Дата оприлюднення 13.03.2023

Аналіз регуляторного впливу
до проєкту рішення Городоцької сільської ради
«Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради» 

І.  Визначення проблеми

Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання та з дотриманням вимог статей 8, 9, 31-38 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року, № 308 (із змінами). Цей документ містить обґрунтування необхідності прийняття регуляторного акту – рішення Городоцької сільської ради «Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради».

Статтею 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що Правила благоустрою населених пунктів розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населених пунктів для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

Городоцька сільська територіальна громада була утворена відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 722-р „Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Рівненської області”.

Городоцька сільська територіальна громада утворилась шляхом об’єднання Городоцької, Обарівської та Бронницької сільських рад. Наразі громада складається з 12 населених пунктів: с. Городок, с. Обарів, с. Бронники, с. Карпилівка, с.Караєвичі, с.Метків, с. Рубче, с. Михайлівка, с. Ставки, с. Рогачів, с. Білівські Хутори.

На території громади утворено три старостинські округи: Обарівський, Бронниківський та Карпилівський. Центральною садибою громади є село Городок.

Чисельність населення громади станом на 01 липня 2022 року становить  12 968 чол. Загальна площа територіальної громади становить 131,507 км2.

В зв’язку із збільшенням території об’єднаної територіальної громади, виникла необхідність врегулювання питання у сфері благоустрою на території усіх населених пунктів Городоцької сільської територіальної громади.

Сільські ради, що увійшли до складу новоутвореної громади не мали власних затверджених правил благоустрою.На даний час на території громади діють «Типові правила благоустрою території населеного пункту», затверджені міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27 листопада 2017 року № 310 (далі – Типові правила благоустрою). Проте за час існування територіальної громади виявлено ряд проблемних питань, не охоплених цим нормативним актом. Тому виникла необхідність розробити на основі Типових правил благоустрою Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради, що враховують особливості території громади.

Розроблення регуляторного акта також викликане необхідністю запровадження ефективних і комплексних заходів з утримання території населених пунктів громади у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об’єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об’єктів; організація належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об’єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; створення умов для реалізації прав суб’єктами у сфері благоустрою на території населених пунктів Городоцької сільської територіальної громади.

Даним регуляторним актом пропонується розв’язати низку проблем, таких як:

– відсутність чіткого регламентування обов’язків юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою в усіх населених пунктах громади;

– неможливість притягнення до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні правил благоустрою, через відсутність або недосконалість відповідних норм у Типових правилах благоустрою.

Визначені проблеми справляють негативний вплив, перш за все, на громадян (мешканців та гостей громади), яким не забезпечується сприятливе для життєдіяльності середовище, у тому числі захист довкілля, належний санітарний стан, збереження об’єктів та елементів благоустрою. Негативний вплив від вищезазначених проблем зазнають також суб’єкти господарювання. Порушення благоустрою призводить до неможливості ефективно здійснювати господарську діяльність. Вказані проблеми є актуальними в масштабах всіх населених пунктів Городоцької сільської територіальної громади.

Відносини у сфері благоустрою стосуються усіх верств населення.

Визначення основних груп (підгруп), на які проблеми справляють вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

Держава

+

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва 

+

Проблема, яку пропонується вирішити в результаті прийняття регуляторного акту, є важливою для Городоцької сільської територіальної громади та не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки потребує здійснення заходів з благоустрою, які відповідно до чинного законодавства є компетенцією місцевих рад. 

ІІ. Цілі державного регулювання

Проєкт акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної у першому розділі цього аналізу регуляторного впливу.

Прийняття проєкту акта забезпечить створення умов для практичної реалізації Закону України «Про благоустрій населених пунктів» в частині визначення правових, економічних, екологічних, соціальних та організаційних засад благоустрою територій населених пунктів Городоцької сільської ТГ для забезпечення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей 

  1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

 

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Дана альтернатива є неприйнятною, оскільки не вирішує проблем у сфері благоустрою, що накопичуються через відсутність відповідних норм в діючих на даний час на території громади Типових правилах благоустрою.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту рішення Городоцької сільської ради «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради»

Повністю відповідає потребам у вирішенні проблем.

Дозволить:

– підвищити рівень державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою на території населених пунктів Городоцької сільської територіальної громади;

– розширити та деталізувати типові правила благоустрою з врахуванням особливостей території громади;

– наявність єдиного систематизованого нормативно-правового акту, який регулює відносини, що виникають у сфері благоустрою на території усіх населених пунктів громади, визначає єдині правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою і спрямований на створення сприятливих умов для життєдіяльності людини.

 

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Вигоди відсутні. Проблеми на місцевому рівні залишаються невирішеними.

Витрати з місцевого бюджету на відновлення об’єктів та елементів благоустрою.

Прийняття проєкту рішення Городоцької сільської ради «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради»

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, підвищення рівня державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою на території населених пунктів Городоцької сільської територіальної громади, поліпшення умов захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля під час утримання об’єктів благоустрою, покращення інженерно-технічного і санітарного стану об’єктів благоустрою, встановлює чітке визначення прав і обов’язків суб’єктів у сфері благоустрою, забезпечує наявність єдиного систематизованого нормативно-правового акту в сфері благоустрою для всіх населених пунктів громади.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту, проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур його оприлюднення

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

1

2

3

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні.

Погіршення стану об’єктів благоустрою; зниження рівня комфортності громадського середовища та туристичної привабливості населених пунктів громади

Альтернатива 2

Прийняття проєкту рішення Городоцької сільської ради «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради»

Установлення єдиних основних критеріїв та вимог щодо належного утримання об’єктів благоустрою населених пунктів громади; створення сприятливих умов життєдіяльності, санітарного благополуччя для населення, покращення благоустрою територій населених пунктів, користування суспільними благами за рахунок покращення санітарного та технічного стану доріг, вулиць, парків, скверів, інших об’єктів та елементів благоустрою загального користування. Чітке визначення прав та розподіл обов’язків у сфері благоустрою між громадянами, органами влади, установами, організаціями та суб’єктами господарювання.

Витрати на утримання прибудинкових  та прилеглих територій

 Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро (ФОП)

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

1

7

223

687

918

Питома вага групи в загальній кількості, відсотків

0,11%

0,76%

24,29%

74,84%

100,00%

Примітка: * за даними Фінансового відділу Городоцької сільської ради та ДФС.

Під дію регулювання підпадають суб’єкти господарювання всіх форм власності, установи, підприємства, організації, що здійснюють діяльність та реалізують товари (послуги) на території Городоцької сільської ТГ (918 од.). Для розрахунку оцінки впливу регулювання взято наявні статистичні дані про кількість діючих суб’єктів великого, малого й середнього підприємництва на території населених пунктів Городоцької сільської територіальної громади.

Ураховуючи те, що завдяки дії регуляторного акта поліпшиться стан благоустрою прилеглих територій до об’єктів благоустрою, у тому числі до об’єктів підприємницького діяльності, його дія позитивно вплине на продуктивність та конкурентоспроможність суб’єктів господарювання.

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

Можливі витрати на покращення санітарного стану через брак фінансування з місцевого бюджету

Альтернатива 2

Прийняття проєкту рішення Городоцької сільської ради «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради»

Установлює єдині для всіх суб’єктів господарювання правові вимоги щодо заходів з благоустрою території громади.

Створює умови для реалізації прав усіх суб’єктів господарювання в сфері благоустрою населених пунктів територіальної громади. Упорядковує відносини між суб’єктами господарювання у сфері благоустрою. Надає можливості для ефективного використання та збереження об’єктів та елементів благоустрою міста, зелених насаджень.

Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта, визначено окремо відповідно до додатку 2 Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта та наведено нижче.

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого й середнього підприємництва, що виникають внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

Норма робочого часу на 2023 рік становить при 40 годинному робочому тижні з урахуванням військового часу – 2028 години (довідкова інформація, джерело: https://www.buhoblik.org.ua/kadry-zarplata/vremya/4282-norma-trivalosti-robochogo-chasu-2023.html#zmini2022).

Для розрахунку використовується розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2023 року – 6700,00 грн., у погодинному розмірі – 40,46 (ст. 8 Закону України «Про державний бюджет України на 2023 рік»).

з/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

2

3

4

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання  та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не передбачено

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не передбачено

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не передбачено

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів дер-жавного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (доз-волів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших пос-луг,

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не передбачено

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень *

1400

7000,00

7

Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

8

Інше (витрати робочого часу на отримання первинної інформації про вимоги регулювання), гривень

80,92

80,92

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 +  7 + 8) грн.

1480,92

7080,92

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та    середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

8

8

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регу-лювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10) грн.

11 847,36

56 647,36

 

* – мінімальний набір інвентарю для благоустрою території підприємства (мітла, урна для сміття, лопата для снігу) за цінами станом на 01.03.2023 на інтернет-платформі https://prom.ua; розмір мінімальної заробітної плати відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік».

Примітка: Витрати на погашення адміністративних штрафів за порушення у сфері благоустрою відсутні, оскільки через впровадження регулювання суб’єкти господарювання попереджені про необхідність дотримання Правил благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради. У разі порушення суб’єктом господарювання Правил благоустрою, до порушника застосовуються адміністративні штрафи за ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення в розмірі від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

 

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності в сплаті податків/ зборів)

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

 

Вид витрат

Витрати  на ведення обліку, підготовку та подання звітності  (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з веденням   обліку, підготовкою та подан-ням звітності державним орга-нам (витрати часу персоналу) 

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

 

Вид витрат

Витрати на адміністру-вання заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень  (за рік)

Разом за рік

Витра-ти за
п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо)

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Вид витрат

Витрати на прохо-дження відповідних процедур (витрати часу, на експертизи)

Витрати на отриман-ня дозволів, ліцензій, сер-тифікатів, страхових полісів
(за рік – стартовий)

Разом за рік (старто-вий)

Витрати за
п’ять років

Витрати на отримання адміністра-тивних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/

обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

 

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні
(за наступний рік)

Витрати за
п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські то-вари, інвентар для благоустрою території тощо)

1400

1400

7000

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за
п’ять років

Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу

х

х

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Інші витрати (витрати робочого часу на отримання первинної інформації про вимоги регулювання)

2 год.*40,46 грн=80,92

Додаткових витрат не

передбачено

80,92

 

 

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1.Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

х

Альтернатива 2.Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва

56 647,36

  1. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Оцінка  ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 бали – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, але деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 бал – цілі ухвалення регуляторного акта не досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

1

2

3

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

1

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети.

Діючий документ не врегульовує відносини у сфері благоустрою на території усіх населених пунктів громади.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту рішення Городоцької сільської ради «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради»

4

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

У разі прийняття акта, заплановані цілі будуть досягнуті повною мірою: установлення єдиних правових вимог щодо заходів з благоустрою населених пунктів, створення сприятливого середовища для життєдіяльності людини,  збереження та охорона навколишнього  природного середовища, забезпечення санітарного й епідемічного благополуччя населення, підвищення рівня самоврядного контролю.

Рейтинг результатив-ності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, вигоди для держави, громадян та суб’єктів господарювання відсутні.

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, витрати для держави, громадян та суб’єктів господарювання відсутні.

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети. Суб’єкти господарювання не зможуть ефективно здійснювати господарську діяльність в умовах, якими не забезпечується сприятливе середовище. Не утримання у належному стані об’єктів та елементів благоустрою у цілому порушує права громадян на сприятливе для життєдіяльності середовище.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту рішення Городоцької сільської ради «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради»

У разі прийняття проєкту

для держави вигода заключатиметься в реалізації ст. 34 Закону України «Про благо-устрій населених пунктів». Будуть створені умови для реалізації прав усіх суб’єктів господарювання та упорядковані відносини між ними

у сфері благоустрою. Це надасть можливість для ефективного використання та збереження об’єктів, еле-ментів благо-устрою міста, зелених насаджень.

Прогнозовані витрати для суб’єктів господарювання складатимуть 11 847,36 гривень на рік

У разі прийняття акта, заплановані цілі поступово будуть досягнуті повною мірою, що повністю забезпечить вирішення проблеми; установить зрозуміле загальне регулювання, не примножуючи кількості нормативно-правових актів з одного питання та зникне неврегульованість аспектів у сфері благоустрою у чинному законодавстві

Рейтинг

Аргументи щодо

переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

 

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

 

1

2

3

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

У разі неприйняття регуляторного акта, діючий документ не забезпечуватиме достатнє регулювання у сфері благоустрою на території населених пунктів Городоцької ТГ. Застосування такого способу не є ефективним.

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін, зовнішні чинники на дію регуляторного акта відсутні.

Альтернатива 2

Прийняття проєкту рішення Городоцької сільської ради «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради»

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, підвищення рівня державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою міста, поліпшення умов захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля під час утримання об’єктів благоустрою, покращення інженерно-технічного і санітарного стану об’єктів благоустрою, їх естетичного вигляду.

Упродовж деякого часу на дію регуляторного акта може впливати низька обізнаність суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія цього акта, щодо запровадження змін.

 

  1. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання

визначеної проблеми

Для розв’язання вищезазначеної проблеми, а саме врегулювання питань щодо створення належних умов для життєдіяльності мешканців громади необхідно затвердити Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради відповідно до Типових правил благоустрою території населеного пункту, затверджених наказом Міністерства регіональної розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27 листопада 2017 року № 310.

Прогнозується, що у разі прийняття регуляторного акту вдасться досягти максимального вирішення проблематики, визначеної в розділі 1 цього аналізу.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

– розробка проєкту рішення регуляторного акта «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради» та аналізу регуляторного впливу до проекту рішення;

– оприлюднення проєкту рішення Городоцької сільської ради «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради» та аналізу регуляторного впливу до проєкту рішення з метою отримання зауважень та пропозицій;

– погодження проєкту рішення регуляторного акта «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради» із уповноваженим органом – Державною регуляторною службою України;

– затвердження проєкту рішення регуляторного акта «Про Правила благоустрою населених пунктів Городоцької сільської ради» на пленарному засіданні сесії сільської ради;

– оприлюднення прийнятого рішення у встановленому законодавством порядку;

– проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

Запропонований механізм дії проєкту регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, прозорості, передбачуваності, збалансованості.

  1. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги 

ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)

  1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з “01” січня 2023 року до “01” березня 2023 року.

з/п

Вид консультації (публічні консуль-тації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі- (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), Запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

2

3

4

1

Робочі зустрічі з старостами та службою господарського забезпечення

4

Отримання актуальної інформації щодо стану благоустрою громади та пропозицій щодо вирішення неврегульованих питань

2

Робочі зустрічі, консультації з громадянами та підприємцями

7

Обговорено проблемні питання у сфері благоустрою територій та вироблення дієвих шляхів їх розв’язання, зокрема, отримано інформацію щодо кількості суб’єктів господарювання часові витрати щодо благоустрою

 

  1. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі)

Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 910, у тому числі малого підприємництва – 223, та мікропідприємництва (ФОП) – 687.

Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив – 99,13%   (відповідно до таблиці «Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання» додатка 1 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта). 

  1. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

з/п

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні

(за наступний рік)

Витрати за п’ять років

1

2

3

4

5

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва  на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів, інвентаря) Придбання інвентаря:

– мітла (1х200,0 грн)

– урна для сміття металева на 20 літрів (1х1000,0 грн)

– лопата для снігу (1*200,0 грн)

Урна та лопата раз на п’ять років, мітла- раз на рік

1400,00

200,00

2200,00

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати – витратні матеріали)

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

5

Інші процедури: Витрати часу на упорядкування територій під час проведення всеукраїнської акції «За чисте довкілля» (вартість 1 год часу* кількість витраченого часу* кількість заходів на рік)

40,46*2*2=

161,84

161,84

809,20

6

Разом витрат, гривень

Формула (рядки 1+2+3+4+5) грн.

1561,84

Х

3009,20

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

910

910

910

8

Сумарно, гривень

Формула:(рядок 6  х  рядок 7) грн.

1 421 274,4

Х

2 738 372,0

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання:

Витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

40,46*2*1=80,92

Х

80,92

10

Процедури організації виконання вимог регулювання, грн.: витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

11

Процедури офіційного звітування

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

13

Інші процедури

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

Додаткових витрат не

передбачено

14

Разом витрат (рядки 9+10+11+12+13) грн.

80,92

Х

80,92

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць*

910

910

910

16

Сумарно, гривень (рядки 14×15)

73 637,2

Х

73 637,2

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Виконавчий комітет Городоцької сільської ради

з/п

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробіт-ника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припа-дають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулюван-ня

Витрати на адмініст-рування регулювання*(за рік), гривень

1

Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

Не передбачено

2

Поточний контроль за суб’єктом господар-ня, що перебуває у сфері регулюв., у т.числі:

   – камеральні

   – виїзні

Не передбачено

3

Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

1,5

40,46 грн./год.

1

5

303,45

4

Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

1

40,46 грн./год.

1

5

202,30

5

Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

6

Підготовка звітності за результатами регулювання

8

40,46 грн./год.

1

323,68

7

Інші адміністративні процедури

 

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

829,43

 

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

4 147,15

 

  1. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання 

з/п

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), грн.

 

За п’ять років, грн.

1

2

3

4

1

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1 421 274,4

2 738 372,0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

73 637,2

73 637,2

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання (рядки 1+2)

1 494 911,6

2 812 009,2

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

829,43

4 147,15

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання (рядки 3+4)

 1 495 741,03

2 816 156,35

  1. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі оцінки очікуваних витрат суб’єкта малого підприємництва на виконання запланованого регулювання вбачається, що сума є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних) процедур не потребує. 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється безстроковий, оскільки він регулює відносини, які мають постійний характер, або до ухвалення нових нормативних актів. У разі потреби, за підсумками аналізу відстеження його результативності, змін до чинного законодавства України, до нього вноситимуться зміни. 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі прогнозовані показники:

№ з/п

Показники результативності

Одиниця виміру

Прогнозоване значення

1

2

3

4

1

Прогнозована кількість порушень правил благоустрою, які обчислюються відповідно до кількості протоколів про адміністративні правопорушення за ст.152 КУпАП

од./рік

30

2

Кількість суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується дія акта

од.

918

3

Розмір надходжень до державного та місцевих  бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта

грн.

20400

4

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання стосовно основних положень регуляторного акта

%

100

 Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься

відстеження результативності дії регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження його результативності в строки, установлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до набрання чинності цього регуляторного акта шляхом одержання пропозицій до нього та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності буде здійснено через один рік після набрання чинності даним регуляторним актом.

Періодичне відстеження здійснюється один раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього регуляторного акта, протягом строку його дії.

Відповідні відстеження результативності рішення будуть здійснюватися шляхом аналізу статистичних даних (статистичним методом) за допомогою порівняння кількісних показників.

Заступник сільського голови з питань
діяльності виконавчих органів
Городоцької сільської ради                                               Сергій САЙКО