законодавством, виконання постанов про адміністративне правопорушення, а також, виявлення причин і умов, які сприяють здійсненню адміністративного правопорушення, попередження правопорушень, дотримання закону юридичними та фізичними особами, що існують і функціонують в населених пунктах сільської ради.
Основною функцією адміністративної комісії є повний, усесторонній та об’єктивний розгляд справи про адміністративне правопорушення з урахуванням обставин, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення, та в документах, що додаються до протоколу.
Станом на 10 вересня 2024 року проведено 11 засідань адміністративної комісії, на яких розглянуто 20 протоколів про вчинення адміністративних правопорушень. А саме: 11 протоколів із них щодо порушення статті 152 КУпАП (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів), 5 протоколи щодо порушення ч. 2 ст. 156 КУпАП (порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами); 2 протоколи щодо порушення частини 1 статті 154 КУпАП (порушення правил тримання собак і котів) та 2 протоколи щодо порушення статті 183 КУпАП ( завідомо неправдивий виклик спеціальних служб) .
У ході засідань накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу на 10 порушників на загальну суму 14280 гривень.
Постанова про накладення адміністративного стягнення від 08 травня 2024 року №8, відносно Бойка Сергія Анатолійовича була надіслана до Рівненського відділу ДВС у Рівненському районі Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) для примусового виконання .
До бюджету сільської ради станом на 10 вересня 2024 добровільно сплачено 14280 гривень.
Семеро порушників звільнено від відповідальності на підставі статті 22 КУпАП.
До одного порушника застосовано адміністративне стягнення у вигляді попередження.
Провадження у справах про адміністративне правопорушення відносно 2 (двох) порушників за статтею 152 КУпАП закрито на підставі пункту 8 частини 1 статті 247 КУпАП у зв’язку з наявністю по тому самому факту постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення.
Члени адміністративної комісії надавали практичну допомогу в роз’ясненні громадянам вимог адміністративного законодавства, вносили відповідні пропозиції.
Робота адміністративної комісії спрямована на запобігання адміністративним правопорушенням, виявлення й усунення причин та умов, які сприяють їх вчиненню, на виховання громадян у дусі високої свідомості і дисципліни, суворого додержання законів України.
У відповідності до статті 1 Закону України «Про нотаріат» у сільських населених пунктах нотаріальні дії, передбачені статтею 37 цього Закону, вчиняються уповноваженими на це посадовими особами органів місцевого самоврядування.
У відповідності до Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування, який затверджений Наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2011 №3306\5 «Про затвердження порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування», секретарем Городоцької сільської ради в період січня-серпень 2024 року було посвідчено 36 заповітів.
Одним із видів нотаріальних дій, які вчиняють посадові особи місцевого самоврядування, є засвідчення справжності підпису на документах. Порядок їх засвідчення закріплений у вищевказаному Порядку.
Так за вказаний період, при зверненнях до сільської ради відбулося 43 засвідчення справжності підпису на документах.
Крім того, відповідно до пункту 4 частини другої статті 40 Закону України «Про нотаріат», довіреності осіб, які проживають у населених пунктах, де немає нотаріусів, посвідчені уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, довіреності на управління і розпорядження корпоративними правами та довіреностей на користування та розпорядження транспортними засобами, прирівнюються до нотаріально посвідчених довіреносте.
За період 8-ми місяців 2024 року посвідчено 67 таких довіреностей.
При зверненні осіб про вчинення нотаріальних дій, відмов у їх здійсненні не було.
Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», органами державної реєстрації актів цивільного стану є: виконавчі органи сільських, селищних і міських (крім міст обласного значення) рад.
Відповідно до статті 6 вищезазначеного закону виконавчі органи сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, смерті.
Так за період з січня по серпень 2024 року посадовими особами Городоцької сільської ради було здійснено реєстрацію 64 акти про народження, 82 акти про реєстрацію смертей та 23 акти про реєстрацію шлюбу.
При зверненні фізичних осіб до Городоцької сільської ради з питань реєстрації актів цивільного стану, відмов у їх здійсненні не було.
Здійснювалося представництво інтересів сільської ради в суді.
Протягом поточного року до судів різної юрисдикції надійшло 24 позови, в яких учасником є Городоцька сільська рада та її виконком.
На даний час на стадії судового розгляду перебувають 9 справ, розглянуто 22 справи, в т.ч. у задоволенні 4 відмовлено, 2 справи зупинено до розгляду інших пов’язаних з ними справ, 1 залишена без розгляду.
Справи надходило до Господарського суду Рівненської області – 8 справ, Рівненського окружного адміністративного суду -1, Рівненського районного суду- 15.
Предметом вказаних справ є позови щодо вирішення земельних спорів, про визнання протиправними рішень сільської ради, про встановлення факту, що має юридичне значення, про визнання осіб недієздатними та встановлення над ними опіки, про продовження дії рішення суду про визнання особи недієздатною, про визнання бездіяльності протиправною та зобов’язання вчинення дій. Окрім цього, Рівненською окружною прокуратурою, в інтересах сільської ради подано позови про стягнення збитків, заподіяних порушенням законодавства про закупівлі, а саме про визнання недійсними додаткових угод та стягнення коштів за наслідками проведених тендерів, про повернення до комунальної власності земель, які надано членам фермерських господарств.
Судами розглядались вимоги громадян щодо визнання протиправними дій сільської ради щодо побудови доїздів до їх приватних будинковолодінь та про визнання незаконним та скасування рішень органу місцевого самоврядування щодо виділення земельних ділянок. У вказаних справах забезпечено участь в судах представника сільської ради, в установлені судом строки подано відзиви, пояснення та необхідні документи, на підставі яких приймались рішення про відмову в задоволенні позовів.
Перед розподілом судових справ, в яких учасником є сільська рада, вивчається питання конфлікту інтересів працівників юридичного відділу чи інших посадових осіб виконавчих відділів сільської ради, яким доручається брати участь в суді. У разі встановлення такого конфлікту може бути запроваджено скасування довіреності для участі в суді, такі повноваження буде передано іншій особі. Для забезпечення об’єктивного розгляду справи в суді запроваджено підготовку процесуальних документів у справах тільки за підписом сільського голови. Позиція в суді в тій чи іншій справі попередньо обговорюється з сільським головою або особою, яка його заміняє.
У відділі запроваджено звітування сільському голові представником, який приймає участь, щодо розгляду справи по кожному судовому засіданню.
Своєчасно та якісно здійснюється надання практичної допомоги у розгляді звернень громадян, запитів, які надходять від правоохоронних органів, адвокатів та запитів щодо надання публічної інформації та інше.
Здійснюється вивчення усіх проектів рішень сільської ради, виконавчого комітету, розпоряджень сільського голови на предмет дотримання вимог чинного законодавства. За 8 місяців поточного року прийнято рішень сільською радою – 237 та виконавчого комітету – 213, розпоряджень сільським головою – 82. Вказані нормативні документи територіальної громади судами не скасовувались.
Постійно надається методична і практична допомога у підготовці вказаних документів виконавчим органам сільської ради.
За безпосередньої участі юридичного відділу сільської ради на розгляд засідання комісії з питань забезпечення своєчасності і повноти сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджету Городоцької сільської ради ініційовано розгляд питань щодо своєчасної та повної сплати орендної плати за землю 5 підприємств-орендарів земельних ділянок комунальної власності.
Відповідно до пункту «б» статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до делегованих повноважень виконавчих органів сільських селищних, міських рад належать повноваження з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також питання державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Так, для ефективної роботи та згідно Закону України „Про адміністративні послуги” у Городоцькій сільській раді створено виконавчий орган – відділ з питань надання адміністративних послуг.
Протягом 8 місяців 2024 року у відділі з питань надання адміністративних послуг громадяни та суб’єкти господарювання мали можливість отримати послуги, згідно затвердженого Переліку адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП Городоцької сільської ради.
Зокрема, відділом було здійснено державну реєстрацію 571 юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців – 46.
У відповідності до положень Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» відділом з питань надання адміністративних послуг сільської ради здійснюється державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. За період з січня по серпень 2023 року було здійснено 765 таких державних реєстрації.
Видано з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо такої категорії осіб 43 витяги встановленої форми.
Підсумовуючи роботу з виконання делегованих повноважень у сфері забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, можна дійти висновку про виконання їх на високому рівні в дусі дотримання вимог чинного законодавства посадовими особами Городоцької сільської ради.
Звіт складено за наданою інформацією причетних посадових осіб органів місцевого самоврядування .
Начальник юридичного відділу
сільської ради Лілія КИТОВСЬКА