Дата оприлюднення 03.10.2025

Додаток
до рішення Городоцької
сільської ради
30 вересня 2025 року №2124

 

ПРОГНОЗ
бюджету Городоцької сільської територіальної громади на
 2026-2028 роки (1755300000) «Код бюджету»

І.Загальна частина

Прогноз сільського бюджету на 2026-2028 роки (далі – Прогноз) розроблено на основі положень Бюджетного та  Податкового кодексів України, Бюджетної декларації на 2026-2028 роки, схваленої  постановою Кабінету Міністрів України від 27  червня 2025 року №774, державних та  місцевих цільових програм, Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, рішення сільської ради від 29 червня 2023 року №1264 «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Городоцької сільської ради (із внесеними змінами) , Інструкції з підготовки  бюджетної пропозиції  до прогнозу бюджету Городоцької  сільської територіальної громади, затвердженої наказом фінансового відділу Городоцької сільської ради від 21 липня 2025 року №3.

Метою середньострокового бюджетного прогнозування є створення дієвого механізму управління бюджетним процесом як складової системи управління місцевих фінансів, встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку громади та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики.

Основними завданнями Прогнозу є:

– підвищення результативності та ефективності бюджетних видатків;

– посилення бюджетної дисципліни та контролю за витратами бюджету;

– забезпечення фінансування інвестиційних проєктів (програм), що мають термін реалізації більше одного року;

– зниження впливу політичного фактору на формування бюджетних пріоритетів.

Прогноз включає індикативні прогнозні показники економічного і соціального розвитку громади, бюджету територіальної громади  за основними видами доходів, фінансування, видатків, взаємовідносин місцевих бюджетів, а також за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років, виконання інвестиційних програм (проєктів).

На середньострокову перспективу основними завданнями прогнозу бюджету сільської територіальної громади  є:

– забезпечення справедливої, стабільної, спрямованої на забезпечення фіскальної достатності системи оподаткування, як фактору активізації підприємницького потенціалу та зниження частки тіньової економіки;

– підтримка структурних реформ в реальному секторі економіки і соціальній сфері та залучення інвестицій в економіку;

– підвищення ефективності управління бюджетними коштами шляхом удосконалення та розширення сфери застосування програмно-цільового методу та подальшої оптимізації бюджетних програм.

Індикативні прогнозні показники прогнозу бюджету  на 2026 та 2028 роки є основою для складання планів діяльності та формування показників проєкту бюджету сільської територіальної громади на відповідні роки.

Провадження положень Податкового кодексу щодо зменшення податкового навантаження та удосконалення системи адміністрування податків, з одного боку, формуватиме умови для зменшення масштабів тіньового сектору та, як наслідок, збільшення податкових надходжень до бюджету, а з іншого – збільшуватиме обсяги власних коштів підприємств, які вони можуть спрямувати на інвестиційні цілі. 

ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку Городоцької сільської територіальної громади 

Поточний стан  соціально- економічного розвитку території громади

Городоцька сільська рада займає площу 131,7 км2.

Чисельність населення територіальної громади за даними державної міграційної служби  складає 11752 чоловік.

На території Городоцької сільської ради фактично проживає 13384 громадян у 12 населених пунктах Городоцької сільської ради.     

Громада об’єднала 5 великих поселень: Обарів, Городок, Карпилівка, Бронники та Ставки, 3 середні села: Понебель, Рогачів, Караєвичі, всі інші – малі села.

Склад земель  Городоцької сільської територіальної громади

 

         

Назва адміні-страти-
вної одиниці

Загальна площа земель, тис га

в тому числі, що перебувають у власності

 

 

 

 

комунальній власності

 

фізич-них осіб (при-ватна влас-ність)

юриди-чних
осіб (при-ватна влас-ність)

держав-ній влас-ності

всього

в тому числі

 

оренда

постійне кори-
стува-
ння

землі запасу

Городо-цька сіль-ська рада

13,17

6,92

0,18

1,55

4,53

0,18

0,82

3,53

           

 

Код виду цільового призначення

Назва виду цільового призначення

Загальна площа земель, тис. га

01

Земельні ділянки сільськогосподарського призначення (земельні ділянки, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей; земельні ділянки, надані для діяльності у сфері надання послуг у сільському господарстві, та інше)

7,17

02

Земельні ділянки житлової забудови (земельні ділянки, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше); земельні ділянки, які використовуються для розміщення гаражного будівництва)

1,01

03

Земельні ділянки громадської забудови (земельні ділянки, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об’єктів загального користування)

0,07

04

Земельні ділянки природно-заповідного фонду (природні території та об’єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам’ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об’єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам’ятки садово-паркового мистецтва), що надаються в постійне користування спеціальним адміністраціям територій та об’єктів природно-заповідного фонду (крім земельних ділянок під об’єктами природно-заповідного фонду, що включені до їх складу без вилучення)

0,03

05

Земельні ділянки іншого природоохоронного призначення

0,0

06

Земельні ділянки оздоровчого призначення (земельні ділянки, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей)

0,0

07

Земельні ділянки рекреаційного призначення (земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об’єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об’єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об’єктів стаціонарної рекреації)

0,01

08

Земельні ділянки історико-культурного призначення (земельні ділянки, на яких розташовані: пам’ятки культурної спадщини, їх комплекси (ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї-садиби)

0

09

Земельні ділянки лісогосподарського призначення (земельні ділянки, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові земельні ділянки, які надані та використовуються для потреб лісового господарства, крім земельних ділянок, зайнятих зеленими насадженнями у межах населених пунктів, які не віднесені до категорії лісів, а також земельних ділянок, зайнятих окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках)

0,01

10

Земельні ділянки водного фонду (земельні ділянки, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об’єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також земельні ділянки, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів)

0,17

11

Земельні ділянки промисловості (земельні ділянки, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під’їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд)

0,93

12

Земельні ділянки транспорту (земельні ділянки, надані підприємствам, установам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об’єктів транспорту)

0,18

13

Земельні ділянки електронних комунікацій (земельні ділянки, надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні лінії та супутникові засоби зв’язку, а також підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності)

0,005

14

Земельні ділянки енергетики (земельні ділянки, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (атомні, теплові, гідро- та гідроакумулюючі електростанції, теплоелектроцентралі, котельні), об’єктів альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії вітру, сонця та інших джерел), об’єктів передачі електричної та теплової енергії (повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої, теплові мережі), виробничих об’єктів, необхідних для експлуатації об’єктів енергетики, в тому числі баз та пунктів)

0,001

15

Земельні ділянки оборони (земельні ділянки, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства)

0,04

 

Основу економічного розвитку Городоцької громади становить промисловість та сільське господарство. Найбільшими підприємствами – роботодавцями громади є ПрАТ РІВНЕАЗОТ OSTCHEM  – більше 4000 робочих місць, ТОВ «Кроноспан Рівне» – більше  400 робочих місць.

На території громади зареєстровано 189 юридичних осіб та 498 фізичні особи-підприємці.

Основні діючі підприємства та організації на території Городоцької громади

№ п/п

Назва підприємства, юридична адреса та фактичне місце знаходження об’єкта

1.     

ТОВ „Кроноспан Рівне”

2.     

ТОВ „Інноваційна компанія „Техенерго”

3.     

ТОВ “ВЕСТ ІНДАСТРІАЛ ПАРК”

4.     

ТОВ „Ролшип”

5.     

ТОВ «АТБ-маркет»

6.     

ДП „Городоцький виправний центр (№131)”

7.     

ТОВ „Інвестиційна група „Архі-Буд”

8.     

ПрАТ „Рівнеазот”

9.     

ПАТ „Рівненський завод надміцних залізобетонних конструкцій”

10.                     

ПФ „Терміт”

11.                     

ТзОВ „Городоцький завод будматеріали і К”

12.                     

ТОВ „Р.В. Метал Сервіс”

13.                     

ТОВ „Тепло-Інвест-Рівне”

14.                     

ТОВ „Вармхаус Груп”

15.                     

ТОВ „Захід-Метал”

16.                     

СФГ „Калина”

17.                     

ТОВ „Міо-Автотранс”

18.                     

ПАТ „Укрнафта”

19.                     

АТ „Українська залізниця”

До бюджетів усіх рівнів, за вийнятком загальнодержавних податків та зборів, на території громади за 7 місяців 2025 року сплачено 465830,8 тис.грн., в тому числі до місцевих бюджетів усіх рівнів 220534,1 тис.грн. Надходження до загального фонду бюджету територіальної громади за період склали 143066,9 тис.грн.  Найбільшими донорами бюджету громади є ПрАТ РІВНЕАЗОТ, ТОВ „Інвестиційна група „Архі-Буд”, ТОВ „Кроноспан Рівне”, надходження від яких за 7 місяців поточного року склали 88821,9 тис.грн. , що становить 62,1 відсотки в загальному обсязі надходжень громади.

На території громади працює 26 закладів роздрібної торгівлі, 12 закладів ресторанного господарства. Наявні заклади з побутового обслуговування населення: перукарні, майстерні з пошиття одягу, тощо. Місцевих ринків чи ярмарків на території громади не зареєстровано.

Упродовж 2025 року в населених пунктах громади працювало 2 відділення Укрпошти та 2 відділення Нової пошти. У населених пунктах, де відсутні поштові відділення, працюють пересувні відділення поштового зв’язку. Поштове відділення забезпечує своєчасну доставку кореспонденції і періодичних видань до споживачів. На пошті також приймаються платежі за спожиті послуги, земельний податок, тощо. Листоноші доставляють пенсіонерам, пенсію та соціальні виплати.

Через територію громади проходить  дорога національного значення Н-22 Устилуг – Луцьк – Рівне. Населені пункти з’єднані між собою дорогами з асфальтобетонним та  щебнево-гравійним покриттям. Наявні ґрунтові дороги. Дорожна інфраструктура потребує і надалі капітального та поточного ремонтів.   Протягом І півріччя 2025 року на території територіальної громади проведено ремонти дорожнього покриття низки доріг місцевого значення.

Зокрема, проведено капітальні ремонти доріг в с. Обарів по вулицях: Коротка, Шкільна, Джерельна, Крейдяна, Ринкова, Лугова на суму – 5,1 млн грн.

Загалом, на проведення поточних та  капітальних ремонтів місцевих доріг з бюджету громади було використано понад – 11,1 млн грн.

Крім того, у 2025 році було виготовлено проєкти документації та проведено експертизу для здійснення капітального ремонту доріг, на загальну суму – 890,5 тис. грн.

Сполучення населених пунктів з обласним центром є задовільним. Визначено 6 маршрутних сполучень до с. Городок, Обарів, Ставки, Білів, Білівські Хутори. Є  тролейбусне сполучення (тролейбус номер 6 (РЗВА-с. Городок)   та залізничне сполучення. Заплановано удосконалення маршрутів, зокрема: додаткового охоплення маршрутом частини с. Ставки, відновлення маршруту до с. Рогачів, можливість охоплення маршрутами громадського транспорту сіл Понебель та Караєвичі.

Тверді побутові відходи збираються і вивозяться спеціально обладнаними для цього транспортними засобами з усіх 12 населених пунктів територіальної громади комунальним підприємством „Великошпанівське”, яке було відібране на конкурсних засадах.

Постійно проводяться заходи з озеленення населених пунктів та підтримка існуючих зелених насаджень в належному стані.

Громадські вбиральні облаштовані в місцях масового перебування населення – на кладовищах, біля соціально-культурних закладів, тощо. Ведеться підтримка в належному стані стоянок та майданчиків для паркування автомобільного транспорту. Усі паркувальні майданчики мають вільний доступ та безкоштовні.

У 2025 році у населених пунктах територіальної громади проведено поточні ремонти вуличного освітлення. Загалом, на проведення ремонтів та утримання об’єктів вуличного освітлення з місцевого бюджету у І півріччі 2025 року було використано 7,2 млн. грн.

У населених пунктах громади систематично проводиться обрізка дерев, які заважають руху транспорту, пішоходам або були в охоронних зонах ліній електропередачі, на що витрачено коштів на суму – 12,0 тис. грн.

Упродовж поточного року вжито низку заходів щодо утримання у належному стані місцевих кладовищ, зокрема регулярно проводилося викошування трави на території кладовищ, прибирання та вивезення сміття. Загалом, на здійснення заходів із проведення благоустрою кладовищ з бюджету громади витрачено – 266,4 тис. грн.

Мережа закладів загальної середньої освіти Городоцької сільської ради  становить 4 заклади загальної середньої освіти.   Здійснено  реорганізацію опорного закладу «Городоцький ліцей» шляхом виділу дошкільних структурних підрозділів у дошкільні заклади освіти та ліквідації філії «Рогачівська початкова школа».  

Станом на серпень 2025 року  заклади освіти налічують 1306 учнів у 59 класах (станом на грудень 2025 року 1305 у ). Всього класів  61, груп продовженого дня – 4, в них перебуває 103 здобувача освіти. Середня наповнюваність класів по громаді складає – 22,03. 17 дітей з особливими освітніми потребами охоплені інклюзивним навчанням у 14 класах. Дану категорію дітей супроводжують 13 асистентів вчителів (станом на грудень 2024 року – 16 дітей з особливими освітніми потребами були охоплені інклюзивним навчанням у 13 класах. Дану категорію дітей супроводжували 13 асистентів вчителів).

4 заклади надають освітні послуги 7 учням із числа внутрішньо переміщених осіб. На сімейній формі навчання здобувають освіту 28  учнів (станом на травень 2025 року 50 учнів), екстернатній формі – 18 (станом на травень 2025 року 50 учнів), 3 учнів – педагогічний патронаж.  Загалом на індивідуальній формі навчання перебуває  49 здобувачів.

Освітній процес у закладах загальної середньої освіти забезпечують 139 педагогічних працівників.

Станом на 01.08.2025 мережа закладів дошкільної освіти Городоцької сільської ради  становить 2 заклади  дошкільної освіти та 1 дошкільний структурний  підрозділ з короткотривалим перебуванням дітей, у яких функціонує 9 груп (з них 2 інклюзивні групи). Станом на грудень 2024 мережа складала 4 дошкільні підрозділи закладів загальної освіти. Потужність закладів дошкільної освіти та  дошкільних структурних підрозділів  закладів загальної середньої освіти становить 169 місць, в яких здобувають освіту 159 вихованців (3 дітей з особливими освітніми потребами, яких супроводжують 2 асистенти вихователя). Станом на червень 2024 року – 4 дитини з особливими освітніми потребами  виховувалися  в 2 інклюзивних групах, яких  супроводжували  2 асистенти вихователя.  

У закладах дошкільної освіти працює 21 педагогічних працівників. Вакансії відсутні.

Для організації підвезення учнів і педагогічних працівників, які проживають за межею пішохідної доступності до закладів освіти в громаді наявні 4 шкільні автобуси,  з яких 3 автобуси в опорному закладі «Городоцький ліцей» 1 – в Обарівському ліцеї.

Загальна кількість дітей, які підвозяться,  становить 229 осіб (станом на грудень 2024 року – 207 осіб). Буде придбано 1 автобус для потреб Обарівського ліцею.    

На території громади функціонує заклад позашкільної освіти  Центр дитячої та юнацької творчості, в якому діє  працює 12 гуртків, займається 191  вихованець у 15 групах. Гуртки ЦДЮТ працюють на базі усіх закладів загальної середньої освіти.   

У закладі позашкільної освіти (ЦДЮТ) – 12 педагогічних працівників (з них 7 сумісників)

У громаді працює комунальний заклад «Городоцький інклюзивно-ресурсний центр». Загальна кількість дітей, що обслуговуються, становить 11583 особи. Установа обслуговується 9 працівниками:  вчителями-логопедами, практичними психологами, вчителем-дефектологом,  реабілітологом, медичною сестрою. З вересня 2025 року   буде прийнято вчитель-сурдопедагог.

 Укладені договори  про співробітництво з п’ятьма територіальними громадами Рівненського району

З вересня 2024 року збільшилась кількість дітей, що харчуються за рахунок коштів субвенції з державного бюджету.  Станом на грудень 2024 року, травень 2025 року безоплатним харчуванням було  охоплено близько 661 учнів, а саме:

учні 1-4 класів – 447;

діти-сироти; діти, позбавлені батьківського піклування – 3;

діти з інвалідністю – 9;

діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» – 51;

діти із сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, визначених у статтях 10 та  10-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» – 1;

діти із числа внутрішньо переміщених осіб – 7;

діти, з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах) – 16;

діти, батьки яких є учасниками антитерористичної операції (ООС), учасниками бойових дій – 63;

діти Захисників і Захисниць України, які здійснюють заходи, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, але не мають статусу учасника бойових дій, в тому числі які не зареєстровані за територією проживання, на якій зареєстрована дитина – 27;

діти напівсироти – 27;

діти, які не належать до вказаних категорій, але вкрай потребують безоплатного харчування на основі довідки органів місцевого самоврядування – 10.

Послугами платного харчування скористались близько 56 учнів.

З 2026-2027 навчального року   за рахунок виділення субвенції з державного бюджету на харчування учнів 5-9 класів, зросте кількість осіб, охоплених харчуванням, що потребуватиме додаткових коштів для організації забезпечення належного якісного харчування відповідній кількості дітей. 

Відділом освіти, культури, молоді та спорту сільської ради значна увага приділяється організації відпочинку та оздоровленню дітей. Зокрема,  протягом оздоровчої кампанії 2023-2024 років різними формами відпочинку та оздоровлення було охоплено 113 дітей віком від 7 до 18 років. З них 53 дитини відпочивали на базі приватного  закладу «Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Чайка».

60 вихованців пластових гуртків відпочили на базі   КЗ «Рівненський обласний молодіжний пластовий вишкільний центр».

У 2025 році на базі приватного  закладу «Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Чайка» відпочило 56 дітей громади та 36 дітей Юнаківської громади Сумської області.

Виготовлено проєктно-кошторисну документацію по об’єктам «Нове будівництво протирадіаційного укриття з котельнею на території Карпилівської гімназії», «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту та господарської будівлі на території Бронницької гімназії»,  «Капітальний ремонт харчоблоку в будівлі Обарівського ліцею». 

На сьогоднішній день на території сільської ради продовжує функціонувати комунальний заклад «Центр спорту та фізичного здоров’я».

Комунальний заклад «Центр спорту та фізичного здоров’я» є фінансово автономним.

На функціонування  комунального закладу «Центр спорту та фізичного здоров’я» Городоцької сільської ради з січня по липень 2025 року було використано видатки  в сумі 688,92 тис. грн. з бюджету Городоцької сільської ради:

на заробітну плату з нарахуваннями на оплату праці – 504,53 тис. грн.;

на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю 84,95 тис. грн. (нагороджувальна атрибутика, предмети для організації спортивних заходів – 22,66 тис. грн., придбання канцтоварів – 4,3 тис. грн., придбання гетрів та рукавиць – 20,34 тис. грн.,  придбання футбольних та волейбольних м’ячів – 41,94 тис. грн. );

на забезпечення організації участі у змаганнях та забезпечення арбітражу – 67,95 тис. грн.

У зв’язку з воєнними діями на території України, відповідно до постанови КМУ від 9 червня 2021 року № 590 першочергово здійснюються  платежі захищених статей зважаючи на це  фінансування Програми розвитку фізичної культури та спорту Городоцької сільської ради здійснюється почергово відповідно до постанови.

На базі закладів загальної середньої освіти Городоцької сільської ради за напрямами позашкільної освіти наявні гуртки:

Обарівський ліцей – секція по футболу – 18 дітей; секція регбі та регбіліг – 15 дітей (4–8 кл.);

Опорний заклад «Городоцький ліцей» – секція по футболу – 36 дітей (8-11 кл.); секція по футболу – 20 дітей (1-4 кл.); секція по футболу – 20 дітей  (5 – 7 кл.); секція регбі та регбіліг – 28 дітей (2-7 кл.); секція волейбол – 30 дітей (5-9 кл.);

Бронницька гімназія – секція по футболу – 30 дітей (5-9 кл.);

Карпилівська гімназія – секція футбол –  14 дітей (5-8 кл.);

Загальна чисельність дітей які займаються в гуртках складає: всього 226 дітей. Щорічно кількість вихованців збільшується. Додатково планується відкриття додаткових секцій, зокрема по настільному тенісу, легкій атлетиці, залучення нових фахівців до роботи з дітьми та молоддю; проведення інформаційної кампанії для залучення учасників.

Комунальний заклад «Центр спорту та фізичного здоров’я» територіальної громади забезпечений кадрами. Всього по закладах обліковується 10 – тренерів та 2 – інструктори з фізкультури. При цьому актуальним є питання залучення молодих кваліфікованих спеціалістів та вдосконалення якісного складу працівників для проведення занять та змагань.

Задля створення належних умов для заняття фізичною культурою та спортом на території сільської ради щоразу перед змаганнями чи спортивним заходом проводяться роботи щодо підготовки спортивної інфраструктури в належний стан. Зокрема планується до кінця 2025 року проведення комплексу робіт з модернізації та благоустрою стадіонів і спортивних майданчиків, зокрема: відновлення покриття, огорож, бігових доріжок; встановлення лавок, урн, освітлення, адаптація об’єктів для потреб осіб з інвалідністю.

Щорічно команди з Городоцької територіальної громади залучаються до понад 50 заходів у рік різних масштабів та у календарному плані передбачено збільшення кількості масових заходів: спортивні змагання, турніри, фестивалі, дні здоров’я; відкриті тренування та зустрічі з відомими спортсменами; активне залучення учнівської молоді, батьків, педагогів та громадськості, з кожним роком кількість спортивно-масових заходів збільшується.

З метою створення єдиного командного стилю та підвищення мотивації учасників, планується закупівля спортивної форми для команд, що представлятимуть заклади/громаду на змаганнях різного рівня.

Форма включатиме основні елементи екіпірування відповідно до виду спорту та кількості учасників. Передбачається нанесення символіки установи/громади.

У Городоцькій сільській раді з метою забезпечення якісного виконання повноважень у галузі культури діє низка комунальних закладів, зокрема: комунальний заклад «Культурно- дозвілевий центр» Городоцької сільської ради, який включає в себе структурні підрозділи  (будинки культури сіл Городок, Обарів, Карпилівка та клуби сіл Караєвичі, Михайлівка, Метків, Бронники, Рогачів, Ставки).

В комунальному закладі працює – 33 працівники, з них 27 працівників, які проводять культурно-масову роботу.

На базі комунальних закладів  функціонує 39 аматорських формувань, з них 32 дитячі формування, в яких займаються 448 учасників, це  – вокально-хорові, хореографічні, театральні, фольклорні, художнього слова,  декоративно-ужиткові та фізкультурно-оздоровчі гуртки.   3 аматорські  колективи носять почесне звання “народний” та “зразковий” аматорський колектив, а саме: народний аматорський ансамбль української пісні «Оберіг» с.Обарів, народний аматорський ансамбль української пісні «Червона калина» с.Карпилівка та зразковий фольклорний ансамбль «Намисто» с.Городок.

В першому півріччі 2025 року клубними установами КЗ «Культурно-дозвілевий центр» Городоцької сільської ради організовано та проведено 130 культурно-освітніх, розважальних та суспільно -політичних заходів.  Всі культурно-мистецькі заходи несуть в собі благодійний характер по збору допомоги на потреби Збройних Сил України та тимчасово-переселеним громадянам окупованих територій російським агресором, зокрема зібрано 220 тис. грн. Також аматорські колективи КЗ «Культурно-дозвілевий центр» прийняли участь у Міжнародному фестивалі культури танцювальної музики YESAK в м. Аланії- Анталії, Туреччина, у 15-му Міжнародному фестивалі творчості молоді FOLKOWE INSPIRACJE в м. Лодзь Польща, у відкритому Київському фестивалі ігромайстерні “Fun Fest: Гра скликає друзів”,  де гідно презентували свою творчість, народні звичаї та обряди нашої місцевості.

Покращено матеріально-технічну базу комунального закладу «Культурно-дозвілевий центр» Городоцької сільської ради, придбано сценічні костюми для аматорських колективів, проекційний екран та проектор, акустичну систему.       Виготовлено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт покрівлі будівлі клубу с.Ставки  комунального закладу «Культурно-дозвілевий центр» Городоцької сільської ради та відбулася  заміна фасадних вікон на металопластикові, підвіконня пластикове та відлив віконний.

Виготовляється проектно-кошторисна документація на капітальний ремонт покрівлі будівлі клубу с.Метків та будинку культури с.Обарів  комунального закладу «Культурно-дозвілевий центр» Городоцької сільської ради.

Комунальний заклад «Публічно-шкільна бібліотека» Городоцької сільської ради включає в себе 4 публічно-шкільні бібліотеки – філії сіл Обарів ,  Городок,  Карпилівка та Бронники. В комунальному закладі працює 6  працівників, які обслуговують користувачів в 7 приміщеннях.

Заклад активно організовує інформаційно-просвітницькі заходи, презентації нових видань, книжкові виставки, бібліографічні огляди, а також надає доступ до електронних книг. Використання сучасних цифрових платформ дозволяє читачам отримувати необхідні ресурси дистанційно, що особливо важливо для закладів освіти та віддалених жителів громади.

Суттєво поповнився бібліотечний фонд: надійшло 2 294 примірники книг від різних організацій та ініціатив — «Рівнекнига», «Українська бібліотечна асоціація», акції «Подаруй бібліотеці книгу», «Волинське підприємство по торгівлі та постачанню Міністерства освіти України». Серед них — 357 примірників художньої літератури та 1 426 примірників підручників.

Комунальний заклад обслуговує 2 521 користувача, з яких 1 587 — діти.

Важливе місце в роботі займають благодійні та соціальні ініціативи. На постійній основі діє акція «Подаруй бібліотеці книгу», завдяки якій мешканці громади можуть передавати свої книги для поповнення фонду. Крім того, заклад долучився до Всеукраїнського проєкту «Вільні читають українською», у межах якого щомісяця зібрані книги надсилаються до постраждалих від війни областей для створення мобільних бібліотечних куточків і книжкових поличок в укриттях.

У приміщеннях бібліотеки проведено поточний ремонт, оновлено сучасні меблі, створено зручні зони для читання та навчання. Відвідувачі мають можливість користуватися комп’ютерами, ноутбуками та безкоштовним доступом до мережі Інтернет (Wi-Fi).

Покращилась матеріально-технічна база закладів, придбано нові стільці, стенди, рулети, кольоровий принтер та книги.

У 2026 році бібліотека планує продовжити свій розвиток у напрямку формування сучасного культурно-інформаційного центру громади. Одним із головних завдань стане запровадження нових онлайн-сервісів, які забезпечать можливість дистанційного обслуговування користувачів та надання доступу до бібліотечних ресурсів незалежно від місця перебування читача.

Важливою складовою роботи стане організація тематичних клубів за інтересами для різних вікових категорій — дітей, молоді та людей старшого віку. Це дозволить залучити нових відвідувачів, створити середовище для спілкування, обміну досвідом та розвитку талантів.

У бібліотечних просторах заплановано проведення літературних фестивалів, творчих майстерень та кінопереглядів, які сприятимуть культурному збагаченню та активному дозвіллю мешканців громади.

Фонд бібліотеки поповнюватиметься сучасними виданнями української та перекладної літератури, особливу увагу буде приділено добору якісних дитячих книг. Паралельно відбуватиметься підвищення кваліфікації бібліотечних працівників шляхом участі у навчальних програмах та тренінгах.

Для розширення технічних можливостей та підвищення якості заходів планується придбати додаткове мультимедійне обладнання, що дасть змогу проводити інтерактивні зустрічі та презентації на сучасному рівні.

Бібліотека також продовжить розвиток інклюзивного та безбар’єрного середовища, щоб залишатися доступною для всіх без винятку мешканців громади, незалежно від віку, стану здоров’я чи соціального статусу.

Комунальний заклад і надалі буде місцем, де книга, знання та нові ідеї об’єднують громаду, сприяють освіті, розвитку та культурному збагаченню кожного читача.

Комунальний заклад «Городоцька школа мистецтв» Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області здійснює свою роботу  у відокремлених класах,  що знаходяться в приміщенні ліцею с. Обарів та  у старостинському окрузі № 2 Городоцької сільської ради.

На базі школи діє відділ духових та ударних інструментів, клас бандури, скрипки, фортепіано, гітари та сольний спів.

У 2023/2024 навчальному році навчалося 96 учнів та працювало 13 викладачів. На платній основі навчалось 42 учні, 54 учнів навчались на пільговій основі,  В 2024/2025 навчальному році навчалося 104 учні та працювало  14 викладачів. На платній основі навчалось 38 учнів, 66 учнів навчались на пільговій основі. 

Покращилась матеріально – технічна база закладу, придбано ноутбки та лазерний принтер.

Перспективи на 2025-2026  навчальний рік – збільшення кількості учнів, покращення матеріально-технічної бази (підручники, музичні інструменти, сценічні костюми, мультимедійне обладнання). Проведення капітального ремонту та поточних ремонтів у відокремлених класах сіл Обарів та Бронники.

На території громади проживає

170 осіб з інвалідністю;

65 дітей з інвалідністю;

297 багатодітних сім’ї (у яких проживає 1149 дітей);

2 535 осіб похилого віку;

332 учасника бойових дій;

19 осіб з інвалідністю внаслідок війни;

3 реабілітованих особи;

22 сім’я військовослужбовців зниклих безвісти;

35 сімей загиблих (померлих) захисників;

19 дітей позбавлених батьківського піклування та дітей сиріт;

852 внутрішньо переміщених осіб прибуло до Городоцької ТГ у період дії на території України воєнного стану. Станом на сьогодні проживає 96 внутрішньо переміщених осіб (з них 20 дітей).

Дані категорії громадян потребують постійної уваги , для вирішення їх проблем.

Протягом І півріччя 2025 року до сільської ради надійшло 679 звернень громадян, з них: 656 – на особистому прийомі, 14 – від органів влади вищого рівня та 6 звернень надійшли на електронну пошту: gorodok.zvernenya@gmail.com.

Із загальної  кількості звернень – 644 вирішено позитивно, на 12 звернень надано вмотивовану відмову та 23 звернення перебувають на розгляді.

З загальної кількості громадян, що звернулися до сільської ради: 13 – від учасників бойових дій, 65 – від осіб з інвалідністю І-ІІІ гр., 19 – від членів багатодітних сімей, 11 – від членів сімей військовослужбовців, які загинули у ході війни, 1 – від осіб, потерпілих від аварії на ЧАЕС, 7 – від осіб з інвалідністю внаслідок війни та 563 – інші категорії громадян.

У своїх зверненнях громадянами, перед сільською радою, порушено 679 питань.

Серед них: 506 – з питань соціального захисту, 5 – комунального господарства, 1 – житлової політики, 3 – екології та природних ресурсів, 22 – з питань забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 127 – звернень з питань аграрної політики та земельних відносин, 8 – з питань сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей, 1 – з питань діяльності органів місцевого самоврядування, 1 – з питань освіти та науки та 5 – звернень з інших питань.

Протягом 7 місяців  2025 року було видано:

274 будівельних паспортів забудови земельної ділянки;

підготовлено та видано, відповідно до законодавства, 23 містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкта будівництва;

видано 5 паспортів прив’язки тимчасової споруди торговельного призначення.

Здійснюються повноваження щодо присвоєння, зміни, коригування, анулювання в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва поштових адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна. Протягом 2025 року відділом прийнято 242 накази щодо присвоєння, зміни, коригування, анулювання адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна.

Протягом 2025 року на всій території громади видано 77 рішень щодо надання дозволу на переведення садового будинку у житловий.

У   разі формування земельної ділянки чи зміни цільового призначення земельної ділянки для потреб, пов’язаних із забудовою, до проекту відділом архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства надається витяг із відповідної містобудівної документації. З 01 січня 2025 року по 01 серпня 2025 року відділом надано 165 витяги із містобудівної документації . Більшість прийнятих рішень у сфері земельних відносин стосуються громадян на предмет реалізації ними своїх прав на зміну цільового призначення земельних ділянок, що перебувають у власності громадян.

 Впродовж звітного періоду 3 аукціони з продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення комунальної власності.

З метою досягнення стратегічних цілей розвитку громади та забезпечення реалізації завдань, спрямованих на розвиток інфраструктури, стимулювання соціально-економічного розвитку і покращення якості життя громадян протягом 2026-2028 років, середньостроковим планом визначен 3 ключові сектори (галузі) для публічного інвестування.

Сектор (галузь) «Освіта і наука» спрямований на модернізацію закладів освіти, покращення їх інфраструктури, забезпечення якості, безпеки та доступності освіти.

Сектор (галузь) «Соціальна сфера» спрямований на забезпечення підтримки ветеранів через будівництво реабілітаційних закладів.

Підсектори  публічного інвестування визначені як освіта  і наука, створення ветеранського простору.

Сектор (галузь) «Громадська безпека» спрямований на забезпечення ефективного реагування на надзвичайні ситуації, підвищення рівня безпеки громадян, зменшення негативних наслідків стихійних лих шляхом будівництва центру безпеки. Підсектор публічного інвестування визначено як забезпечення цивільного захисту населення.

Основні напрями публічного інвестування узгоджуються із завданнями Державної стратегії регіонального розвитку України, галузевих (секторальних) стратегій у розрізі сфер державної політики а мають найвищий рівень пріоритетності серед інших напрямів відповідної галузі (сектора).

Фінансова структура публічних інвестицій

Орієнтовний граничний сукупний обсяг публічних інвестицій на 2026 – 2028 роки в розрізі джерел фінансового забезпечення та за роками становить:

тис. грн.

Показник

2026 рік (прогноз)

2027 рік (прогноз)

2028 рік (прогноз)

Разом 2026-2028 роки (прогноз)

Загальний фонд

 

150,0

 

180,00

0,0

330,0

Спеціальний фонд

4312,2

10500,0

13 000,0

27812,2

РАЗОМ

4 462,2

10 680,0

13 000,0

28 142,2

Розподіл орієнтовного граничного сукупного обсягу публічних інвестицій на 2026, 2027, 2028 роки на сектори (галузі) для публічного інвестування в межах доведеного фінансовим відділом Городоцької сільської ради орієнтовного граничного сукупного обсягу публічних інвестицій на середньостроковий період має таку структуру:

тис. грн

Галузь (сектор)

Граничний розподіл на 2026 рік

Граничний розподіл на 2027 рік

Граничний розподіл на 2028 рік

Граничний розподіл на середньостроковий період

Освіта і наука

3 652,2

5 680,0

6 000,0

15 332,2

Соціальна сфера

450,0

3 000,0

4 000,0

7 450,0

Громадська безпека

360,0

2 000,0

3000,0

5 360,0 

Загальний

результат

4 462,2

10 680,0

13 000,0

28 142,2

Середньостроковий план є документом місцевого рівня, що формує основу для якісно нового підходу до управління публічними інвестиціями в Городоцькій територіальній громаді.

Визначення наскрізних стратегічних цілей, узгодження з наявними стратегічними документами, продовження та завершення розпочатих проєктів і програм, а також закріплення пріоритетних галузей (секторів) і основних напрямів публічного інвестування забезпечують спрямування ресурсів на реалізацію ключових пріоритетів розвитку громади. Це сприятиме ефективному використанню як попередньо вкладених, так і поточних публічних інвестицій, а також створить чітке розуміння пріоритетних сфер, що потребують державної підтримки у середньостроковому періоді.

Визначення напрямів публічного інвестування відповідних галузей (секторів) для публічного інвестування має ключове значення для подальшої підготовки, оцінки проєктів та програм, а також формування єдиного проєктного портфеля публічних інвестицій держави і галузевих (секторальних) проєктних портфелів громади.

Підготовка проєктів та програм передбачає обов’язкове визначення напряму публічного інвестування у відповідній галузі (секторі), з яким пов’язаний проєкт чи програма, а також узгодження мети та цілей проєкту з таким напрямом.

Оцінка проєктів та програм включає оцінку відповідності (скринінг), галузеву (секторальну) експертну оцінку та експертну оцінку, що передбачає аналіз ряду показників, пов’язаних із напрямами публічного інвестування відповідних галузей (секторів).

Без визначення напрямів для публічного інвестування неможливо пріоритизація проєктів, які включені до галузевого (секторального) проєктного портфеля. Пріоритизація проєктів здійснюється в межах напряму відповідно до критеріїв пріоритизації, визначених структуриним підрозділом, відповідальним за реалізацію політики у відповідній галузі (секторі), та передбачає розрахунок пріоритетності проєктів за бальною системою з метою формування рейтингових списків таких проєктів за кожним напрямом публічного інвестування.

В подальшому лише ті проєкти та програми, що включені до галузевого (секторального) проєктного портфеля та відповідають основним напрямам публічного інвестування, визначеним в Додатку 1 до середньострокового плану, можуть бути включені в Єдиний проєктний портфель публічних інвестицій громади та, відповідно, зможуть отримати фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету, державного та обласного бюджетів, коштів іноземних організацій та інших коштів, не заборонених законодавством.

Розрахунок прогнозу бюджету Городоцької сільської територіальної громади проведено  на основі  основних  макропоказників  економічного та соціального розвитку  України  та пріоритетів розвитку  громади на 2026-2028 роки.

Основні  показники  для формування прогнозу визначені в  Бюджетній декларації на 2026-2028 роки

 Найменування показника

2024 рік (звіт)

2025 рік (затве-рджено)

2026 рік

2027 рік

2028 рік

Відсоток зарахування ПДФО до бюджету громади

64 %

64%

60%

60%

60%

ПДФО військових до бюджету громади

 

 

 

60%

60%

Мінімальна заробітна плата станом на початок року, грн.

7100

8000

8647

9347

9997

Відсоток росту мінімальної заробітної плати до попереднього року

6,0

12,7

8,1

8,1

7,0

І тарифний розряд ЄТС,грн.

3195

3195

3470

3744

4018

Відсоток росту І тарифного розряду до попереднього року

10,5

0

8,6

7,9

7,4

Індекс споживчих цін до попереднього року

12,0

6,3

9,7

7,1

5,6

Реверсна дотація

0

42801,5

34224,2

48352,3

51707,8

Освітня субвенція з державного бюджету

35760,7

35611,5

39001,6

42081,3

45160,9

 Внесення змін до  розміру ставок місцевих податків та зборів на середньострокову перспективу не передбачається.

ІІІ. Загальні показники прогнозу бюджету Городоцької сільської територіальної громади 

У зв’язку з дією на території України воєнного стану прогноз місцевого бюджету з 2022 року не затверджувався.

За проведеними розрахунками, з врахуванням основних  макроекономічних показників розвитку території на 2026-2028 роки загальний обсяг доходів  та видатків бюджету складе 1057711726,00 гривень. В тому числі у  2026 році 324854426,00 гривень, у 2027 році- 356758499,00 гривень,  у 2028 році 376098801,00 гривень.  Зростання загального обсягу бюджету на середньострокову перспективу  проти 2025 року заплановано на 28,9 відсотки.  По власних надходженнях загального фонду ріст складає 58925806 гривень, або 19,5 відсотки.  В загальному обсязі доходів частка міжбюджетних трансфертів становить 20,5 відсотки.

Обсяг загального фонду бюджету громади на  2026 рік передбачений в сумі 313502199,00 гривень, в тому числі за рахунок міжбюджетних трансфертів  у сумі 59121349,00 гривень, що становить 18,9 відсотка в структурі доходів. Формування спеціального фонду бюджету заплановано в сумі 11352227,00 гривень, в тому числі за рахунок коштів переданих із загального фонду бюджету 4312227,00 гривень на виконання інвестиційних проєктів. Цільові кошти природоохоронного фонду заплановані в сумі 6915000,00 гривень. Власні надходження бюджетних установ враховані в сумі 125000,00 гривень.

Прогноз бюджету територіальної громади на 2027 рік по загальному фонду розраховано в сумі 338813499,00 гривень. За рахунок Власних надходжень  буде проведено видатків загального фонду на суму 278361301,00 гривень. Спеціальний фонд бюджету  заплановано в сумі 17945000,00 гривень, із них  за рахунок коштів переданих із загального фонду бюджету планується виконання інвестиційних проєктів на суму 10500000,00 гривень, Природоохоронні видатки плануються на суму 7315000,00 гривень, власні надходження бюджетних установ складуть 130000,00 гривень.

Бюджет громади на 2028 року по загальному фонду прогнозується у сумі  355148801,00 гривень, в тому числі за рахунок міжбюджетних трансфертів у сумі 87157110,00 гривень. Обсяг спеціального фонду передбачається в сумі 20950000,00 гривень.  Надходження екологічного податку складуть 7315000,00 гривень. Власні надходження бюджетних установ заплановані в сумі 135000,00 гривень. Обсяг коштів переданих із загального фонду бюджету на виконання інвестиційних проєктів складає 13000000,00  гривень.

Загальні показники  доходів і фінансування  бюджету, граничні  показники  видатків  бюджету згідно з додатком 1 до цього прогнозу.             

ІУ. Показники доходів  бюджету Городоцької сільської територіальної громади

          Обсяг доходів бюджету територіальної громади на 2026 рік  врахований в сумі 324854426,00 гривень. Доходи загального фонду бюджету прогнозуються в сумі 317814426,00 гривень . В складі доходів загального фонду передбачено надходження  освітньої субвенції з державного бюджету в сумі 39001600,00 гривень на виплату заробітної плати педагогічним працівникам закладів  загальної середньої освіти. Субвенція з державного  бюджету  на здійснення переданих  видатків у сфері освіти за  рахунок коштів освітньої субвенції складає 2049060,00 гривень. В складі доходів загального фонду передбачені надходження інших субвенцій  з бюджетів територіальних громад в сумі 18070689,00 гривень. Відповідно до укладених договорів про співпрацю, установами Городоцької територіальної громади надаються послуги інклюзивно-ресурсного центру на суму 1134377,00 гривень, первинного медичного обслуговування на суму 13378300,00 гривень, забезпечення медикаментами пільгових категорій населення на суму 3240700,00 гривень, послуги в галузі архітектури на суму317312,00 гривень. Втрати бюджету протягом 2026 року внаслідок надання пільг  бюджетним установа із сплати земельного податку очікуються у розмірі 38992,00 гривень.

         Обсяг власних доходів загального фонду  прогнозується в сумі 258693077,00 гривень, що на 20571192,00 гривень більше очікуваного за 2025 рік, ріст становить 8,7 відсотки.  При розрахунку доходів враховано ріст мінімальної заробітної плати на 8,6 відсотки, що вплине на отримання податку на доходи фізичних осіб та на надходження єдиного податку. При цьому зарахування  ПДФО до місцевого бюджету плануються у розмірі 60 відсотків замість 64 у 2025 році.  Індексування земельного податку заплановано у розмірі 5 відсотків.  Внесення змін до  розміру ставок місцевих податків та зборів на середньострокову перспективу не передбачається. Основними джерелами наповнення бюджету у 2026 році планується податок на доходи фізичним осіб в сумі168364377,00 гривень, що становить 65,1 відсотки в структурі  доходів. Податок на майно заплановано в сумі 63240000 гривень. Надходження земельного податку  складуть гривень Основними бюджетоутворюючими підприємствами залишаються ПрАТ «РІВНЕАЗОТ», ТОВ «Короноспан Рівне», ТОВ “ІГ “АРХІ-БУД”.

Спеціальний фонд бюджету складає 7040000,00  гривень: за рахунок екологічного податку 6915000,00 гривень, власні надходження бюджетних установ  згідно з основною діяльністю складають 125000,00 гривень. Основним платником екологічного податку  є ПрАТ «РІВНЕАЗОТ».

Доходна частина бюджету на 2027 рік сформована в сумі 356758499,00 гривень. В тому числі за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету у сумі 42081300,00 гривень. Субвенція з державного  бюджету  на здійснення переданих  видатків у сфері освіти за  рахунок коштів освітньої субвенції складає 2210960,00 гривень. В складі доходів загального фонду передбачені надходження інших субвенцій  з бюджетів територіальних громад в сумі 16159938,00 гривень. Втрати бюджету протягом 2027 року внаслідок надання пільг  бюджетним установа із сплати земельного податку очікуються у розмірі 40942 гривні.

 Власні надходження загального фонду  бюджету громади розраховані в сумі 288861301,00 гривень, що на 30168224,00 гривень більше ніж у попередньому бюджетному періоді. Ріст становить 11,2 відсотки. На формування доходної частини бюджету  вплинуло збільшення мінімальної заробітної плати  та  розміру І тарифного розряду ЄТС на 7,9 відсотки, Повернення до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб від військовослужбовців. Проведено індексацію земельного податку на 5,1 відсотки.

 По спеціальному фонду бюджету доходна частина прогнозується в сумі 7445000,00 гривень. Власні надходження бюджетних установ складуть 130000,00 гривень. Екологічний податок -7315000,00 гривень.

Обсяг доходної частини бюджету громади на 2028 рік  розраховано у сумі 376098801,00 гривень. В тому числі по загальному фонду бюджету у сумі 368148801,00 гривень. Ріст становить 5,4 відсотки. Міжбюджетні трансферти до бюджету громади передбачаються в сумі 45160900,00 гривень. Втрати бюджету протягом 2028 року внаслідок надання пільг  бюджетним установа із сплати земельного податку очікуються у розмірі 42989,00 гривень.

 Спеціальний фонд  бюджету планується у сумі 7950000,00 гривень. Екологічний податок складе 7815000,00 гривень, власні надходження враховані в сумі 135000,00 гривень.

Показники  за основними видами доходів  бюджету згідно з додатком 2 цього прогнозу.   

 V. Показники фінансування бюджету, показники місцевого боргу, показники надання місцевих гарантій, обсяг гарантійних зобов’язань та гарантованого Городоцькою сільською територіальною громадою боргу 

Богові зобов’язання  бюджету Городоцької сільської територіальної громади відсутні. Боргове навантаження на бюджет громади в середньостроковій  перспективі не планується.

Показники  місцевого боргу  згідно додатком 4 до цього прогнозу.

Бюджет громади у середньостроковій перспективі планується збалансованим та бездефіцитним.  Загальний фонд бюджету планується з профіцитом на суму коштів переданих із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду) на забезпечення  публічних інвестиційних проєктів у 2026  році у сумі 4462227,00 гривень, у 2027 році – 10680000,00 гривень, у 2028 році -13000000,00 гривень. Спеціальний фонд прогнозується з дефіцитом на той же обсяг коштів переданих із загального фонду бюджету до спеціального фонду.

Показники фінансування  бюджету  згідно з додатком 3 до цього прогнозу.

Надання місцевих  гарантій та гарантійних зобов’ань протягом 2026-2028 років не планується.

Показники гарантійних зобовязань з додатком 5 до цього прогнозу.

Обсяг  ресурсів на  реалізацію  публічних інвестиційних проєктів  та програм публічних інвестицій територіальної громади на середньострокову перспективу планується в сумі 28472227,00 гривень. В тому числі  по загальному фонду бюджету на забезпечення співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти `Нова українська школа` на 2026-2027 роки в сумі 330000,00 гривень. У 2026 році-150000,00 гривень, у 2027 році -180000,00 гривень.  По спеціальному фонду бюджету планується виконання публічних інвестиційних проєктів на суму 15002227,00 гривень  по відділу освіти, культури, молоді та спорту сільської ради на прогнозований період. Планується співфінансування капітального ремонту харчоблоку  Обарівського ліцею на суму 2502227,00 гривень у 2026 році. Та виділення коштів на будівництво протирадіаціних укриттів в Карпилівській та Бронницькій гімназіях.   По Городоцькій сільській раді, як головному розпоряднику коштів місцевого бюджету передбачається  виконання інвестиційних проєктів на суму 5360000,00 гривень . В галузі забезпечення громадська безпека планується будівництво центру безпеки на суму 5360000,00 гривень та у галузі соціальна сфера  створення ветеранського простору на суму 7450000,00 гривень.

         Показники обсягу публічних інвестицій згідно з додатком 9  до цього прогнозу.         

VI. Показники видатків бюджету Городоцької сільської територіальної громади та надання кредитів з бюджету 

         Під час  формування видаткової частини прогнозу Городоцької сільської територіальної громади на 2026-2028 роки враховано прогнозні розміри прожиткового мінімуму розраховано з огляду на основні макропоказники економічного і соціального розвитку України, зокрема з урахуванням підвищення темпів індексу споживчих цін для відповідного року, що становитиме: (гривень)

Прожитковий мінімум

2026 рік

2027 рік

2028 рік

На одну особу

 

33209

3358

3536

Для дітей віком до шести років

 

2817

2947

3103

Для дітей віком від шести до 18 років

3512

3676

3871

Для працездатних осіб

 

3328

3482

3667

Для осіб, які втратили працездатність

 

2595

2715

2859

Під час формування видаткової частини на 2026—2028 роки  враховано такі показники:

мінімальної заробітної плати:

з 1 січня 2026 р. в розмірі 8 647 гривень;

з 1 січня 2027 р. в розмірі 9 347 гривні;

 з 1 січня 2028 р. в розмірі 9997 гривень;

посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:

з 1 січня 2026 р. в розмірі 3 470 гривень;

з 1 січня 2027 р. в розмірі 3 744 гривні;

з 1 січня 2028 р. в розмірі 4 018 гривень.

 З огляду на необхідність підтримки найуразливіших громадян, ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей осіб і членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України пріоритетом соціальної політики у середньостроковій перспективі визначено підтримку громадян у подоланні складних життєвих обставинах із збереженням адресних підходів та заходів щодо їх розв’язання, формування безпечного  середовища життєдіяльності людей .

Завданнями на 2026—2028 роки є:

забезпечення максимальної адресності та наближеності надання відповідної соціальної підтримки тим, хто її потребує;

прозорість та максимальна об’єктивність критеріїв в отриманні соціальної підтримки;

здійснення заходів, спрямованих на поліпшення демографічного стану щодо підтримки сімей, стимулювання народжуваності, підтримки поєднання батьківства та зайнятості;

забезпечення проведення заходів спрямованих на забезпечення рівності прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя;

удосконалення підходів, спрямованих на реалізацію прав дітей, їх соціального захисту, всебічного розвитку та виховання в сімейному оточенні;              

удосконалення механізму надання соціальних послуг з метою наближення їх до вразливих груп населення;

підтримка осіб з інвалідністю;

здійснення заходів, спрямованих на створення умов для реалізації особами з інвалідністю права на працю.

всебічна підтримка ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності (далі — 25 ветерани війни), членів сімей таких осіб і членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України ;

забезпечення ветеранам війни системи мотивацій і самореалізації у цивільному житті за допомогою надання ветерану війни нових можливостей щодо задоволення його потреб;

створення ветеранського простору у межах територіальної доступності;

створення центру безпеки громадян територіальної громади.

У галузі освіти на середньострокову перспективу планується :

підвищення престижності праці працівників закладів освіти шляхом впровадження різних мотиваційних стимулів;

облаштування належних та безпечних умов для проведення освітнього процесу в закладах освіти з метою забезпечення доступності і безперервності освіти незалежно від безпекової ситуації;

продовження  реалізації реформи “Нова українська школа”;

забезпечення умов для формування ефективної мережі закладів освіти із урахуванням інтересів учасників освітнього процесу та потреб громади;

впровадження ефективних освітніх програм для реалізації патріотичного виховання;

розбудову безпечного та інклюзивного освітнього середовища для доступу до якісної освіти;

забезпечення реалізації права кожної дитини на повноцінне харчування, зниження рівня захворюваності, підтримку фізичного та психічного здоров’я школярів;

забезпечення доступу до дошкільної освіти з метою повернення батьків, особливо матерів, на ринок праці;

розширення позашкільної роботи з дітьми, зміцнення матеріально-технічної бази позашкільних закладів;

приведення до належного стану приміщення школи естетичного виховання, зміцнення її матеріальної бази , розширення кількості напрямків музичного виховання;

цифрову трансформацію освіти підтримку учасників освітнього процесу.

У сфері охорони здоров’я пріоритетними напрямками середньострокового планування є:

забезпечення для населення доступної, якісної і безоплатної медичної допомоги;

створення належних умов у медичних  закладах громади;

посиленні первинної медичної допомоги, як економічно доцільного рівня медичної системи та розвитку профілактичного напряму ;

забезпечення  медичним обладнанням застосування сучасних методів ранньої діагностики хвороб ;

подальший  розвитку амбулаторного (стаціонарозамінного) лікування, як найбільш ефективної з економічного та клінічного поглядів моделі надання медичної допомоги та способу оптимізації ресурсів без зниження якості допомоги (перехід від дорогого стаціонарного сегменту до гнучких, пацієнтоорієнтованих форм надання послуг);     

забезпечення медикаментами та виробами  медичного призначення пільгових категорій населення;

посилення контролю за якістю надання медичних послуг та безоплатністю медичних послуг для пацієнтів.       

 У сфері молоді та спорту у середньостроковій перспективі громада сприятиме розвитку фізичної культури та спорту, створенню можливостей для самореалізації та розвитку потенціалу дітей та  молоді, українських суспільно державних цінностей та формуванню на їх основі української національної та громадянської ідентичності.

Завданнями на 2026—2028 роки є:

реалізація заходів з популяризації українських суспільно-державних цінностей та формування на їх основі української національної та громадянської ідентичності;

реалізація заходів молодіжної політики та залучення до неї усіх категорій молоді громади;

відновлення ментального здоров’я шляхом розширення доступу всіх верств населення до рухової активності;

розширення  роботи з усіми категоріями громадян щодо залучення їх до занять спортом;

зміцнення матеріальної бази спортивних закладів, спортивних майданчиків, спортивних залів. збільшення кількості гуртків за напрямками занять спортом;

належне представлення громади  спортсменами на спортивних змаганнях усіх рівнів, підтримання статусу однієї з найкращих сільських  спортивних громад.

У сфері культури та туризму є створення  умов для творчої самореалізації громадян, збереження культурно-духовної спадщини, повноцінного функціонування закладів культурно-дозвілевого комплексу. Основним завданням закладів культури на сьогодні є та в  середньостроковій перспективі залишається підвищення культурного рівня, естетичного виховання громадян, задоволення культурних потреб населення громади.

Завданнями на 2026-2028 роки залишається :

створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства, підтримку культурного розмаїття шляхом функціонування закладів культури розвитку гурткової роботи, залучення до занять культурою більшої кількості населення;

забезпечення  підтримки розвитку і застосування української мови в усіх сферах суспільного життя;          

меморіалізація російсько-української війни, зокрема шляхом створення виставок і творів мистецтва, присвячених подіям російсько української війни;
зміцнення престижності роботи працівників закладів культури;

забезпечення належного стану приміщень та зміцнення їх матеріально-технічної бази закладів культури;

підтримка роботи народних та зразкових колективів, зміцнення їх матеріальної бази;

проведення культурно-масових заходів серед населення громади, продовження проведення започаткованого фестивалю босоніж «Вишнева гора»;

розширення туристичної привабливості території громади;         

долучення  об’єктів  природно-заповідного фонду  та історико-культурних пам’яток громади до визнаних туристичних маршрутів Рівненщини;

залучення населення до надання туристичних послуг;

сприяння створенню місцевих туристичних продуктів (екологічних стежок, зон відпочинку тощо);

виготовленню рекламної продукції туристичного змісту.

Планується продовження благоустрою території, розширення дорожньо-транспортної інфраструктури, екологічної безпеки громади, яке включає в себе:

впорядкування та покращення зовнішнього вигляду, функціональності та безпеки території громади

створення належних умов для проживання громадян;

покращення стану доріг;

покращення  зовнішнього та  санітарного стану населених пунктів;

озеленення території утримання в належному стані та розширення зони парків та скверів;

освітлення вулиць населених пунктів;

організацію вивезення твердих побутових відходів населення,    

здійснення заходів з охорони та раціонального використання водних ресурсів  (запобігання забрудненню водних об’єктів неочищеними та недостатньо очищеними стічними водами; покращення ступеня очистки стічних вод на очисних спорудах; поліпшення технічного стану водних об’єктів, зокрема, відновлення та підтримання їх сприятливого гідрологічного режиму та санітарного стану, винесення в натуру водоохоронних зон водних об’єктів (річки, ставків, потічків, забезпечення контролю якості повітря. 

У плані на середньострокову перспективу планується здійснення заходів територіальної оборони, надання допомоги внутрішньопереміщеним особам. З метою їх адаптації до умов проживання в громаді.        

Обсяг видатків бюджету територіальної громади на  середньострокову перспективу заплановано в сумі 1057711726,00 гривень, що відповідає граничним показникам доходної частини бюджету з врахуванням обсягу міжбюджетних трансфертів з бюджетів інших рівнів. Бюджет громади на 2026 рік розраховано в сумі 324854426,00 гривень. На 2027 рік у сумі 256758499,00 гривень. На 2028 рік 376098801,00 гривень. Протягом 2026-2028 років планується побудова на території громади  ветеранського простору та центру безпеки . Зміни у структурі та чисельності працівників бюджетних установ не плануються. Кількість отримувачів  публічних послуг планується на рівні 2025 року, крім надання допомог ветеранам війни, см’ям загиблих та іншим категоріям населення, яке потребує соціального захисту.

По проведеним розрахунках, граничний обсяг видатків по головному розпоряднику коштів- Городоцькій сільській раді доведено в сумі 123240738,00 гривень на 2026 рік, 125201845,00 гривень на 2027 рік та 139674724,00 гривень  на 2028 рік. Ріст видаткової частини бюджету по головному розпоряднику становить 13,4 відсотки. На виконання публічних інвестиційних проєктів передбачені видатки в сумі 12810000,00 гривень.

Відділу освіти, культури, молоді та спорту граничні показники по роках складуть у 2026 році159186328,00 гривень, у 2027 році- 173839874,00 гривні, у 2028 році174770627,00 гривень. Ріст протягом років становить 9,8 відсотки. На виконання публічних інвестиційних проєктів передбачені видатки в сумі15332227,00 гривень.

Видатки фінансового відділу складуть  у 2026 році 42427360,00 гривень, у 2027 році 57716780,00 гривень, у 2028 році 61653450,00 гривень. У складі видатків заплановано реверсну дотацію у 2026 році 34224200,00 гривень. У 2027 році- 48352300,00 гривень, у 2028 році -51707800,00 гривень. Резервний фонд планується у сумі  2026 рік-2500000,00 гривень, у 2027 році- 3000000,00 гривень, у 2028 році 3000000,00 гривень.

Граничні  показники видатків місцевого бюджету Городоцької сільської територіальної громади  головним розпорядникам  бюджетних коштів згідно з додатком 6 до цього прогнозу.

Граничні  показники  видатків бюджету  Городоцької сільської територіальної громади  за Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету згідно з додатком 7 до цього прогнозу.

Граничні показники  кредитування бюджету за Типовою  програмною класифікацією видатків та кредитування бюджету згідно з додатком 8 до цього прогнозу.

VII. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами        

Обсяг реверсної дотації з бюджету Городоцької сільської територіальної громади до державного бюджету у 2026 році,  запланований при розрахунку горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів, у суму 34224200,00 гривень, у 2027 році- 48352300,00 гривень, у 2028 році- 51707800,00 гривень. Ріст вилучення передбачається 51,1 відсотки.

Відповідно до статті 93 Бюджетного кодексу України для забезпечення надання необхідних послуг жителям громади , відповідно до укладених договорів про співпрацю та співробітництво, Городоцька сільська територіальна громада надає  послуги соціального забезпечення в КЗ «Центр надання соціальних послуг» Дядьковицької сільської ради: стаціонарний догляд у стаціонарному відділені та  догляд вдома . На ці цілі передбачено передачу коштів іншої субвенції з бюджету громади  до бюджету Дядьковицької сільської територіальної громади  не середньостроковий період в сумі 4704030,00 гривень. Бюджету Рівненської міської територіальної громади передаються кошти іншої субвенції в сумі 1124960,00 на забезпечення збереження архівних фондів в трудовому архіві. Шпанівською територіальною громадою надаються послуги методичної допомоги та перепідготовки педагогічних працівників  на суму 900000,00 гривень.

Надходження  освітньої субвенції з державного бюджету у 2026 році плануються  в сумі 39001600,00 гривень на виплату заробітної плати педагогічним працівникам закладів  загальної середньої освіти. Субвенція з державного  бюджету  на здійснення переданих  видатків у сфері освіти за  рахунок коштів освітньої субвенції складає 2049060,00 гривень. В складі доходів загального фонду передбачені надходження інших субвенцій  з бюджетів територіальних громад в сумі 18070689,00 гривень. Відповідно до укладених договорів про співпрацю, установами Городоцької територіальної громади надаються послуги інклюзивно-ресурсного центру на суму 1134377,00 гривень, первинного медичного обслуговування на суму 13378300,00 гривень, забезпечення медикаментами пільгових категорій населення на суму 3240700,00 гривень, послуги в галузі архітектури на суму 317312,00 гривень.

В складі доходів загального фонду 2027 році передбачені надходження інших субвенцій  з бюджетів територіальних громад в сумі 16159938,00 гривень.

Міжбюджетні трансферти до бюджету громади у 2028 році передбачаються в сумі 45160900,00 гривень.   

Показники  міжбюджетних трансфертів з інших  бюджетів у розрізі їх видів та бюджетів згідно з додатком 10 цього прогнозу.

Показники  міжбюджетних трансфертів з іншим  бюджетам у розрізі їх видів та бюджетів згідно з додатком 11 цього прогнозу.

VIII. Інші положення та показники прогнозу бюджету Городоцької сільської територіальної громади

На основі проведених розрахунків прогнозу бюджету Городоцької сільської територіальної громади на 2026-2028 роки буде проведено розрахунок та затвердження бюджету громади на 2026 рік. Додатковий вплив на затвердження  місцевого бюджету будуть  мати нормативно-правові акти прийняті Верховною радою України в процесі затвердження Державного бюджету України на 2026 рік, ризики впливу воєнного стану. Також вплив можуть мати різка зміна соціально-політичної та економічної ситуації ситуації в регіоні. 

Сільський голова                                                                        Сергій ПОЛІЩУК

ДОДАТКИ ДО ПРОГНОЗУ БЮДЖЕТУ