- Структура
- Рада
- Виконавчий комітет
- Офіційні документи
- Публічна інформація
- Адмінпослуги
- Бюджет. Податки
- Регуляторна політика
- Освіта. Культура. Спорт
- Соціальний захист
- Інформація для ВПО
- Служба у справах дітей
- Медицина
- Містобудівна діяльність
- Аграріям
- Цивільний захист
- Військовий облік
- Воєнний стан
- Герої не вмирають
- «Центр пробації»
- Петиції
Дат оприлюднення 15.05.2024
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
проекту містобудівної документації
«детальний план території для розміщення об’єктів і споруд телекомунікацій, об’єктів громадського харчування та виробничих територій за межами населеного пункту на території Городоцької сільської ради Рівненського району (внесення змін)»
У зв’язку з розробленням детального плану території, відповідно до Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про стратегічну екологічну оцінку» виконавчий комітет Городоцької сільської ради оприлюднює Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту, а саме: «Детальний план території для розміщення об’єктів і споруд телекомунікацій, об’єктів громадського харчування та виробничих територій за межами населеного пункту на території Городоцької сільської ради Рівненського району Рівненської області (внесення змін)»
(проєкту документа державного планування місцевого та регіонального рівнів)
1. Замовник
Городоцька сільська рада (35314, Рівненська область, Рівненський район, с. Городок, вул. Шевченка, буд. 4; Код ЄДРПОУ: 04387183); Контактні телефони: (0362) 61-86-87, (0362) 20-15-86)
2. Вид та основні цілі МД та його зв’язок з іншою МД.
Вид – містобудівна документація на місцевому рівні – детальний план території.
Внесення змін до детального плану території для розміщення об’єктів і споруд телекомунікацій, об’єктів громадського харчування та виробничих територій за межами населеного пункту на території Городоцької сільської ради Рівненського району розробляється згідно рішення Городоцької сільської ради від 25 листопада 2022 року № 1115 «Про внесення змін до містобудівної документації».
Зміни вносяться до детального плану території для розміщення об’єктів і споруд телекомунікацій та об’єктів громадського харчування за межами населеного пункту на території Городоцької сільської ради Рівненського району, затвердженого розпорядженням голови Рівненської райдержадміністрації від 15 грудня 2020 року № 359 «Про затвердження детального плану території».
Проектне рішення детального плану території базується на:
Раціональному використанні території і формування об’ємно-просторової композиції ;
Врахуванні існуючого рельєфу місцевості;
Врахуванні існуючих планувальних обмежень;
Врахуванні інтересів власників суміжних ділянок;
Дотриманні відстаней від проектних інженерних мереж та споруд для повноцінного функціонування виробничої та транспортної інфраструктури;
Протипожежні вимоги.
В детальному плані території опрацьовано планувальне рішення використання території площею5,0827 га.
Проєктні рішення базовані на:
-врахування існуючої забудови;
-врахуванні існуючого рельєфу місцевості;
-врахуванні існуючих планувальних обмежень.
Проєктом передбачено раціональне розміщення забудови з визначенням основних регламентів.
При внесення змін до детального плану території враховуються Схема планування території Рівненської області (затверджена від 31.03.2012року), Положення схеми районної планіровки Рівненського району, чинність якої продовжено рішенням Рівненської районної ради від 19.04.2013 року № 1080 в частині, що не суперечить Схемі області, генеральний план с. Городок, затверджений рішенням Городоцької сільської ради від 28.05.2013 № 545 та план зонування території с. Городок, затверджений рішенням Городоцької сільської ради від 16.12.2014 року №1020, Стратегія розвитку Рівненської області на період до 2027 року (затверджена рішенням Рівненської обласної ради від 13 березня 2020 року №1618), Програма державного моніторингу у галузі охорони атмосферного повітря на 2022 – 2026 роки Рівненської зони (затверджена розпорядженням голови ОДА від 18.10.2022 № 328), Програма охорони навколишнього природного середовища на території Городоцької сільської ради на 2024-2026 роки (затверджена рішенням Городоцької сільської ради від 15.11.2023 № 1477), Програма розвитку земельних відносин та охорони земель на території Городоцької сільської ради на 2024-2026 роки (затверджена рішенням Городоцької сільської ради від 15.11.2023 № 1478), Програма економічного та соціального розвитку території Городоцької сільської територіальної громади на 2024 рік (затверджена рішенням Городоцької сільської ради від 05.12.2023 № 1530), детальних планів територій, розроблених та затверджених у відповідності до чинного законодавства, земельного кадастру.
3. Якою мірою МД визначає умови для здійснення діяльності або надання документів дозвільного характеру на реалізацію видів діяльності та об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури ОВД.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
У рамках етапу визначення обсягу СЕО можливим вбачається лише формування орієнтовного переліку видів діяльності, які однозначно передбачені в контексті подальшої реалізації планувальних рішень МД та відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» потребують здійснення процедури ОВД у розрізі сфер господарської діяльності у тій чи іншій функціональній зоні, що розглядаються у МД.
Внесенням змін до детального плану території передбачено розміщення і подальше функціювання наступних об’єктів, що потребують здійснення оцінки впливу на довкілля:
зони передбачені для виробництв ІІ класу шкідливості з СЗЗ 500 м;
зони передбачені для виробництв ІІІ класу шкідливості з СЗЗ 300 м;
зона промислових підприємств і технологічних об’єктів та установок ІV-го класу з СЗЗ 100м;
зона промислових підприємств і технологічних об’єктів та установок V-го класу з СЗЗ 100м.
Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно зі ст. 24 регулюється вибір, надання земельних ділянок та зміна функціонального призначення територій.
Рішеннями що закладені в проєкті передбачено розміщення на території ДПТ об’єктів, що можуть здійснювати негативний вплив на навколишнє середовище.
Захист зелених насаджень повинен здійснюватися згідно з природоохоронним законодавством. Перед будівництвом споруд та будівель необхідно зняти рослинний шар. Родючий шар повинен бути збережений для наступного використання (рекультивації).
Згідно методичних рекомендацій із здійснення екологічної оцінки документів державного планування (п. IV) СЕО обов ‘язково проводиться щодо проєктів ДДП, які відповідають одночасно двом критеріям відповідно до статті 2 Закону, а саме: які стосуються містобудування та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля/або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для довкілля. Відповідно до ДБН А.2.2-1- 2003 Додаток Е та ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» об’єкт ДДП не має відноситься ні до першої ні до другої категорії видів планової діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля.
Таким чином, даний детальний план території потребує проходження процедури стратегічної екологічної оцінки.
Разом з тим, відповідно до нормативних документів (СН 173-96 п. 5.4) – промислові та інші об’єкти, що є джерелами забруднення навколишнього середовища хімічними, фізичними та біологічними факторами, при неможливості створення безвідходних технологій повинні відокремлюватись від житлової забудови СЗЗ.
СЗЗ слід встановлювати від джерела шкідливості до межі житлової забудови, ділянок громадських установ, будинків і споруд в т. ч. дитячих, навчальних, лікувально-профілактичних установ, закладів соціального забезпечення, спортивних споруд та інших, а також територій парків, скверів та інших об’єктів зеленого будівництва загального користування, ділянок оздоровчих та фізкультурно-спортивних установ, місць відпочинку, садівничих товариств та інших прирівняних до них об’єктів СЗЗ встановлюються:
для підприємств з технологічними процесами, які є джерелами забруднення атмосферного повітря;
для підприємств з технологічними процесами, які є джерелами шуму, ультразвуку, вібрації, електромагнітних випромінювань, іонізуючих випромінювань та інших шкідливих факторів, від будівель, споруд та майданчиків, де встановлено обладнання (агрегати, механізми), що створює ці шкідливості;
для теплових електростанцій, промислових та опалюваних котелень; від димарів та місць зберігання і підготовки палива, джерел шуму; для санітарно[1]технічних споруд та установок комунального призначення, а також сільськогосподарських підприємств – від межі об’єкту.
На зовнішній межі СЗЗ, зверненої до житлової забудови, концентрації та рівні шкідливих факторів не повинні перевищувати їх гігієнічні нормативи.
СЗЗ не повинна розглядатись як резерв розширення підприємств, сельбищної території і прирівняних до них об’єктів. Основою для встановлення СЗЗ є санітарна класифікація підприємств, виробництв та об’єктів.
В межах СЗЗ не можна допускати розміщення нових:
житлових будинків з прибудинковими територіями, гуртожитків, готелів, будинків для приїжджих;
дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, лікувально – профілактичних та оздоровчих установ загального та спеціального призначення зі стаціонарами;
спортивних споруд, садів, парків, садівничих товариств;
охоронних зон джерел водопостачання, водорозбірних споруд та споруд водорозподільної мережі;
не допускається використання для вирощування сільськогосподарської продукції, худоби земель СЗЗ підприємств, що забруднюють довкілля високотоксичними речовинами.
Визначення обсягу СЕО.
Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території громади.
Визначення основних екологічних проблем:
Основними екологічними проблемами територіальної громади є:
- Повітряний басейн:
-забруднення повітряного басейну автотранспортом.
- Водні ресурси:
– відсутність встановлених меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг.
-відсутність централізованої каналізації;
-відсутність системи очищення дощових і талих вод.
- Земельні ресурси:
-інтенсивне сільськогосподарське використання земель;
-відсутність геоекологічної інфраструктури (лісосмуги, пасовища, тощо);
-зниження родючості ґрунтів;
– наявність кладовища традиційного поховання в межах населеного пункту.
- Здоров’я населення:
-незадовільна доступність та якість питної води . (підземні води слабо солонкуваті).
- Санітарна очистка території:
-нездійснення роздільного збору ТПВ;
-наявність несанкціонованих сміттєзвалищ.
4. Ймовірні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, та для територій з природоохоронним статусом.
а) для довкілля, в тому числі для здоров’я населення:
в ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування зокрема, мають бути оцінені наслідки території загальною площею є 5,0827 га для таких компонентів довкілля:
ґрунти;
атмосферне повітря;
водні ресурси;
стан фауни, флори, біорізноманіття, землі;
кліматичні фактори;
у тому числі для здоров’я населення.
Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від проектних об’єктів промисловості на здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом:
території з природоохоронним статусом відсутні.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
територія, для якого розробляється детальний план території, знаходиться на території Рівненської області, яка не межує з сусідніми державами — транскордонні наслідки відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо МД не буде затверджено.
Декілька можливих сценарії розвитку еколого-економічних процесів:
– пасивного розвитку (нульовий): представлений документ державного планування не затверджується та не виконується;
– інтенсивного розвитку (трендовий): представлений документ державного планування затверджується, але не виконується в повній мірі;
– раціонального розвитку територій (оптимістичний): представлений документ державного планування затверджується та виконується.
У контексті СЕО детального плану території для розміщення об’єктів і споруд телекомунікацій, об’єктів громадського харчування та виробничих територій за межами населеного пункту на території Городоцької сільської ради Рівненського району і з метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути варіант «нульовий сценарій», без впровадження проектних змін.
Пропонується затвердження внесення змін до детального плану території для розміщення об’єктів і споруд телекомунікацій, об’єктів громадського харчування та виробничих територій за межами населеного пункту на території Городоцької сільської ради Рівненського району, оскільки він є оптимальним відповідно до реальних умов та найбільш повно відповідає цілям територіальної громади. При виборі альтернатив планується розглянути варіанти впровадження заходів з оптимального принципу формування території, не допущення погіршення стану навколишнього середовища.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО
Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення детального плану території для розміщення об’єктів і споруд телекомунікацій, об’єктів громадського харчування та виробничих територій за межами населеного пункту на території Городоцької сільської ради Рівненського району, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.
Під час підготовки Звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища. А також оцінити вплив на навколишнє середовище в період будівництва, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планованої діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.
Розробити комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров’я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності:
вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянками розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.) та інших компонентів природного середовища;
розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища;
оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах;
визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище і біоту;
зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості);
повідомити громадськість про ефективність проекту і можливі екологічні наслідки.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.
Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію (за її наявності):
інформацію, яка міститься в інших законодавчих актах і має відношення до проекту ДДП;
статистичну інформацію щодо району планованої діяльності;
дані моніторингу існуючого стану довкілля (кліматичні, метеорологічні, гідрологічні спостереження, дані про фонове забруднення та ін.);
дані топографічних та геологічних вишукувань (за їх наявності);
діючі методики розрахунку викидів забруднюючих речовин від планованих джерел викиду;
комп’ютерні програмні комплекси для розрахунку розсіювання забруднюючих речовин в приземному шарі атмосферного повітря;
іншу доступну інформацію.
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.
В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально-економічного розвитку району та підвищення якості життя населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання МД.
Для покращення містобудівного та рекреаційного середовища, охорони довкілля, рекомендовано виконання ряду планувальних та інженерних заходів по облаштуванню території відповідно вимог ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».
Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.
Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) дотримання нормативних меж санітарно-захисної зони;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.
У відповідністю з державною політикою в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні еко-енергозберігаючі технології та матеріали, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.
При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: – відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; – заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.
В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проект містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування, а сприятиме інвестиційної привабливості населеного пункту та області в цілому.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Стратегічна екологічна оцінка повинна бути здійснена у відповідності до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ДСТУ-Н Б Б.1.1-10:2010 «Настанова з використання розділів Охорона навколишнього природного середовища у складі містобудівної документації. Склад та вимоги»; Методичних рекомендацій одо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації, затверджених наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України № 705 від 18.10.2023.
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Усі зауваження і пропозиції, та строки їх подання від громадськості до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, необхідно надсилати до Городоцької сільської ради (Код ЄДРПОУ: 04387183) за адресою:
35314, Рівненська область, Рівненський район, с. Городок, вул. Шевченка, буд. 4;
Контактний телефон: +38(068)9044993
E-mail: gorodoksrada@gmail.com
Відповідальна особа: начальник відділу архітектури, земельних відносин та житлово-комунального господарства Городоцької сільської ради – Опанасик Тетяна Миколаївна
33001, м. Рівне, вул. Соборна, 195, каб. 82
Телефон: +38(068)9044993
E-mail: arh.gorodok.rv@gmail.com
Строки подання:
Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються протягом 10 днів з дня її оприлюднення (до 24 травня 2024 року).