Дата оприлюднення 05.02.2024

Інформація
про хід виконання Антикорупційної програми Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області на 2023-2024 роки за 2023 рік

З метою впровадження в діяльність Городоцької територіальної громади ефективних інструментів доброчесності, практик мінімізації/усунення корупційних ризиків при здійсненні владних повноважень на території громади протягом звітного періоду проводилася відповідна організаційна і практична робота.

У виконавчих органах сільської ради забезпечувалося виконання заходів передбачених Антикорупційною програмою Городоцької сільської ради та було визначено відповідальних осіб з питань запобігання та виявлення корупції.

Проведено ряд превентивних заходів серед працівників та депутатів сільської ради спрямованих на запобігання, виявлення та припинення корупційних проявів шляхом надання методичної, консультаційної та практичної допомоги з дотримання норм антикорупційного законодавства.

З цією метою підготовлено ряд пам’яток у тому числі щодо виявлення колаборантів та фактів їх колабораційної діяльності. У зв’язку із вторгненням російської федерації на територію України дане питання перебуває на особливому контролі в територіальній громаді. Періодично проводиться опитування та моніторинг акаунтів соціальних мереж працівників сільської ради. Фактів відкритої підтримки агресора, поширення провокуючих матеріалів виявлено не було. Проросійських поглядів та критичного ставлення до України під час особистого спілкування, уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції у Городоцькій сільській раді, між колегами не виявлено. Звернень чи скарг від працівників сільської ради, які взаємодіють із внутрішньо переміщеними особами, та жителів Городоцької територіальної громади до сільської ради не надходило.

В закладах освіти на території громади факти пропаганди та поширення колабораційної діяльності освітян відсутні.

Інформаційні матеріали щодо алгоритму розпізнавання, виявлення колаборантів та фактів їх колабораційної діяльності, відповідальність, яка передбачена для колаборантів розміщені на офіційному вебсайті сільської ради, висвітлювалися на офіційній сторінці в соціальній мережі «Facebook», вайбер-групі «Городоцька ТГ НОВИНИ», телеграм каналі «Городоцька сільська рада  новини» та доведені до відома працівників.

Осіб та інформації яка може вказувати на ознаки колабораційної діяльності серед працівників та відвідувачів сільської ради протягом звітного періоду не виявлялося. Відповідних повідомлень до НАЗК «Для внесення до реєстру» не надсилалося.

З метою запобігання та врегулювання ймовірного конфлікту інтересів у діяльності депутатів та посадових осіб сільської ради внесено відповідні зміни в Регламент Городоцької сільської ради восьмого скликання, якими передбачено механізм повідомлення депутатами про потенційний/реальний конфлікт інтересів. Розпорядженням сільського голови № 22 від 30.03.2023 року «Про заходи щодо виявлення, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності посадових осіб сільської ради» передбачений відповідний порядок повідомлення для посадових осіб сільської ради.

Крім того, підготовлено та поширено серед депутатів та посадових осіб ради Пам’ятки: КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ У ДІЯЛЬНОСТІ ДЕПУТАТІВ МІСЦЕВИХ РАД: «ЯК ДІЯТИ, ЯКЩО У ВАС ВИНИК КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ?» та КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ У ДІЯЛЬНОСТІ ПОСАДОВИХ ОСІБ: «ЯК ДІЯТИ, ЯКЩО У ВАС ВИНИК КОНФЛІКТ ІНТЕРЕСІВ?» якими, зокрема, забезпечено попередження про відповідальність за прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції була присутня на усіх засіданнях виконавчого комітету, постійних комісіях та сесіях ради, що були проведені протягом звітного періоду для попередження можливих порушень антикорупційного законодавства та надання необхідних роз’яснень.

Також, забезпечено візування рішень виконавчого комітету та рішень сесій ради уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції у сільській раді. Розпорядження сільського голови з основної діяльності та кадрових питань будуть візуватися після внесення відповідних змін до інструкції з діловодства сільської ради.

Протягом звітного періоду повідомлено, шляхом написання заяви, про конфлікт інтересів (8-ма) членами виконкому. Участь у голосуванні дані особи не брали, що зазначено у протоколі, а їхні заяви долучені до матеріалів засідань виконкому.

Під час розгляду питань на постійних комісіях (5-ма) та засіданнях сесій ради (7-ма) депутатами заявлено про конфлікт інтересів. Участі у розгляді питань і голосуванні депутати не приймали. Інформація про конфлікт інтересів відображена в протоколах, а заяви долучені до матеріалів сесій.

Для забезпечення відкритості  проведення пленарних засідань сесій сільської ради  проводиться фотофіксація засідань. Дані матеріали висвітлюються на офіційних веб ресурсах територіальної громади.

З метою недопущення встановлених законом порушень щодо одержання подарунків підготовлено та поширено серед депутатів та посадових осіб ради Пам’ятки «ОТРИМАЛИ ПОДАРУНОК? ЗАСТОСУВАННЯ АНТИКОРУПЦІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА В ЧАСТИНІ ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО ОДЕРЖАННЯ ПОДАРУНКІВ» із передбаченою за це відповідальністю. Усі депутати ради ознайомлені із розробленим КОДЕКСОМ ЕТИКИ ДЕПАТІВ ГОРОДОЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ, примірники якого долучені до їхніх особових справ. В особових справах посадових осіб сільської ради зберігаються примірники з ознайомленням Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Також, усі посадові особи вчасно ознайомлені зі змінами до них. Зокрема, протидією мобінгу. Працівникам сільської ради постійно наголошується про необхідність дотримання принципів доброчесності та нетерпимості до проявів корупції.

Також, усі посадові особи сільської ради, при прийнятті на посаду, ознайомлені із ПОПЕРЕДЖЕННЯМИ про обмеження, пов’язані з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходженням служби, що зберігаються у їхніх особових справах.

Сільською радою дотримані вимоги антикорупційного законодавства в частині функціонування внутрішніх та регулярних каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень. Зокрема, на офіційному сайті сільської ради у рубриці АНТИКОРУПЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ створена можливість повідомити про корупцію. Зазначені контактні дані осіб, яким можна залишити таке повідомлення. Для забезпечення можливості повідомляти про корупцію в позаробочий час вказаний мобільний телефон і адреса електронної поштової скриньки уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції у сільській раді.

Рубрика наповнюється актуальною інформацією щодо діючого антикорупційного законодавства. Зокрема, розміщені оновлені роз’яснення щодо правового статусу викривача. Інформаційні матеріали  про канали повідомлення про корупцію крім офіційного сайту розміщені  на дошках оголошень адмінприміщень сільської ради.

За звітний період повідомлень чи звернень пов’язаних з корупцією не надходило.

Проведення спецперевірки покладено на відділ кадрової роботи, що передбачено у його положенні а уповноваженою особою із запобігання та виявлення корупції визначено головного спеціаліста відділу кадрової роботи сільської ради.

Відповідно до діючого законодавства в сільській раді спеціальній перевірці підлягали дві особи, що займають посади заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів та секретаря ради, спецперевірка яких проведена у повному обсязі. У зв’язку із змінами внесеними до Переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків тепер у сільській раді належить посада сільського голови, що є виборною і спецперевірка стосовно таких посад не проводиться.

Посадовим особам та депутатам сільської ради доводяться до відома нові зміни у законодавстві, по мірі їх прийняття та надаються усі необхідні роз’яснення і консультації. Зокрема, суб’єктам декларування доведена актуальна інформація шляхом ознайомлення з ПАМ’ЯТКОЮ «Щодо особливостей застосування законодавства у сфері запобігання корупції в умовах воєнного стану (подання декларації, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента)». Не дивлячись на добровільне подання декларацій від початку повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну на нарадах при сільському голові та через засоби телекомунікаційного зв’язку (групи: Депутати Ради та Городоцька ТГ. Апарат у Viber) неодноразово наголошувалося про відповідальність за неподання декларацій та можливість зробити це наразі, з огляду на запущений НАЗК лічильник подання декларацій. 

Питання декларування у сільській раді перебуває на постійному контролі та прецедентів, щодо неподання чи несвоєчасного подання декларацій серед посадових осіб сільської ради не було. Декларантам доводяться до відома нові зміни та роз’яснення щодо правильності заповнення декларації і надаються усі необхідні консультації.

Нагадування про обов’язок подання декларації суб’єктам декларування сільської ради здійснюється обов’язково під особистий підпис. З відновленням декларування та відкриттям доступу до Реєстру декларацій уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції у сільській раді перевірено 100% суб’єктів декларування на предмет подання (своєчасності) подання декларацій. Кампанія декларування  за 2021 та 2022 роки завершена успішно, усі посадові особи та депутати сільської ради стовідсотково та вчасно подали декларації до Реєстру.

Для виключення ймовірності вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення з причин непроведення перевірки контрагентів. Уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції у сільській раді налагоджена взаємодія із уповноваженим із закупівель сільської ради, підготовлено чек-лист та проводиться така перевірка у відкритих на сьогоднішній час джерелах.

З метою повного та всебічного оприлюднення публічної інформації у форматі відкритих даних рішенням виконавчого комітету сільської ради від 22 липня 2022 року № 125 „Про організацію роботи з оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних у Городоцькій сільській раді” затверджено положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником яких є сільська рада, перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних та визначено відповідальний виконавчий орган сільської ради за оприлюднення даних.

Крім того, сільською радою проведено реєстрацію на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних та створено відповідну рубрику „Відкриті дані” на офіційному вебсайті Городоцької сільської ради.

Сільською радою постійно вживаються заходи щодо зміцнення виконавської дисципліни у роботі з документами, посилення контролю та підвищення відповідальності посадових осіб сільської ради за своєчасним виконанням завдань, визначених законами України, актами і дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України, розпоряджень та доручень голів обласної державної адміністрації, районної державної адміністрації, рішень обласної та районної рад.

Інформації про виконання розпоряджень, доручень голови райдержадміністрації, доручень його заступників, інших документів з контрольними термінами подаються вчасно.

З метою підвищення рівня виконавської дисципліни та посилення персональної відповідальності за своєчасне і якісне виконання документів відділом організаційного забезпечення, документообігу, інформаційної діяльності, комунікацій з громадськістю та доступу до публічної інформації сільської ради систематично вживається низка заходів:

– щоденно проводиться моніторинг виконання контрольних документів,  посадові особи виконкому сільської ради завчасно попереджаються про строки виконання документів органів влади вищого рівня та власних документів;

– надається методична та практична допомога працівникам виконавчих органів сільської ради з питань підвищення рівня виконавської дисципліни у роботі з документами та підготовки документів відповідно до Інструкції з діловодства у Городоцькій сільській раді.

Вжито заходів щодо впровадження у виконавчому комітеті електронного документообігу, зокрема проведено підключення до СЕВ ОВВ.

З метою забезпечення реалізації права громадян на звернення виконавчим комітетом сільської ради вживалися належні заходи спрямовані на виконання вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та інших нормативно-правових актів щодо роботи із зверненнями громадян.

Упродовж 2023 року до сільської ради надійшло 1050 звернень громадян.

Результати аналізу письмових звернень за змістом свідчать про те, що найактуальнішими були питання соціального захисту, виділення матеріальної допомоги, аграрної політики та земельних відносин, комунального господарства.

На особистому контролі керівництва сільської ради, старост старостинських округів № 1, 2, 3 перебувають звернення, що надходять від жінок яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв України, членів сімей загиблих військовослужбовців, а також учасників бойових дій, інвалідів війни з числа військовослужбовців, які брали безпосередню участь у проведенні операції Об’єднаних сил.

Всі звернення розглянуто в установленому чинним законодавством порядку, про результати розгляду заявників інформовано. Відповіді на звернення громадян протягом 2023 року в судовому порядку не оскаржувалися.

Стан роботи зі зверненнями громадян, виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008, відповідних розпоряджень та доручень голови облдержадміністрації та райдержадміністрації знаходиться на постійному контролі у виконавчому комітеті сільської ради.

Відділом організаційного забезпечення, документообігу, інформаційної діяльності, комунікацій з громадськістю та доступу до публічної інформації  сільської ради забезпечується щомісячний моніторинг додержання законодавства з питань звернень громадян.

Для забезпечення об’єктивного розгляду справ в суді, стороною яких є сільська рада, запроваджено підготовку процесуальних документів у справах тільки за підписом сільського голови. Позиція в суді в тій чи іншій справі попередньо обговорюється з сільським головою або особою, яка його заміняє. Запроваджено звітування сільському голові представником, який приймає участь щодо розгляду справи, в кожному судовому засіданні.

Протягом звітного періоду відповідно до вимог Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» конкурси на заміщення вакантних посад в Городоцькій сільській раді не проводилися. Разом з цим, питання можливого впливу на роботу конкурсної комісії чи окремих її членів перебуває на контролі. Голові та членам конкурсної комісії, перед кожним її засіданням, нагадувалося про дотримання вимог антикорупційного законодавства.

На офіційному вебсайті сільської ради була розміщена інформація про оголошення, умови конкурсів та його заплановані етапи.

Для дотримання прозорості проведення конкурсного відбору забезпечена присутність уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції у сільській раді. Наразі, ці обов’язки покладено на головного спеціаліста відділу кадрів сільської ради, яка є членом конкурсної комісії. У разі, визначення уповноваженої особи з числа посадових осіб інших виконавчих органів буде внесено зміни до розпорядчих документів.

Для забезпечення реалізації Закону України “Про адміністративні послуги” в сільській раді функціонує центр для надання фізичним і юридичним особам адміністративних послуг. З метою усунення передумов вчинення корупційних правопорушень при здійсненні адміністративних процедур у відділі з питань надання адміністративних послуг сільської ради систематично вживаються необхідні заходи. Так, на щотижневих виробничих нарадах у керівника проводяться обговорення питань щодо стану дотримання вимог та обмежень діючого антикорупційного законодавства. Зокрема, дій адміністраторів та реєстраторів у випадку пропозицій матеріального чи нематеріального характеру. Працівники попереджені про особисту відповідальність, про належне виконання посадових обов’язків з дотриманням принципів доброчесності та прозорості.

З метою забезпечення законності та прозорості у сфері повноважень фінансів так, як і минулого року розпорядженням сільського голови від 04.09.2023 № 74 «Про створення робочої групи з питань організації роботи із складання проєкту бюджету Городоцької сільської територіальної громади на 2024 рік» створено робочу групу, яка забезпечує формування бюджету громади. Головні розпорядники коштів бюджету громади відповідно до Інструкції по складанню бюджетних запитів, затвердженої наказом фінансового відділу від 11.09.20213 № 4 (із мінами) розробили бюджетні запити до проєкту бюджету на 2024 рік та оприлюднили їх для отримання пропозицій на офіційному вебсайті сільської ради. Фінансовим відділом було проаналізовано подані бюджетні запити та направлено їх на розгляд робочої групи де детально проаналізовано на актуальність пріоритетам діяльності громади, відповідності їх ціновим пропозиціям та обсягу граничного фінансування та за наслідками розгляду прийнято рішення робочої групи про включення їх до проєкту бюджету на 2024 рік.

Бюджетні запити після прийняття рішення робочої групи включаються до проєкту бюджету територіальної громади, який разом із пояснюючою запискою розміщається на вебсайті сільської ради. Сформований проєкт бюджету територіальної громади розглядається та схвалюється на засіданні виконавчого комітету сільської ради. Так, проєкт бюджету на 2024 рік було схвалено на засіданні виконавчого комітету 24.11.2023.

Проєкт рішення «Про бюджет Городоцької сільської територіальної громади на 2024 рік було розміщено для ознайомлення та зауважень на вебсайті сільської ради, затверджено бюджет 05 грудня 2023 року. У проєкті бюджету розглядаються пропозиції старост громади про потреби громадян по конкретних старостинських округах. Зауваження та пропозиції до проєкту рішення не надходили.

Попередньо проєкт рішення про бюджет було розглянуто та схвалено на засіданні простійної комісії сільської ради з питань бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку. Інформація про термін засідання комісії була оприлюднена на вебсайті сільської ради. Засідання комісії та сесії проходило у відкритому режимі тому, усі охочі могли його відвідати та надати пропозиції до проєкту бюджету. Після затвердження рішення про бюджет громади воно було розміщено на офіційному сайті у терміни встановленні законодавством.

Питання додаткового виділення коштів з бюджету громади розглядається по мірі наявності додаткових джерел фінансування. Пропозиції про додаткове виділення коштів розглядаються відповідно до звернень головних розпорядників коштів. При цьому зберігається процедура розгляду звернень постійною комісією сільської ради та оприлюдненням проєкту рішення за 10 днів до сесії на офіційному вебсайті сільської ради.

Виконавчим органом, який є окремою юридичною особою, відділом освіти, культури, молоді та спорту сільської ради здійснюються повноваження щодо дотримання законності та прозорості у зазначеній сфері діяльності.

При затверджені бюджету на календарний рік залучені усі керівники комунальних установ, які при плануванні бюджету надають інформацію щодо контингенту учнів, класів, робочі навчальні плани на основі яких здійснюється планування щодо оплати праці педагогічних працівників, штатні розписи закладів, потребу для забезпечення в оплаті енергоносіїв комунальних установ, списки пільгових категорій дітей при формуванні кошторису на пільгове харчування в закладах освіти громади та інші потреби для функціонування комунальних закладів. Здійснено аналіз всіх необхідних даних щодо розподілу коштів, аналіз фінансової звітності за 2023 рік.

На офіційних вебсайтах закладів освіти оприлюднено інформацію про кошториси доходів та видатки на відповідний рік; фінансові звіти про надходження та використання коштів; перелік товарів, робіт та послуг, отриманих, як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості; стан виконання бюджету. 

Конкурси на заміщання вакантних посад керівників закладів освіти в 2023 році не проводилися.

Так, як Законом України «Про правовий режим воєнного стану» (частина 5 ст 10) визначено, що під час дії воєнного стану, зокрема, керівники комунальних підприємств, установ, організацій можуть бути призначені без конкурсу сільським, селищним, міським головою керівнику Обарівського ліцею Городоцької сільської ради було продовжено строк дії строкового трудового договору, укладеного з директором закладу, у період дії воєнного стану без проведення конкурсу, до дати укладання строкового трудового договору з переможцем конкурсу проведеного після припинення чи скасування воєнного стану.

Наказом відділу освіти, культури, молоді та спорту сільської ради  призначено відповідальну особу з питань доступу до публічної інформації та  оприлюднення на офіційному вебсайті відділу.

При проведенні конкурсної процедури до складу конкурсної комісії в обов’язковому порядку будуть залучені представники закладу освіти, батьки учнів закладу, громадськість.

Положення про проведення конкурсної процедури на заміщення вакантної посади керівника закладу освіти буде розроблено відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту». Оголошення про проведення конкурсу буде оприлюднено на офіційному вебсайті засновника та на офіційному вебсайті закладу освіти (за наявності) згідно з чинним законодавством.

Взято під особистий контроль прозорість проведення конкурсної процедури на заміщення вакантних посад керівників закладів освіти.

Наказом відділу освіти, культури, молоді та спорту сільської ради призначено відповідальну особу за здійснення спрощених закупівель. Здійснюється моніторинг ринкових цін при виборі постачальника робіт, товарів та послуг за прямими договорами відповідальним структурним підрозділом замовника, який ініціює закупівлю, з обов’язковим наданням результатів моніторингу у складі обґрунтування необхідності внесення закупівлі до Річного плану. Передбачено заходи заохочення викривачів та сприяння їм у повідомленні про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень під час процедури закупівлі.

Запроваджено аналіз контрагентів шляхом використання інтернет ресурсів, на яких міститься інформація про ділову активність та репутацію контрагента. При укладанні договорів контрагенти надають усі установчі документи при здійсненні закупівель. Усі процедури закупівлі здійснюються у межах чинного законодавства.

Працівниками відділу архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства сільської ради забезпечується прозорівсть та відкритість процедури проходження рішень щодо земельних питань. В установленому порядку забезпечується оприлюднення усіх проєктів та рішень, протоколів засідань постійних комісій сільської ради з питань земельних відносин, планування території, охорони навколишнього середовища, екології та природокористування.

Забезпечується відкритість та прозорість при видачі містобудівних документів, в максимальній кількості процесів мінімізовано «людський фактор», здійснюється автоматизація процедури надання містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будівництва та будівельного паспорта забудови земельної ділянки, впроваджується діджиталізація послуги: безконтактна заява на послуги виключно через реєстр будівельної діяльності.

Забезпечено законність повноважень у сфері захисту справ дітей спеціалістами служби у справах дітей сільської ради. З метою запобігання розголошенню персональних даних про дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування створено службу захисту інформації в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти» та розроблено і затверджено наказом начальника служби положення.

Для поглиблення знань та норм законодавства щодо заборони розголошення інформації про дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування та щодо усиновлення дітей, начальником служби систематично проводиться роз’яснювальна робота з питань дотримання вимого антикорупційного законодавства про етику поведінки, відповідальність за порушення законодавства посадовими особами служби щодо обмеження кола осіб, задіяних у роботі з інформацією про статусних дітей. Розроблено пам’ятку та зобов’язання про нерозголошення персональних даних щодо дітей.

По мірі необхідності здійснюється оновлення актуальної інформації щодо картки послуг відповідно до чинного законодавства.

Таким чином, в усіх сферах діяльності сільської ради дотримано вимог антикорупційного законодавства.

Уповноваженою особою й надалі вживатимуться заходи з метою недопущення вчинення службовими особами та депутатами сільської ради  корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень для формування позитивного іміджу Городоцької територіальної громади, як органу місцевої влади європейського зразка з високим рівнем довіри у суспільстві та нульової толерантності до корупції.

Уповноважена особа з питань
запобігання та виявлення корупції
у Городоцькій сільській раді                                                Людмила СТЕПЧИНА